Gå til innhold

Hva er den beste serien du har sett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Den er helt fantastisk! Har sett den to ganger. Hele serien, og særlig avslutningen, gjorde enormt inntrykk.

Jeg vokste opp på 80-tallet, og serien vakte mange minner, om dagsrevyens nyheter om Sovjetunionen blandet med hverdagslivet og barndommen da video (vhs), walkman og Sky Channel med Pat Sharp var stort. 

Anonymkode: a3042...6b7

Ja, de gjorde en utrolig bra jobb med å bygge opp karakterene og relasjonene mellom dem, gjennom hele serien. Ingen valg var enkle, alt hadde en pris. 

Anonymkode: 42f96...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Den er helt fantastisk! Har sett den to ganger. Hele serien, og særlig avslutningen, gjorde enormt inntrykk.

Jeg vokste opp på 80-tallet, og serien vakte mange minner, om dagsrevyens nyheter om Sovjetunionen blandet med hverdagslivet og barndommen da video (vhs), walkman og Sky Channel med Pat Sharp var stort. 

Anonymkode: a3042...6b7

Jeg også. Elsker å se på klesstilen som nok er litt mer avdempet enn det verste fra 80-tallet.

Og så er karakterene så komplekse. Residenturaen og de som bor der er også veldig gode karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfeldig rekkefølge:

Twin Peaks

Riget

Sopranos

Deretter kommer det en hel haug av serier på 4. plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

LOST! Ingen over, ingen ved siden. Ser det er en stund siden denne tråden ble startet og vil ikke lese så mye her, er redd for spoilere😂😂Første gang jeg så Lost var faktisk så sent som i 2021, og nå har jeg startet på nytt. Man klarer ikke huske alt som skjer, for det er så mye. Var usikker på om det gikk å se den for 2.gang på så kort tid. Vanligvis glemmer jeg hvordan slutten på seriene er, derfor liker jeg også å se de om igjen. LOST er den eneste serien jeg ikke glemmer slutten på (husker ikke detaljer, men husker endel). Likevel går det helt fint å se den om igjen. Er helt forelsket i den serien. Startet på den igjen for noen uker siden og er allerede på sesong 3🙈Jeg er helt fanatisk når det kommer til den serien og gruer meg til siste episode😅😭

Anonymkode: ca428...043

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.plass: Breaking Bad. Enkelt og greit.

Game of Thrones kunne blitt det, men alt ble ødelagt i sesong 8. Har aldri blitt så engasjert og opptatt av en serie som GoT og levde meg skikkelig inn i den. Så blir bare alt kastet bort i siste sesong. Så mye at det egentlig ikke frister å se den igjen med det første. Totalt sett vil jeg jo egentlig si at den er på 2.plass med tanke på hvor mye den betydde for meg i mange år.

Band of Brothers er også helt der oppe.

Friends må også nevnes, som den desidert beste komiserien som er laget.

Honourable mentions, som er med i topp 10 er The Last Kingdom, Vikings, The Sopranos og Peaky Blinders.

The Wire er vel den serien jeg ikke har sett som har best rating. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 9.32):

Ikke prioritert rekkefølge: The Good Wife, ER, The Americans, Outlander, Babylon 5. 

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 9.33):

Ja, og Le Bureau.

Jeg glemte en serie her, en serie som jeg ikke tror noen har nevnt i denne tråden tidligere, og det er The Affair. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sopranos
Breaking Bad
The Wire men ikke alle sesongene var like bra
...og fengselsseriene Oz og Orange is the new Black var til tider bra.

Anonymkode: 97113...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...