Gå til innhold

Mor presser meg til å skrive under på at hun har foreldreansvar alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barnet annenhver ferie og helg. Vi har et kjempe dårlig samarbeid da mor vil krangle om alt. Det var derfor jeg måtte forlate henne, jeg klarte ikke mer. Hun kranglet om alt mens hun mente alt var min feil. Jeg fikk ikke legge meg til å sove før vi hadde ordnet opp så det endte alltid opp med at jeg prøvde å si alle de rette tingene og det hun ville høre for å få lov til å få noen timer søvn samtidig som jeg skrev på en stor oppgave under studiene. 

Jeg fikk et barn med henne for jeg syntes så synd I henne da hun mente hun ikke kom til å klare å bli gravid grunnet pcos(?!) Så jeg hadde ikke samvittighet til å bruke prevensjon hvis det skulle hindre henne å få det barnet hun så sterkt ønsket. Hun ble kjempe sint da jeg i starten prøvde å snakke om hva vi skulle bruke av prevensjon.  Jeg ønsket selvfølgelig barnet selv også da det ble en realitet at hun var gravid. 

Jeg var uerfaren og jomfru da jeg traff henne så jeg trodde vel egentlig at forhold skulle være slik. 

Nå vil hun at jeg skal skrive fra meg foreldreansvaret for det kommer til å gjøre alt mye enklere for henne. Jeg ønsker ikke dette for da betyr det vel at jeg aldri har noe jeg skulle sagt om noen ting som gjelder barnet? Jeg har aldri laget noen problemer når barnet skulle ha pass eller lignende.

Jeg er på en helt annen plass i livet nå og er ikke like konfliktsky som før. 

Anonymkode: e4555...2ca

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker du det ikke, så ikke skriv under. Det skal helt ekstremt mye til for å miste foreldreansvaret mot eget ønske. 

Anonymkode: 790ee...294

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Nei. Det bør du ikke gjøre. Da har du ingenting du skulle sagt, om noe...

Anonymkode: 45f74...4d6

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke gjør det om du selv ikke vil! Når papiret er skrevet under så er det ingen vei tilbake.

Anonymkode: c3af7...753

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ønsker du det ikke, så ikke skriv under. Det skal helt ekstremt mye til for å miste foreldreansvaret mot eget ønske. 

Anonymkode: 790ee...294

Jeg har svart henne med at jeg kommer ikke til å skrive under på det. Men nå får jeg flere meldinger daglig der hun kjefter og argumenterer på hvorfor jeg må gjøre det. Er redd hun skal ta det til retten. Ikke for at jeg er redd for å miste retten men fordi jeg bare ikke orker det dramaet.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ikke skriv under. Bestill time hos fvk for å snakke om problemene, hyr inn en advokat som hjelper seg. 

Du sier du ikke orker det dramaet. Men det er barnet ditt. Du må ikke stoppe å kjempe for retten du og barnet har. 

Anonymkode: c52c8...67a

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har barnet annenhver ferie og helg. Vi har et kjempe dårlig samarbeid da mor vil krangle om alt. Det var derfor jeg måtte forlate henne, jeg klarte ikke mer. Hun kranglet om alt mens hun mente alt var min feil. Jeg fikk ikke legge meg til å sove før vi hadde ordnet opp så det endte alltid opp med at jeg prøvde å si alle de rette tingene og det hun ville høre for å få lov til å få noen timer søvn samtidig som jeg skrev på en stor oppgave under studiene. 

Jeg fikk et barn med henne for jeg syntes så synd I henne da hun mente hun ikke kom til å klare å bli gravid grunnet pcos(?!) Så jeg hadde ikke samvittighet til å bruke prevensjon hvis det skulle hindre henne å få det barnet hun så sterkt ønsket. Hun ble kjempe sint da jeg i starten prøvde å snakke om hva vi skulle bruke av prevensjon.  Jeg ønsket selvfølgelig barnet selv også da det ble en realitet at hun var gravid. 

Jeg var uerfaren og jomfru da jeg traff henne så jeg trodde vel egentlig at forhold skulle være slik. 

Nå vil hun at jeg skal skrive fra meg foreldreansvaret for det kommer til å gjøre alt mye enklere for henne. Jeg ønsker ikke dette for da betyr det vel at jeg aldri har noe jeg skulle sagt om noen ting som gjelder barnet? Jeg har aldri laget noen problemer når barnet skulle ha pass eller lignende.

Gro deg en ryggrad å si nei. Sier du fra deg foreldreansvaret så er du fucked!

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Har ei venninne som fikk barnefar til å skrive under. Han viste ikke hva han skrev under på siden han er utlending. Jeg forstår at det blir lettere for damene altså. Men nei. Ikke rett måte å gjøre ting på. Ikke skriv under. 

Anonymkode: dac21...18c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har svart henne med at jeg kommer ikke til å skrive under på det. Men nå får jeg flere meldinger daglig der hun kjefter og argumenterer på hvorfor jeg må gjøre det. Er redd hun skal ta det til retten. Ikke for at jeg er redd for å miste retten men fordi jeg bare ikke orker det dramaet.

La ho ta det for retten,  dvs tror ikke retten gidde stresse med slike saker lenger, det blir automatisk 50/50 fordeling, og da er iallefall ho like langt. - eneste grunnen til att ho styrer på nå, er fordi ho veit att ho får viljen sin om ho maser på deg. 

Ork å stå i det for deg og ungen sin del, du har all rett på din side her, få deg allierte du kan snakke med, få råd fra familekontor elns. 

Om du gir opp, gir du opp retten til ungen,det kan godt vere det vil føles som en lettelse på en måte, om du da slipper å måtte forholde deg til dette galne kvinnemennesket. Men tror du ikke du vil angre også?  Ho vil iallefall garantert fore barnet opp på att du ikke ville ha h*n. 

Det er bare trist att kvinner kan dure på slik når det kommer til barnefar, 50 % av genmaterialet ditt er i den ungen, du er jo pappa'n, vi kvinner har alldeles for mye makt når det kommer til barna.  Det er en nitrist situasjon du har havna i. 

Anonymkode: afa9a...b51

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man skal gjøre det som er best for barnet. Ikke hva som er enklest for mor…

Hvorfor har du ikke barnet 50% ? 

Anonymkode: 8bae7...83d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke skriv under. Hun kan ta barnet og flytte langt vekk så du aldri ser barnet igjen. Og skulle noe skje med henne at hun dør så er er det ikke automatisk du som får ta over barnet

Anonymkode: 12512...085

• Liker 4
Skrevet

Det siste du gjør i livet er å signere noe papirer uten å ha konferert med en advokat. 

Spesielt ikke papirer fra noen eks. 

Gjelder både menn og kvinner 

Anonymkode: 0df99...25d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta vare på absolutt alt av kommunikasjon med henne - alle meldinger, chatter, noter tidspunkt for eventuelle tlf samtaler, pluss kort og saklig hva det gjaldt.

I verste fall, om det skulle bli rettssak kan du legge fram bevis på at hun har trenert samarbeidet og vært umulig å samarbeide med.

Det er reell sjanse for at du kan gå for 100 % omsorg og foreldreansvar selv.

Anonymkode: 67519...706

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke gjør det. Du ønsker fortsatt å kunne ha samvær med barnet ditt regner jeg med. Og hun kan sikkert kreve mere barnebidrag av deg også da. Hun høres egoistisk ut

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta vare på absolutt alt av kommunikasjon med henne - alle meldinger, chatter, noter tidspunkt for eventuelle tlf samtaler, pluss kort og saklig hva det gjaldt.

I verste fall, om det skulle bli rettssak kan du legge fram bevis på at hun har trenert samarbeidet og vært umulig å samarbeide med.

Det er reell sjanse for at du kan gå for 100 % omsorg og foreldreansvar selv.

Anonymkode: 67519...706

Dette! 
kjempeviktig i en slik sak.

Ta vare på alt av sms og anrop. Før dagbok. 
Så må du få deg hjelp, advokat.

Ta kontakt med barnevern, fastlegen din, nav, fam.v.kontor… de kan veilede deg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette må du bare stå i for barnet ditt sin del. Det er ikke riktig av henne å behandle deg slik, og du kan mute meldingsvarsler fra henne slik at du bare trenger å lese det når du vil, og at du ikke får varsel på mobilen.

Anonymkode: 0fcdd...2ec

• Liker 2
Skrevet

Om hun tar det til retten så taper hun. Dette er ikke noe noen kan kreve av deg. Til og med om du haddevært kriminell skal det mye til for at noen tar vekk den retten for deg. 

Mulig en rettsak er like greit om hun fortsetter sånn.

I konflikt med mor og og det er nødvendig med advokat. Kan du undersøke om du har rett til fri rettshjelp. Alternativt  kan du be advokat om hjelp her for å roe henne ned.  

Kjenner en der mora sender politiet på døra til stadighet.  Han må kjøre all kommunikasjon sånn via advokat. Og det har roet situasjonen mye. 

I tilegg vil det også være dokumentasjon iht om hun en dag vil til retten.  Her hlres det jo ikke ut som at det er hun som bør ha barna. 

Så at hun maser om denne underskrivingen. Ser jeg som et rødt flagg iht at hun prøver å skjule noe hun gjør med barna som ikke er bra. Nå vet jeg ikke om barnet går i bh eller skole.  Men hvis de har begynt å reagere på ting. Så har du rett til insyn i dette. Noe hun nå prøver å hindre deg rettigheter til.

Så jeg ville ha tatt kontakt med barnehagen om ungen går der og spørre hvordan det går. Og passe på at du møter opp på foreldre møter. For det har du også rett til. Informerer hun deg ikke kan du be de sende sånn informasjon til deg også

Anonymkode: 8ac6e...be9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du treng ikkje svare på alle meldingar du får av ho. 

Gå i hverfall ikkje inn ein ein diskusjon. Kva med å svare "Eg kjem ikkje til å skrive under" på alle meldingane ho sender? 

Anonymkode: 2e058...2d2

• Liker 4
Skrevet

Kva er forresten argumentet hennar? Kvifor vil ho at du skal skrive under? 

Anonymkode: 2e058...2d2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor vil hun ikke ha delt omsorg? 
Nei, ikke la henne presse deg til å skrive fra deg alt ansvar for barnet ditt. Det er ikke hun som bestemmer det, da får hun bare bli sint og rase. 
snakk med fvk og be om råd. 
pcos kan jo være en forklaring på hvorfor hun er hormonell og sint 

Anonymkode: e5ef3...486

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...