Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et ganske ferskt forhold. Eller, vet ikke om jeg skal kalle det et forhold, da det er ganske tidlig.

Jeg føler jeg har svevd på en rosa sky. Frem til i går. Da begynner jeg å overanalysere ting jeg har sagt og gjort den kvelden. Redd for at han blir lei av meg. Redd for at han synes vi treffes for ofte. Jeg begynner også så smått å kjede meg, Redd han gjør det samme. 

Det er så slitsomt. Redd det blir turn-off å prate med ham om dette. Vil ikke komplisere det mer enn hva det er. Noen andre som har følt på slike ting tidlig i er forhold/forelskelse? Er dette vanlig? 

Anonymkode: e947c...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig, og det roer seg som regel, og da ser du tilbake og tenker "jøss". Det går over i en annen type kjærlighet etter hvert (hvis ting går riktig vei). Prøv å "hold ut" og tenk at de veldig intense følelsene spiller deg et lite puss og at det blir mindre slitsomt om ikke så lenge :)

• Nyttig 1
Skrevet

Tja, det er kanskje det. Vingler sånn mellom å bare avslutte det hele til å sveve på en rosa sky. 

Av og til føler jeg meg nedprioritert. Og føler meg dum som faktisk aksepterer det, eller så tenker jeg at jeg bare er hårsår? Sånn som i dag, vi har lenge sett frem til i dag da jeg hadde barnefri noen timer. Han sier at han gleder seg sånn og har satt av hele dagen til meg. Hadde ingen planer. Jeg spør om vi skal lage middag sammen i kveld, da er han på fjelltur, men han blir med på middag i kveld. Nå sitter jeg her hjemme, har handlet inn middag til oss som jeg skal ha med hjem til ham og aner ikke når. Føler jeg venter så ofte. Kunne gjort andre ting, som feks være sosial med venninner. Skjønner ikke at jeg finner meg i å vente sånn? 

Skrevet

... og om jeg drar til ham i kveld, er jeg redd jeg kommer til å være i dårlig humør. Skulle bestille weekend til København i kveld også, vet ikke om jeg orker å bruke masse penger på det når det er sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja, det er kanskje det. Vingler sånn mellom å bare avslutte det hele til å sveve på en rosa sky. 

Av og til føler jeg meg nedprioritert. Og føler meg dum som faktisk aksepterer det, eller så tenker jeg at jeg bare er hårsår? Sånn som i dag, vi har lenge sett frem til i dag da jeg hadde barnefri noen timer. Han sier at han gleder seg sånn og har satt av hele dagen til meg. Hadde ingen planer. Jeg spør om vi skal lage middag sammen i kveld, da er han på fjelltur, men han blir med på middag i kveld. Nå sitter jeg her hjemme, har handlet inn middag til oss som jeg skal ha med hjem til ham og aner ikke når. Føler jeg venter så ofte. Kunne gjort andre ting, som feks være sosial med venninner. Skjønner ikke at jeg finner meg i å vente sånn? 

Det er jo ikke helt greit det han gjør her. Har du spurt han rett ut om det blir noe ikveld? Jeg ville bare dratt til venninner, hadde ikke giddet å sitte og vente og håpe han kanskje kom kl 22 eller noe sånt.

Anonymkode: 4844a...c34

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke helt greit det han gjør her. Har du spurt han rett ut om det blir noe ikveld? Jeg ville bare dratt til venninner, hadde ikke giddet å sitte og vente og håpe han kanskje kom kl 22 eller noe sånt.

Anonymkode: 4844a...c34

Jo, det bekrefter han at det blir. Men det som irriterer meg er at ting tar sånn innmari lang tid. Hele frikvelden min går vekk på venting. Så får jeg sikkert en time med ham før jeg må hente barnet. Da kunne jeg heller ha brukt tiden min fornuftig og gjort noe annet. Slik er det ganske ofte. 

Skrevet

Dette må du si ifra om. 

Det er jo litt spesielt og si de har satt av hele dagen til å være med deg, men så er det egentlig ett par timer sent på kvelden?

Jeg hadde syntes det var dårlig gjort. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor avtaler dere ikke et klokkeslett? Hvis min kjæreste ikke hadde kunnet si et ca klokkeslett, hadde jeg sagt at vi ikke gjør det

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er i et ganske ferskt forhold. Eller, vet ikke om jeg skal kalle det et forhold, da det er ganske tidlig.

Jeg føler jeg har svevd på en rosa sky. Frem til i går. Da begynner jeg å overanalysere ting jeg har sagt og gjort den kvelden. Redd for at han blir lei av meg. Redd for at han synes vi treffes for ofte. Jeg begynner også så smått å kjede meg, Redd han gjør det samme. 

Det er så slitsomt. Redd det blir turn-off å prate med ham om dette. Vil ikke komplisere det mer enn hva det er. Noen andre som har følt på slike ting tidlig i er forhold/forelskelse? Er dette vanlig? 

Hvis du svever på en rosa sky, er det på høy tid å få bena ned på jorda.

Ta deg en lang og slitsom joggetur mens du sorterer tankene

Overtenking er sjelden sunt

Endret av Surpomp
Skrevet

Altså... Kanskje jeg bare er en sann kristelig, men middag serveres kl 6, i sjeldne tilfeller kl 8. Ikke kl 10?

Det ser ut som om det er du som overreagerer, selv om han er en slask. Han burde jo gi deg et klokkeslett og ha vett nok til å ikke kaste bort tiden din, men på samme tid sier du at dere ikke egentlig er i et seriøst forhold (og dermed er det rom for å være litt spontane og "løse" i kommunikasjonen). Jeg forventer i alle fall ikke like mye fra en tilfeldig flørt, som fra en ekte kjæreste.

Jeg ville sendt han en melding og spurt om nattmat ville vært bedre siden han er såpass sen hjem. Så kan han kjøre innom et sted på vei til meg og plukke opp noe kinamat eller noe. Da kan han betale og fikse mat, så slipper jeg. Men det er meg, da. 

Det virker som om du venter mye fordi dere ofte legger planer rundt han. At han skal på fjelltur, ditt og datt. Noe som gjør at du må vente på at han er "ledig". 

Prøv å gjøre deg selv litt busy. Ta med venner ut på byen, gå på spa, prøv en ny sport/hobby, reis på hytta, besøk foreldre... Så kan dere planlegge rundt din timeplan for en gangs skyld.

Anonymkode: 9723a...84c

Skrevet

Her ville jeg gjort meg litt mindre tilgjengelig for han. Pakk bort middagen, skriv at siden det ble så sent så kan dere utsette og dra til ei venninne i stede. Menn som merker at de kan behandle en dame sånn, fortsetter gjerne med det. Ikke vent på han når han ikke prioriterer deg

• Liker 2
Skrevet

Ble jo en kjempefin kveld med ham, og jeg svevde på rosa skyer resten av kvelden og neste dag. Ble sånn at jeg ikke tok det opp med ham. 

Tidligere har han sendt meg veldig mange snapper der han sier han savner meg, gir meg komplementer og snapper litt fra hverdagen. Og vi har ringt hverandre jevnlig, særlig på kvelden for å si god natt. Nå er det så og si tyst. Han kjørte forresten forbi huset mitt nå nettopp også mens jeg kom gående ut innkjørselen. Løftet ikke blikket en gang. Nå er jeg veldig i tvil her. Skal jeg dumpe ham før jeg blir dumpet? 😅😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 15.51):

Kjeder du deg? Get out, da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ble jo en kjempefin kveld med ham, og jeg svevde på rosa skyer resten av kvelden og neste dag. Ble sånn at jeg ikke tok det opp med ham. 

Tidligere har han sendt meg veldig mange snapper der han sier han savner meg, gir meg komplementer og snapper litt fra hverdagen. Og vi har ringt hverandre jevnlig, særlig på kvelden for å si god natt. Nå er det så og si tyst. Han kjørte forresten forbi huset mitt nå nettopp også mens jeg kom gående ut innkjørselen. Løftet ikke blikket en gang. Nå er jeg veldig i tvil her. Skal jeg dumpe ham før jeg blir dumpet? 😅😅

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Får kanskje inntrykk av at dere ikke er helt på samme stadiet, og du muligens er litt intenst forelsket?

Jeg hadde ikke fortsatt en sånn relasjon som du beskriver. 

Jeg forventer mer.

Anonymkode: 78863...124

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Får kanskje inntrykk av at dere ikke er helt på samme stadiet, og du muligens er litt intenst forelsket?

Jeg hadde ikke fortsatt en sånn relasjon som du beskriver. 

Jeg forventer mer.

Anonymkode: 78863...124

Hva skal jeg si.. Ingen av oss som har spurt om vi er kjærester. Men han har uttalt at han ikke treffer andre og at han "vil ha meg". Dette sa han etter at jeg var litt skeptisk til å møte barna hans. Jeg synes det var litt tidlig. Ble til at jeg møtte de. Han er også åpen til eks og kompiser og familie at han har møtt meg. Foreldrene hans vil også treffe meg. 

Da er vi kanskje kjærester, eller...? Alt dette på kort tid til at han er mer tyst. 

Vi har møtt hverandre jevnlig siden mai. 

Skrevet

Å overanalysere og overtenke er veldig sunt for forholdet da det sender så gode signaler til den andre. Legger du på litt mistenksomhet og attpåtil litt sjalusi så har du en god kombo :) 

Anonymkode: 468c4...64d

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva skal jeg si.. Ingen av oss som har spurt om vi er kjærester. Men han har uttalt at han ikke treffer andre og at han "vil ha meg". Dette sa han etter at jeg var litt skeptisk til å møte barna hans. Jeg synes det var litt tidlig. Ble til at jeg møtte de. Han er også åpen til eks og kompiser og familie at han har møtt meg. Foreldrene hans vil også treffe meg. 

Da er vi kanskje kjærester, eller...? Alt dette på kort tid til at han er mer tyst. 

Vi har møtt hverandre jevnlig siden mai. 

Typisk for tre måneder dette da. De kaller det vel «pull back». Det beste man kan gjøre er å gi samme energi tilbake. Ikke trekk deg nærmere han for å tette avstanden han skaper. Da vil du bare skyve han lengre unna. Rusen fra nyforelskelsen begynner å gi seg og han trenger litt avstand. Kanskje kommer han tilbake om du gir han det. 

• Nyttig 1
Skrevet
Twister skrev (24 minutter siden):

Typisk for tre måneder dette da. De kaller det vel «pull back». Det beste man kan gjøre er å gi samme energi tilbake. Ikke trekk deg nærmere han for å tette avstanden han skaper. Da vil du bare skyve han lengre unna. Rusen fra nyforelskelsen begynner å gi seg og han trenger litt avstand. Kanskje kommer han tilbake om du gir han det. 

Føler vel at det er det jeg gjør nå. Gir ham space. Men utrolig frustrerende følelsesmessig. Føler ikke jeg kjenner ham så godt. Vi har begge små barn som vi har halvparten av tiden, og begge krevende jobber. Møtes som regel på kveldstid hjem til ham eller meg. Finner sjeldent på noen aktiviteter, mest fordi vi ville holde det litt hemmelig i tidlig fase. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler vel at det er det jeg gjør nå. Gir ham space. Men utrolig frustrerende følelsesmessig. Føler ikke jeg kjenner ham så godt. Vi har begge små barn som vi har halvparten av tiden, og begge krevende jobber. Møtes som regel på kveldstid hjem til ham eller meg. Finner sjeldent på noen aktiviteter, mest fordi vi ville holde det litt hemmelig i tidlig fase. 

Dette er vanvittig vanskelig men lurt. Gjør noe du liker, vis at du ikke er avhengig av han for å ha det godt. Vis han også at du liker han om han tar kontakt men ikke virk desperat. Mitt tips ☺️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...