Gå til innhold

Venninne som tar rare valg.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei jeg troller ikke i det hele tatt. jeg skriver jo hva hun velger og det er rare valg når det skiller seg sånn ut fra ungdomstid. Det er ikke vanlig å rømme og det er ikke vanlig å reise til slumstrøk. Det er jo ikke vanlig å gjøre klassereise omvendt vei heller.

Anonymkode: 24a7e...cf5

Det er rare valg fordi du ikke ville valgt det samme? 😂😂

Anonymkode: 05d9d...5b7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hørtes ut som ei kjekk og god dame. Med fine verdier. Flere skulle vært som henne.

Anonymkode: e9664...d17

Tenker i utgangspunktet det samme som deg, men når jeg tenker mer etter, synes jeg det er merkelig at enkelte har så sterkt behov for å markere dette. Virker litt som en protest, og en måte å sette andre på plass fordi de velger å som de fleste. Eller er det en flukt fra noe??
Nesten som en som nekter å gå med svarte klær og kun klær seg i sterke farger, og kaller andre for kjedelige folk. Har aldri helt forstått det behovet! Og hva er galt med å «følge flokken». Ikke alle har behov for å markere seg slik venninnen til TS gjør. Når folk kaller meg kjedelig fordi jeg liker å gå i nøytrale farger på klærne, eller har nøytrale farger i huset, svarer jeg at hodet mitt er såpass fargerikt, med fullt av tanker og fantasier, at det blir for mye med mange fysiske farger i tillegg! Har overhodet ikke et kjedelig eller overklasseliv fordi om jeg ikke er som denne venninnen. 

Anonymkode: ac1e9...579

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne venninnen faktisk finnes, så høres hun ut som et tusen ganger bedre menneske enn deg, TS. Hold deg på vestkanten du, vi i øst vil uansett ikke ha deg her

Anonymkode: 05d9d...5b7

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Hele innlegget til TS virker å være hentet ut fra en rollefigur fra ei bok. Bare oppdiktet.

Så da syns du at dette er like rart som meg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men dere derimot er ræva venninner.

Anonymkode: 03dc5...5c9

På hvilken måte? Fordi de lurer på hvorfor hun har valgt så annerledes liv enn det hun har vokst opp med? Kanskje de føler hun flykter fra noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg reagerer på her er din opplevelse av Oslo (regner jeg med) øst. "Reiser til slumstrøk", går på pub i "de verste strøk"😆 Hvilken verden lever du i?

Anonymkode: 5bc42...6ed

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Når hun sier folk er kjedelige så stikker det nok dypere enn folk er klar over. Og ja: Veltilpassete, normaliserte, uniformerte i siste mote, opptatte av overfladisk prat og slarv med overfladiske og materialistiske interesser og samtaleemner, såkalt A4 og opptatte med å gli inn i det aksepterte… er dønn kjedelig!!! 

Anonymkode: abeff...40f

Du synes kanskje det er kjedelig! Jeg tenker at folk som har så stort behov for å være fargerik utad, kanskje har et mørkt sinne, og sliter med noe. Har 2 slike venninner, og begge har problemer av psykisk art. Jeg har kanskje et nøytralt ytre, men er overhodet ingen kjedelig person! Jeg er ikke opptatt av «å gli inn», bare fordi jeg liker noe annet enn deg :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så da syns du at dette er like rart som meg da. 

Nei jeg synes det er rart at du skriver om dette og stiller spørsmål med hennes valg. Såpass rart at jeg tror egentlig du bare dikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg reagerer på her er din opplevelse av Oslo (regner jeg med) øst. "Reiser til slumstrøk", går på pub i "de verste strøk"😆 Hvilken verden lever du i?

Tenkte det samme! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun treffer og får omgåes mer ekte og autentiske mennesker på østkanten og hun slipper å bitche med de fine fruene på vestkanten som lever etter fasade. Jeg skjønner henne godt. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker i utgangspunktet det samme som deg, men når jeg tenker mer etter, synes jeg det er merkelig at enkelte har så sterkt behov for å markere dette. Virker litt som en protest, og en måte å sette andre på plass fordi de velger å som de fleste. Eller er det en flukt fra noe??
Nesten som en som nekter å gå med svarte klær og kun klær seg i sterke farger, og kaller andre for kjedelige folk. Har aldri helt forstått det behovet! Og hva er galt med å «følge flokken». Ikke alle har behov for å markere seg slik venninnen til TS gjør. Når folk kaller meg kjedelig fordi jeg liker å gå i nøytrale farger på klærne, eller har nøytrale farger i huset, svarer jeg at hodet mitt er såpass fargerikt, med fullt av tanker og fantasier, at det blir for mye med mange fysiske farger i tillegg! Har overhodet ikke et kjedelig eller overklasseliv fordi om jeg ikke er som denne venninnen. 

Til ts, og deg

«Velger å markere seg», eller følger hun det hun ønsker og vil. Det er dere som dømmer her. Ikke hun

«en protest, for å sette andre på plass»

Dette blir for dumt. Så alle som ikke faller inn i rekkene, protesterer og setter andre på plass. Så det et ingen plass til individualitet i det hele tatt..

Det er ikke noe galt med å følge flokken, men det er da vitterlig ikke noe galt med å følge hva du vil, ønsker og trenger heller.

En flott har ikke like ønsker alltid. Det er sammensatt av ulike mennesker med ulike behov. Noen er rause nok til å ha plass til det. Andre ikke 

Hvorfor må det være negativt at hun er seg selv?? Og gjør det hun vil.

Anonymkode: 48daa...9a2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå har jeg blitt misforstått!!  Da jeg skrev slumstrøk så mener jeg ekte slumstrøk i utlandet! Blandt annet så dro hun til en forlatt by i Scottland der det bare bor rusmisbrukere og veldig fattige folk. Sånne steder reiser hun til, og hun vil også besøke steder som Harlem og Bronx og sånne plasser. Det er jo ganske sært?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå har jeg blitt misforstått!!  Da jeg skrev slumstrøk så mener jeg ekte slumstrøk i utlandet! Blandt annet så dro hun til en forlatt by i Scottland der det bare bor rusmisbrukere og veldig fattige folk. Sånne steder reiser hun til, og hun vil også besøke steder som Harlem og Bronx og sånne plasser. Det er jo ganske sært?

Hvorfor det? Fordi du ikke vil dit?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du synes kanskje det er kjedelig! Jeg tenker at folk som har så stort behov for å være fargerik utad, kanskje har et mørkt sinne, og sliter med noe. Har 2 slike venninner, og begge har problemer av psykisk art. Jeg har kanskje et nøytralt ytre, men er overhodet ingen kjedelig person! Jeg er ikke opptatt av «å gli inn», bare fordi jeg liker noe annet enn deg :) 

Jeg går også i normale klær. Det er ikke det er snakk om her og jeg kjenner flere såkalt «normale» og veltilpassete. De prater traust utelukkende om barn, oppussing, strikking, serier og slarv. Kaller man det kjedelig benekter de jo selvsagt, som deg, at det er kjedelig. Vil jeg høre slarv kan jeg kjøpe Se og Hør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Slutt med denne janteloven hvor du skal reagere på alle som tar valg som er utenfor den bittelille firkantede boksen du mener er "normalt". 

Anonymkode: 1f2fa...9a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Fordi du ikke vil dit?

Jeg og mange med meg vil heller reise til andre steder der vi kan kose oss, og ikke steder som er så deprimerende. Hun sa selv at det området i Scotland var det. Vi visste ikke at det var slum i Scotland og da sa hun at nei, det er det at vi ikke vet. Jeg tror noe driver henne til å oppsøke steder som det, men det er ikke så lett å skjønne hva det er. Vi ser ikke ned på henne, vi forstår ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg og mange med meg vil heller reise til andre steder der vi kan kose oss, og ikke steder som er så deprimerende. Hun sa selv at det området i Scotland var det. Vi visste ikke at det var slum i Scotland og da sa hun at nei, det er det at vi ikke vet. Jeg tror noe driver henne til å oppsøke steder som det, men det er ikke så lett å skjønne hva det er. Vi ser ikke ned på henne, vi forstår ikke. 

Men plager det dere?

For øvrig er den rette å spørre om dette, henne. Ikke et forum på nettet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vel det er spennende å se andre sider av byer og plasser enn bare Eiffeltårnet og handlegater. Jeg gjør det samme selv og det anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kritiserer dem ikke, jeg lurer på hvorfor noen tar så anderledes valg enn både familie og vennekrets. Det er jo ganske rart. 

Refleksjon? Funnet sine egne verdier, ikke andre sine?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kritiserer dem ikke, jeg lurer på hvorfor noen tar så anderledes valg enn både familie og vennekrets. Det er jo ganske rart. 

Refleksjon? Funnet sine egne verdier, ikke andre sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...