AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Skrevet 10. august 2024 Jeg fikk positiv graviditetstest 12 dpo. På 14 dpo fikk jeg en liten blødning, bare litt lyserosa på dopapiret et par ganger i løpet av den dagen. Nå er jeg 17 dpo, og har så sinnsykt mange symptomer på graviditet (og tester fortsatt positivt på graviditetstest). Så jeg har begynt å spekulere😅 Kan jeg ha blitt gravid med ett barn og testet positivt på 12 dpo, for så å få en festeblødning på 14 dpo med en tvilling? Noen som vet om det er mulig at to befruktede egg kan feste seg med flere dager mellomrom? Eller er det mulig å få positiv test før egget fester seg (jeg antar det var en festeblødning jeg hadde på 14 dpo, så synes det er merkelig at jeg testet positivt på 12 dpo). Anonymkode: 00962...ab6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Skrevet 10. august 2024 Svangerskapsblødning er ganske normalt og ikke et tegn på tvillinger eller ei. Anonymkode: 61e5d...f5f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #3 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg fikk positiv graviditetstest 12 dpo. På 14 dpo fikk jeg en liten blødning, bare litt lyserosa på dopapiret et par ganger i løpet av den dagen. Nå er jeg 17 dpo, og har så sinnsykt mange symptomer på graviditet (og tester fortsatt positivt på graviditetstest). Så jeg har begynt å spekulere😅 Kan jeg ha blitt gravid med ett barn og testet positivt på 12 dpo, for så å få en festeblødning på 14 dpo med en tvilling? Noen som vet om det er mulig at to befruktede egg kan feste seg med flere dager mellomrom? Eller er det mulig å få positiv test før egget fester seg (jeg antar det var en festeblødning jeg hadde på 14 dpo, så synes det er merkelig at jeg testet positivt på 12 dpo). Anonymkode: 00962...ab6 Man kan 100% IKKE få positiv test før noen dager ETTER egget har festet seg. Det er det at egget fester seg som gir signal til kroppen om å produsere hcg hormonet som gir utslag på testene. 2 egg KAN i teorien feste seg ulike dager - hvor vanlig det er i praksis er vanskelig å si. Jeg tror ikke det er tvillinger basert på hva du skriver. Små svangerskapsblødninger, spotting er helt normalt og skjer med 1 av 4 kvinner de første ukene av en graviditet. Hvor mye og hvor sterke graviditetssymptomer man får er også 100% individuelt. Noen kropper reagerer veldig på hcg stigning, andre reagerer mindre. Anonymkode: 23de0...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #4 Skrevet 10. august 2024 Er helt normalt å blø under svangerskapet, det har jeg gjort alle gangene.. Anonymkode: 0b13d...45c 1
mommyaka Skrevet 10. august 2024 #5 Skrevet 10. august 2024 Du slipper jo bare et egg.. om du slipper to så slipper disse samtidig. Du har nok bare hat en liten blødning. Husk et egg kan bli tvillinger å...
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #6 Skrevet 10. august 2024 Helt normalt å blø litt når man er gravid, kall det festeblødning eller hva du vil. Det som derimot er ekstremt unormalt er at tvillinger unnfanges med 12 dagers mellomrom. De aller fleste blir unnfanget omtrent samtidig. Så du løper på mange måter rett til minst sannsynlige konklusjon. Anonymkode: e87ae...072 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #7 Skrevet 10. august 2024 Blødningen er ikke et kjent tegn på tvillinger. Jeg har hatt en liten blødning henholdsvis 14 og 13 dpo i de to svangerskapene mine som endte med barn (ingen tvillinger). En gynekolog jeg snakket med, kalte det "hormonell blødning". Det er relativt vanlig, og kommer av de hormonelle endringene som skjer i kroppen ifbm svangerskap. Anonymkode: 81bc2...8bd
Summeer Skrevet 10. august 2024 #8 Skrevet 10. august 2024 Jeg har toeggede tvillinger og tok tempen med ladycomp hver morgen da vi var prøvere. Jeg fikk påvist to eggløsninger med to dager mellom. Og jeg hadde to dager med festesmerter. (Jeg har seks påstartede svangerskap, fire av dem har endt i sa/ma. Jeg kjenner godt festesmerten) måten du kan få påvist toeggede tvillinger så tidlig er om du tar hcg test som stiger med firegangern (sånn ca) med to dagers mellomrom. (Er det eneggede vil hcg stige mer enn ved enling, men fordi det er morkaka som produserer hcg og eneggede deler morkake vil det ikke stige like hurtig som ved toeggede) 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 Det er ikke nødvendigvis tvillinger. Med sønnen min fikk jeg positiv test 12 dpo, og bittelitt blod på papiret 14 og 15 dpo. Egget kan vel bruke noen dager på å grave seg ned i slimhinnen, så blødning kan vel oppstå etterhvert 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 Festeblødning kommer typ 5-6 dpo. Den blødningen som kommer 10-16 dpo er ikke festeblødning som mange tror. Det er en helt normal blødning ekstremt mange gravide opplever. Det kan være skjøre slimhinner, hormonell blødning etc, men helt vanlig og er overhode ikke relatert til tvillingsvangerskap. Du kan såklart ha tvillinger, men det har isåfall ingenting med opplevelsen din å gjøre. Anonymkode: a484e...8c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå