Gå til innhold

Hva er den beste serien du har sett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette er en teit tråd, for det er ikke noe tvil om de to beste seriene. Det er Sopranos, og deretter Breaking Bad. Mange bra serier, men dette er uansett topp to. 

Anonymkode: b8c06...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Humorserie: Big Bang Theory og The Nanny

Annet: Chernobyl og The Handmaid’s Tale

Anonymkode: 55bd7...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Bombasi skrev (På 26.8.2024 den 9.31):

Så bra at du også har så god smak på serier ;) 

Alle 5 er binge-serier.

Start gjerne med White Collar. Jeg bare elsker atmosfæren og snerten i showet. Caffrey, Burke og Mozzie er fenomenal sammen. Perfekt å se på sensommeren og tidlig høst. Dette er en unik god og lettsett serie.

The Blacklist er litt spesiell i starten og du må muligens gi det en sjanse over flere episoder for å bli hektet, men Reddington leverer tidenes beste skuespillerprestasjon gjennom hele serien, og er alene en grunn til å fortsette å se. En legende. Serien er så stor at den har egne nettsider for fans. En must-watch.

Timeless er sci-fi, noe jeg egentlig ikke liker. Med tidsmaskin. Spesielt, men fytti så fascinerende å se på crewet reiser gjennom store historiske tidshendelser som vi vet har skjedd. Utrolig bra laget, og faktisk litt lærerikt. Og handlingen er gjennomført. Abigail Spencer er enorm i serien. 

Alle disse 5 seriene har jeg sett alt fra 2 til 5 ganger, og kommer nok sikkert til å se dem flere ganger med årene. :) 

Jeg elsker alle de fire første på lista di! Tror jeg har Americans helt i tet. 

Jeg liker ikke sci-fi jeg heller, men siden vi tydeligvis liker mye av det samme på seriefronten så skal jeg sjekke den ut. Takk for tipset 😊

Anonymkode: a3042...6b7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home Fires

Land Girls 

Foyle’s war

Desperate Housewives 

Ripper Street 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg elsker alle de fire første på lista di! Tror jeg har Americans helt i tet. 

Jeg liker ikke sci-fi jeg heller, men siden vi tydeligvis liker mye av det samme på seriefronten så skal jeg sjekke den ut. Takk for tipset 😊

Wow, så flott smak du har! :knegg:

Jeg ser sjeldent sci-fi. Da må det være noe særs spesielt.
Timeless er kategorisert sci-fi pga tidsmaskinen, men er ellers ikke en sci-fi. Det er mer en adventure og drama serie. Derfor likte jeg den så godt.
Kun 27 episoder. Den er litt spesiell, men er en serie som skaper inntrykk. Inntrykk fra historiske hendelser med et utrolig sammenflettet crew som man lærer å kjenne på godt og vondt. Lucy (Abigail Spencer) og Wyatt (Matt Lanter) er to smykkeskrin av noen mennesker. Du blir glad i de! Om du gir hele serien en sjanse så kan jeg nær sagt love at du vil rive deg i håret når du har sett siste episode - fordi du vil se mer. 

Timeless skal være en skikkelig binge-serie, så kos deg ;) Gjerne gi meg tilbakemelding om den falt i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utopia UK (ingen over, ingen ved siden)

Community sesong 1-3

Northern exposure 

Reservation dogs

Bojack horseman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (21 timer siden):

Wow, så flott smak du har! :knegg:

Jeg ser sjeldent sci-fi. Da må det være noe særs spesielt.
Timeless er kategorisert sci-fi pga tidsmaskinen, men er ellers ikke en sci-fi. Det er mer en adventure og drama serie. Derfor likte jeg den så godt.
Kun 27 episoder. Den er litt spesiell, men er en serie som skaper inntrykk. Inntrykk fra historiske hendelser med et utrolig sammenflettet crew som man lærer å kjenne på godt og vondt. Lucy (Abigail Spencer) og Wyatt (Matt Lanter) er to smykkeskrin av noen mennesker. Du blir glad i de! Om du gir hele serien en sjanse så kan jeg nær sagt love at du vil rive deg i håret når du har sett siste episode - fordi du vil se mer. 

Timeless skal være en skikkelig binge-serie, så kos deg ;) Gjerne gi meg tilbakemelding om den falt i smak.

Tusen takk for flott beskrivelse! Nå fikk jeg jo skikkelig lyst til å se Timeless! Hvor kan man se den da? 

Hvis / når jeg ser den skal jeg selvfølgelig gi deg tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tusen takk for flott beskrivelse! Nå fikk jeg jo skikkelig lyst til å se Timeless! Hvor kan man se den da? 

Hvis / når jeg ser den skal jeg selvfølgelig gi deg tilbakemelding!

Ehm.. Sist jeg så den så tror jeg den lå på Viaplay.
Men det gjør den ikke lenger ifølge justwatch.com, en nettside jeg for øvrig sterkt anbefaler dere å lete etter serier på basert på ulike sjangre, ratinger og plattformer. Der har dere full oversikt over alt og hvor seriene ligger, og ting kan sorteres på få tastetrykk. Se:

https://www.justwatch.com/no/tv-series?providers_type=all

Jeg har en dårlig nyhet til deg. Det er ingen plattformer i Norge som har Timeless. Tragisk, men typisk Norge.

https://www.justwatch.com/no/tv-series/timeless

Så skal du se den så må du bruke VPN. Isåfall finner du den på amerikanske sider, herav  Prime Video

Inntil videre, kan jo hende den kommer i Norge snart. Har satt den på overvåkning. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bombasi skrev (På 28.8.2024 den 21.57):

Jeg er så ubeskrivelig misunnelig på deg som kan ta fatt på White Collar, The Blacklist og Timeless for aller første gang. 

Du har så sykt mye bra å se fram til! Totalt 326 episoder med pur kvalitet! :D Bare steng av livet og kos deg! ;) 

La ved hyperlenke slik at du kan gå inn å lese mer om seriene.

For øvrig rangerer jeg seriene slik jeg ramset de opp først. The Blacklist står aller øverst i kurs hos meg.

Serier er dog subjektivt, men tror det skal mye til for at du ikke kommer til å like disse. 

Jeg elsker The Americans, ser du likte den også. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 16.26):

Dette er en teit tråd, for det er ikke noe tvil om de to beste seriene. Det er Sopranos, og deretter Breaking Bad. Mange bra serier, men dette er uansett topp to. 

Anonymkode: b8c06...b12

Herregud.

Anonymkode: 38e22...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (51 minutter siden):

Ehm.. Sist jeg så den så tror jeg den lå på Viaplay.
Men det gjør den ikke lenger ifølge justwatch.com, en nettside jeg for øvrig sterkt anbefaler dere å lete etter serier på basert på ulike sjangre, ratinger og plattformer. Der har dere full oversikt over alt og hvor seriene ligger, og ting kan sorteres på få tastetrykk. Se:

https://www.justwatch.com/no/tv-series?providers_type=all

Jeg har en dårlig nyhet til deg. Det er ingen plattformer i Norge som har Timeless. Tragisk, men typisk Norge.

https://www.justwatch.com/no/tv-series/timeless

Så skal du se den så må du bruke VPN. Isåfall finner du den på amerikanske sider, herav  Prime Video

Inntil videre, kan jo hende den kommer i Norge snart. Har satt den på overvåkning. :) 

Takk for god info og gode tips! Da får jeg vente og se om den blir tilgjengelig her. I mellomtiden får jeg finne på noe annet å se på. Kanskje jeg skal se White Collar om igjen. Leeenge siden jeg så den, så det kan bli bra!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
fru Alving skrev (30 minutter siden):

Jeg elsker The Americans, ser du likte den også. 

Den er helt fantastisk! Har sett den to ganger. Hele serien, og særlig avslutningen, gjorde enormt inntrykk.

Jeg vokste opp på 80-tallet, og serien vakte mange minner, om dagsrevyens nyheter om Sovjetunionen blandet med hverdagslivet og barndommen da video (vhs), walkman og Sky Channel med Pat Sharp var stort. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...