Gå til innhold

Hvordan kan man drikke 5 liter pepsi max hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og ikke stryke med?? Venninna mi sin type drikker det, vi var nettopp og handlet og hun kjøpte sikkert 20 pakninger så de skulle ha. Hun var sikker på at det er 5 liter, han drikker omtrent fire flasker fra morra til kveld og har litt igjen av den ene neste morgen. Trodde det var farlig å drikke så mye? 

Anonymkode: 6df28...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det fysisk mulig?

Henger begge hjemme? 

Anonymkode: 7ab70...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan er det fysisk mulig?

Henger begge hjemme? 

Anonymkode: 7ab70...2dd

Nei venninne jobber ute, men han har en jobb hvor han kjører mye og drikker visst mye underveis og hjemme. Skjønner ikke at han ikke får problemer, er det ikke farlig mye væske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var utrolig mye. Ikke smaker det noe godt heller.

Anonymkode: 7edee...752

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anoreksi og har opplevd flere ganger å drikke fremfor å spise. Sultsignaler oppleves som tørste, og jeg har innimellom drukket over 6l væske/ vann på en dag. Det kan være farlig, ja. 

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei venninne jobber ute, men han har en jobb hvor han kjører mye og drikker visst mye underveis og hjemme. Skjønner ikke at han ikke får problemer, er det ikke farlig mye væske?

Mengden væske er èn ting, ha slags væske er en helt annen. Hvis han ikke allerede har helseproblemer, så kommer han nok til å få det. Han er sikkert avhengig av både koffein og aspartam, søtningsstoffet som brukes. 

Anonymkode: 66be7...219

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paneera skrev (1 time siden):

Jeg har anoreksi og har opplevd flere ganger å drikke fremfor å spise. Sultsignaler oppleves som tørste, og jeg har innimellom drukket over 6l væske/ vann på en dag. Det kan være farlig, ja. 

6 liter høres enorm mye, men greit å høre at en kan drikke mye uten at det blir livsfarlig med en gang, ta godt vare på deg selv ❤️

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mengden væske er èn ting, ha slags væske er en helt annen. Hvis han ikke allerede har helseproblemer, så kommer han nok til å få det. Han er sikkert avhengig av både koffein og aspartam, søtningsstoffet som brukes. 

Ja han drikker visst noe vann til måltidene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fem liter er ikke mye dersom man svetter og jobber for fø'a. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker 5 liter væske hver dag. Har gjort det så lenge jeg kan huske. Som barn tok moren meg til legen flere ganger fordi hun mente jeg drakk for mye, men de fant ikke noe galt. Jeg er frisk og rask. Jeg drikker ikke Pepsimax, men jeg har gjort det tidligere, og følte jeg ble veldig oppblåst.

Anonymkode: c4732...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige og har ulik tolleransegrenser og forbrenning. I tillegg er det jo situasjonsbetinget om en er i fysisk aktivitet eller ikke. Så selv om jeg hadde blitt dårlig om jeg hadde drukket så mye så kan nok andre tåle det bedre.

Men i utgangspunktet vil jeg påstå at det høres mye ut, og gjentar det seg daglig over tid blir jeg ikke overrasket om det viser seg at han har helseplager relatert til dette. Eller får. For å ikke nevne tannproblemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi nyresvikt. Dessuten er det ekstremdose av koffein pr døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan få akutt hjertesvikt pga. syren i brusen gir ham kaliummangel. Får bare håpe for andres del at han ikke får det mens han kjører bil...

I tillegg vil han kunne pådra seg en rekke andre tilstander, nyreproblemer er nevnt, han vil trolig få en rekke andre mangeltilstander, han vil kunne få store problemer med betennelse i kroppen, og han kan få angst.

Hun er tydeligvis medavhengig som velger å kjøpe inn det som for ham tydeligvis er en farlig avhengighet.

Hadde jeg vært sammen med en mann som drakk så mye brus så hadde jeg sagt rett ut at jeg ikke ville se på ham drikke på seg store helseproblemer eller til og med drikke seg ihjel. Jeg hadde sagt at jeg var villig til å støtte ham i prosessen med å slutte og legge om livsstilen. Men jeg hadde ikke blitt i forholdet om han fortsatte med et så stort og farlig inntak, for han drikker seg til uhelse, og i verste fall også død.

Anonymkode: df164...ea6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sykt å drikke brus/energidrikker hver dag. En boks eller 0,5 l i helga er selvfølgelig greit.

Anonymkode: 521ce...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt
34 minutter siden, Gammelsmurfen said:

Fem liter er ikke mye dersom man svetter og jobber for fø'a. 

Jo det er det. Viktige mineraler skylles ut av kroppen når det blir slike mengder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 liter væske daglig? Hvor ofte har han mulighet til å gå på do? Må jo bli utrolig mange ganger daglig

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Og ikke stryke med?? Venninna mi sin type drikker det, vi var nettopp og handlet og hun kjøpte sikkert 20 pakninger så de skulle ha. Hun var sikker på at det er 5 liter, han drikker omtrent fire flasker fra morra til kveld og har litt igjen av den ene neste morgen. Trodde det var farlig å drikke så mye? 

"I programmet Folkeopplysningen har fysiker og programleder Andreas Wahl ettergått offisielle helseråd og fastslått at man kan drikke 400 liter lettbrus – eller tre fulle badekar – hver dag uten å nå farlige mengder kunstig søtning. Foruten at man ville dødd av vannforgiftning"

(de tar ikke høyde for koffein her)

Anonymkode: acbcf...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

"I programmet Folkeopplysningen har fysiker og programleder Andreas Wahl ettergått offisielle helseråd og fastslått at man kan drikke 400 liter lettbrus – eller tre fulle badekar – hver dag uten å nå farlige mengder kunstig søtning. Foruten at man ville dødd av vannforgiftning"

(de tar ikke høyde for koffein her)

Anonymkode: acbcf...dc9

Og nettopp derfor gidder jeg ikke se på dette programmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (18 timer siden):

Kan gi nyresvikt. Dessuten er det ekstremdose av koffein pr døgn. 

En liter coladrikk inneholder omtrent koffein tilsvarende en halv kopp kaffe. Det er svært mange mennesker som drikker mer kaffe og får i seg mer koffein pr dag enn det fyren ts beskriver da, med andre ord. Om han drakk 6 liter Pepsi vil det si at han skulle drikke og få i seg koffein tilsvarende kun 3 kopper kaffe. Det er ingen ekstremdose koffein, tør jeg påstå, da svært mange drikker mye mer kaffe enn det fra morgen til kveld daglig.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen på hva som er ok mengde koffein er 400 mg for det kan gi bivirkninger. 
individuelle forskjeller finnes. 
vil absolutt tenke at 6 liter Pepsi Max er i overkant. Og 6 liter væske pr dag ( han drakk vel mer, siden det var vann i tillegg) kan gi nyresvikt ja. Så det er idiotisk av han å drikke så mye. Og er det slik at han trener hardt så bør ikke tørstedrikken være brus i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...