Gå til innhold

Kjører ofte rusa

Anbefalte innlegg

Skrevet

En nær bekjent av meg kjører rusa veldig ofte. Dette har pågått over lang tid. Forsøkt å snakke med han om det men kommer ingen vei. Hva gjør jeg? Redd han dreper noen/ seg selv, barn i trafikken.

Anonymkode: 487c1...354

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipse politiet er det eneste du kan og bør gjøre nå. Det har du egentlig en plikt til...

Anonymkode: 0dcbc...72c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tips Politiet. Både NR du vet at han kjører, og tips om bilnummeret hans så politiet kan ha han på radaren. 

Anonymkode: 615f1...e76

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan jeg tipse anonymt selvom jeg ringer inn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk at telefonnummeret ditt blir synlig!

Skrevet

Jeg var vitne til det samme hos en fyr. Tipset politiet. Ikke snakk om noe annet. Gjorde det dog annonymt.

Anonymkode: dc7df...e82

• Liker 1
Skrevet

Herregud bryr du deg ikke om de han kan skade for livet eller drepe? Er sjokkerende at du ikke har tipset politet allerede. 

Anonymkode: 6ceeb...d6a

• Liker 1
Skrevet

Ikke enkelt å tipse politiet når det er en nær bekjent, og sette en som har rusproblemer i enda større problemer. Den skjønner jeg. 
Samtidig er det hans ansvar å ikke kjøre når han er påvirket. 
Du kan tipse politiet om han driver å kjører ruset, og de kan følge med han og ta en stikk kontroll på han. Denne kontrollen er set de går ut ifra. 
De kaller ikke han inn for å sonar de har fått tips om at han kjører ruset, da vil han nekte og politiet har ingen sak. 
De kan ta fra han lappen om de tar han, men de tar jo ikke bilen, så han kan jo fortsette å kjøre uten sertifikat. Mange som ruser seg bryr seg ikke. 
En nabo her ble stoppet i fyllekjøring to ganger på samme dag. Bryr seg ikke .

Anonymkode: 0a9ff...213

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke enkelt å tipse politiet når det er en nær bekjent, og sette en som har rusproblemer i enda større problemer. Den skjønner jeg. 
Samtidig er det hans ansvar å ikke kjøre når han er påvirket. 
Du kan tipse politiet om han driver å kjører ruset, og de kan følge med han og ta en stikk kontroll på han. Denne kontrollen er set de går ut ifra. 
De kaller ikke han inn for å sonar de har fått tips om at han kjører ruset, da vil han nekte og politiet har ingen sak. 
De kan ta fra han lappen om de tar han, men de tar jo ikke bilen, så han kan jo fortsette å kjøre uten sertifikat. Mange som ruser seg bryr seg ikke. 
En nabo her ble stoppet i fyllekjøring to ganger på samme dag. Bryr seg ikke .

Er det viktigere å ta hensyn til lovbryteren enn hans evt ofre?

Anonymkode: 7d3f2...c3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det viktigere å ta hensyn til lovbryteren enn hans evt ofre?

Anonymkode: 7d3f2...c3b

Nei, jeg skriver jo det at hun må tipse politiet. Men siden det er en nær bekjent har jeg forståelse for at ts opplever dette vanskelig, og det tror jeg nok det er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En nær bekjent av meg kjører rusa veldig ofte. Dette har pågått over lang tid. Forsøkt å snakke med han om det men kommer ingen vei. Hva gjør jeg? Redd han dreper noen/ seg selv, barn i trafikken.

Tipser politiet! Så han ikke tar livet av noe...

Anonymkode: 0ec10...811

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er mulig politiet ber om din identitet, det er ikke det samme som at personen det gjelder får vite hvem som har varslet.

Anonymkode: 33e29...74a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vet du at en person kjører i rus, og ikke melder fra, så kan du faktisk bli medansvarlig dersom noe skjer når personen kjører i rus. Det har skjedd før. 
Hvordan vet du at personen kjører med rus innabords? Vet du hvem legen til denne personen er? Da melder du fra til legen, vet du det ikke så er politiet den du melder til. Og du kan bruke det offentlige sin bekymringsmelding på nett.

Anonymkode: eef26...0d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...