Gå til innhold

Hvordan fungerer dette med lønn? Jeg fikk utbetalt lønn i august for juli selv om jeg hadde fri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dette er min første sommer med fulltidsjobb. Jeg har årslønn på 550 tusen som betales etterskuddsvis hver måned.  Ser jeg fikk utbetalt  full lønn 2. august. Men jeg hadde fri hele de fire siste ukene i juli.  Er dette noe jeg har fått feil?  Jeg hadde lik utbetaling i 2 . juli og 2. august. 

Anonymkode: 091a3...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ble sikkert trekt for ferie i juni, går jeg ut fra. Har du sett nærmere på lønssslippen for juni?

For meg med fastlønn ser junilønna mi slik ut:

Først får jeg utbetalt en månedslønn for juni, så blir jeg trekt for fem ukers ferie (altså litt mer enn selve månedslønnen) og til slutt får jeg utbetalt feriepenger, som til tross for en uke i «minus» utgjør mer enn ordinær lønn. 

Anonymkode: d123f...8de

Skrevet

Jeg fikk også full lønn måneden etter jeg hadde ferie. Tror det er vanlig når man har fastlønn? 

Anonymkode: 97f6e...123

Skrevet

Jobbet du i fjor? Altså begynte du jobben i fjor etter sommeren? I så tilfelle fikk du feriepenger ene mnd og fratrekk av lønn. Feriepenger pleier å være en mye høyere utbetaling enn vanlig lønn, men dersom du bare jobbet halve året i fjor vil summen være ca det samme som en vanlig mndslønn. 

Anonymkode: 4ace9...96a

Skrevet

Årslønna di kan være delt opp i 12 utbetalinger hvert år, f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...