AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Del Skrevet 10. august 2024 Veggen er ca. 2,5 meter lang og skal flyttes ca. 20 cm. Med materialer og arbeid. Skjønner det kan sprike mye altså, men litt ballpark. Hjelper mye å vite om det er 10.000 eller 50.000 liksom 😊 Skjønner jeg også må bytte gulv og fikse veggen på det ene rommet, men den kostnaden trenger jeg ikke pris på, det kan jeg fikse og finne ut av selv 😊 Anonymkode: 7f1d0...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Del Skrevet 10. august 2024 Få en snekker til å gi deg et overslag. Hva prisen blir kommer veldig ann på hva som må gjøres, mest sannsynlig så må det legges nytt gulv og tak i begge rom i tillegg til den veggen som skal flyttes. Det må også gjøres noe med veggene som den veggen som flyttes har stått i mot. Så er det ny listing i begge rom. finns det strøm eller vann i denne veggen? (Brytere/stikkontakter evt skjult anlegg) Så det baller fort på seg en god slump penger og umulig å gi et fornuftig anslag her når en ikke veit hvor mye jobb det reelt sett er. Anonymkode: 97ff2...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #3 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Få en snekker til å gi deg et overslag. Hva prisen blir kommer veldig ann på hva som må gjøres, mest sannsynlig så må det legges nytt gulv og tak i begge rom i tillegg til den veggen som skal flyttes. Det må også gjøres noe med veggene som den veggen som flyttes har stått i mot. Så er det ny listing i begge rom. finns det strøm eller vann i denne veggen? (Brytere/stikkontakter evt skjult anlegg) Så det baller fort på seg en god slump penger og umulig å gi et fornuftig anslag her når en ikke veit hvor mye jobb det reelt sett er. Anonymkode: 97ff2...3d3 Nei jeg skjønner alt det, tenkte bare om noen hadde gjort noe lignende nylig kunne gi omtrentlig pris. Eller om det vanker en snekker her inne 😊 Ingen strøm eller vann i veggen 😊 Jeg skriver i HI at vegg, gulv utenom osv ikke trengs å tas med i overslaget. Jeg klarer "småting" selv. Jeg har ikke penger til det akkurat nå og skulle bare gjerne visst sånn ca hvor mye jeg trenger å spare 😊 -TS Anonymkode: 7f1d0...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Del Skrevet 11. august 2024 Lettvegg med aluminiumstendere eller tre? Og gips? Mål lengde og høyde på vegg, og evt hvor dør/åpning skal være, ta med til obs bygg og du kan få hjelp til å finne ut hvor mye materialer du trenger og hva det koster. Det burde ikke koste så mye. Så kan du fikse den biten selv og kun evt trenge noen til å sette det opp. Men en lettvegg med stendere i tre og plater er da en enkel sak å få opp. Anonymkode: a9051...9f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Lettvegg med aluminiumstendere eller tre? Og gips? Mål lengde og høyde på vegg, og evt hvor dør/åpning skal være, ta med til obs bygg og du kan få hjelp til å finne ut hvor mye materialer du trenger og hva det koster. Det burde ikke koste så mye. Så kan du fikse den biten selv og kun evt trenge noen til å sette det opp. Men en lettvegg med stendere i tre og plater er da en enkel sak å få opp. Anonymkode: a9051...9f0 Ja, klarer sikkert å skaffe materialer og sånt selv, det er en helt enkel vegg uten åpning. Jeg har to soverom hvor det ene er større enn det trenger å være og det andre er for lite, så ønsker bare å flytte veggen for å justere størrelsene 😊 Men trenger en proff til å utføre jobben 😄 Du har sikkert rett i at det ikke trenger å bli så dyrt 😊 -TS Anonymkode: 7f1d0...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, klarer sikkert å skaffe materialer og sånt selv, det er en helt enkel vegg uten åpning. Jeg har to soverom hvor det ene er større enn det trenger å være og det andre er for lite, så ønsker bare å flytte veggen for å justere størrelsene 😊 Men trenger en proff til å utføre jobben 😄 Du har sikkert rett i at det ikke trenger å bli så dyrt 😊 -TS Anonymkode: 7f1d0...de4 Hvis ingen andre enn du bruker det ene soverommet så kan du jo flytte sengen på stuen og ta det selv steg for steg? Det er en forholdsvis enkel jobb bare man har en plan for hvordan det skal gjøres fra man river eksisterende vegg. Har du vurdert å gjenbruke materialene i allerede eksisterende vegg? Og plater/gulv kan også gjenbrukes om man er forsiktig. Da er det ikke sikkert du trenger så mye annet, og heller ikke en proff. Men om du vil ha alt gjort raskt og minst mulig selv vil det jo koste mer. Er man 100% sikker på at veggen er en lettvegg og ikke har rør og strøm så er det en enkel diy. Selv om det tar noe lenger tid. Ville fjernet alt fra begge rom og dekket evt skap etc med plast før start. Anonymkode: a9051...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå