Gå til innhold

Venninne som tar rare valg.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hun er fra øvre middelklasse som resten av oss i venninnegjengen, og fra vi var ungdom så har hun skilt seg ut selv om hun å var veldig skoleflink, god i praktiske fag og oppegående på alle måter, og hun har også en veldig sterk personlighet som gjør at hun bryr seg ikke om oppmerksomhet og står opp for hva hun mener. Men hun rømte hjemmefra og fant på mye rart da vi var unge, men hun er en god venn og gjorde aldri noe ulovlig eller slemt mot noen. Var tvert om den som alltid forsvarte andre og slo hardt ned på andre som mobbet og slike ting. Vi har aldri helt skjønt det med at hun rømte hjemmefra, og vi har ikke skjønt det med at hun velger mange rare og merkelige venner. Hun sier at hun kjedet seg og liker individualister.  Hun har ikke de grensene vi har, og hun har flyttet fra vestkanten til østkanten fordi hun sier at folk lever mer ærlige og ekte liv der. Hun har høy utdannelse og mye penger, men velger å leie en liten leilighet og bruker bare penger på hobbyer og middager ute. Er lite opptatt av materielle ting og er helt minimalist, og alt i leiligheten hennes er hobbyartikler siden de krever litt utstyr. Hun har et koselig hjørne med noen lenestoler som vi kan sitte på besøk, og en god seng, og det er alt av møbler. Hun blir sjelden med oss på venninneturer, hun velger å dra til nærmest slumstrøk og fattige områder fordi hun syns det er mer interessant. Hun drar alene og er aldri redd for noe, selv om hun er i de verste strøkene og går inn på puber der. Hun sier ikke at hun ser ned på oss som bor på vestkanten, og hele familien hennes bor her også. De sier at hun bare alltid har vært spesiell, men de ønsker nok at hun skal flytte til et mer normalt strøk. Hvorfor tar noen slike valg som henne, og hvorfor velge å leie istedenfor å eie når hun sier at hun vil bo der i mange år?  

Anonymkode: 24a7e...cf5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det mye bs. Du vet ikke hvorfor hun velger som hun gjør, men føler du står fri til å kritisere valgene?

Anonymkode: 73d08...679

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun er fra øvre middelklasse som resten av oss i venninnegjengen, og fra vi var ungdom så har hun skilt seg ut selv om hun å var veldig skoleflink, god i praktiske fag og oppegående på alle måter, og hun har også en veldig sterk personlighet som gjør at hun bryr seg ikke om oppmerksomhet og står opp for hva hun mener. Men hun rømte hjemmefra og fant på mye rart da vi var unge, men hun er en god venn og gjorde aldri noe ulovlig eller slemt mot noen. Var tvert om den som alltid forsvarte andre og slo hardt ned på andre som mobbet og slike ting. Vi har aldri helt skjønt det med at hun rømte hjemmefra, og vi har ikke skjønt det med at hun velger mange rare og merkelige venner. Hun sier at hun kjedet seg og liker individualister.  Hun har ikke de grensene vi har, og hun har flyttet fra vestkanten til østkanten fordi hun sier at folk lever mer ærlige og ekte liv der. Hun har høy utdannelse og mye penger, men velger å leie en liten leilighet og bruker bare penger på hobbyer og middager ute. Er lite opptatt av materielle ting og er helt minimalist, og alt i leiligheten hennes er hobbyartikler siden de krever litt utstyr. Hun har et koselig hjørne med noen lenestoler som vi kan sitte på besøk, og en god seng, og det er alt av møbler. Hun blir sjelden med oss på venninneturer, hun velger å dra til nærmest slumstrøk og fattige områder fordi hun syns det er mer interessant. Hun drar alene og er aldri redd for noe, selv om hun er i de verste strøkene og går inn på puber der. Hun sier ikke at hun ser ned på oss som bor på vestkanten, og hele familien hennes bor her også. De sier at hun bare alltid har vært spesiell, men de ønsker nok at hun skal flytte til et mer normalt strøk. Hvorfor tar noen slike valg som henne, og hvorfor velge å leie istedenfor å eie når hun sier at hun vil bo der i mange år?  

Men dere derimot er ræva venninner.

Anonymkode: 03dc5...5c9

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun sier folk er kjedelige så stikker det nok dypere enn folk er klar over. Og ja: Veltilpassete, normaliserte, uniformerte i siste mote, opptatte av overfladisk prat og slarv med overfladiske og materialistiske interesser og samtaleemner, såkalt A4 og opptatte med å gli inn i det aksepterte… er dønn kjedelig!!! 

Anonymkode: abeff...40f

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres fantastisk ut, du høres kritisk ut. Hun lever slik hun vil leve, hun virker fornøyd med livet og det er vel det rette?

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her var det mye bs. Du vet ikke hvorfor hun velger som hun gjør, men føler du står fri til å kritisere valgene?

Anonymkode: 73d08...679

Jeg kritiserer dem ikke, jeg lurer på hvorfor noen tar så anderledes valg enn både familie og vennekrets. Det er jo ganske rart. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som ei kjekk og god dame. Med fine verdier. Flere skulle vært som henne.

Anonymkode: e9664...d17

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du skriver jammen mye, TS, men hvor er venninnens rare valg som du skriver i overskriften? Kan det være at du troller litt på en lørdags ettermiddag?

Anonymkode: 05d9d...5b7

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kritiserer dem ikke, jeg lurer på hvorfor noen tar så anderledes valg enn både familie og vennekrets. Det er jo ganske rart. 

Hun har nok en større vennekrets enn dere, og noen hun er mer på bølgelengde med. Det er nok dere som er de merkelige vennene. 

Anonymkode: b570d...900

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du spør etter og hva de rare valgene er? 

Anonymkode: de37a...908

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At du ikke forstår hvorfor noen tar utradisjonelle valg her i livet sier jo alt om deg og ikke henne etter min mening. Venninna di høres ut som ei med høy intelligens og det er selvfølgelig vanskelig for noen med normal IQ og saueflokkmentalitet å forstå.

Tips: hennes valg er ikke opp til deg å forstå, la jenta leve.

Anonymkode: 509d8...1af

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ut som ei grepa dame! Tøff som fy! Skulle gjerne lært litt av henne, dere 'venner' altså.

Dere oppfører dere som sauer, mens hun går sin egen vei.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun tar ikke rare valg, hun tar gjennomtenkte valg!

Hun sier jo hvorfor:

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

hun kjedet seg og liker individualister. 

hun sier at folk lever mer ærlige og ekte liv der.

hun velger å dra til nærmest slumstrøk og fattige områder fordi hun syns det er mer interessant.

De sier at hun bare alltid har vært spesiell,

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

hun rømte hjemmefra

At dere ikke vet mer, sier jo sitt. Virker ikke som du faktisk kjenne denne dama.

Anonymkode: 34007...6a8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er vel ikke rart om hun opplever å leve i en falsk verden

Høres jo ut som hun har en stor rettferdighets sans iallefall dere andre kanskje ikke har. Siden hun gikk i mot mobbing osv. Det er det ikke mange som tør. Med mindre det brenner på innsiden

Anonymkode: 8ea90...db2

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver jammen mye, TS, men hvor er venninnens rare valg som du skriver i overskriften? Kan det være at du troller litt på en lørdags ettermiddag?

Anonymkode: 05d9d...5b7

Nei jeg troller ikke i det hele tatt. jeg skriver jo hva hun velger og det er rare valg når det skiller seg sånn ut fra ungdomstid. Det er ikke vanlig å rømme og det er ikke vanlig å reise til slumstrøk. Det er jo ikke vanlig å gjøre klassereise omvendt vei heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei jeg troller ikke i det hele tatt. jeg skriver jo hva hun velger og det er rare valg når det skiller seg sånn ut fra ungdomstid. Det er ikke vanlig å rømme og det er ikke vanlig å reise til slumstrøk. Det er jo ikke vanlig å gjøre klassereise omvendt vei heller.

Det betyr ingenting om du mener valgene er rare. Folk har lov å velge å leve livet sitt akkurat slik de ønsker, ikke slik du mener de burde for å ikke være "rar". 

Anonymkode: 1f2fa...9a7

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar da ikke rare valg, hun tar valg hun liker. Alle er ulike.

Anonymkode: 30086...0f9

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke vanlig FOR DEG!

Anonymkode: 34007...6a8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bra dame! 

Lever sitt liv og ingen andres. Flere skulle vært som henne. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sannsynligvis fordi hun er mer reflektert enn saueflokken hun kommer fra 

Anonymkode: 4fecf...442

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele innlegget til TS virker å være hentet ut fra en rollefigur fra ei bok. Bare oppdiktet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...