AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Del Skrevet 10. august 2024 Ser på en ny bil. De averterer med 0,99% rente første 36 måneder. Hva er bakdelen med dette? Har aldri tatt billån før. Anonymkode: ce268...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Del Skrevet 10. august 2024 Kommer jo helt an på resten av vilkåra. Er det et høyt inngangsbeløp eller mange linjer med diverse andre kostnader? Vanskelig å selge bil nå, så da kommer vel gode tilbud rekende. Anonymkode: 7ffda...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 10. august 2024 #3 Del Skrevet 10. august 2024 Prisen settes for å få solgt en bil med fortjeneste. Gir man tilbud om en lav rente, vil ofte prisen være så mye høyere at det kompenserer selgers merkostnad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 10. august 2024 #4 Del Skrevet 10. august 2024 Ofte er du nødt til å refinansiere etter 3 år fordi de betingelsene ikke er konkurransedyktige. Men om du får avbetalt innen den tiden, så kan det være et spennende tilbud. Populære biler har ofte ikke slike tilbud. Det kan være hensiktsmessig å finansiere via banken din, om du trenger mange år på nedbetaling. Her får du som regel bedre betingelser enn via forhandler om du har minst 35% egenkapital og mellom 5 år og 8 år på nedbetaling. Sjekk ulike banker, de har ofte forskjellige betingelser og tilbud. En del baker også bilen inn i boliglånet dvs. med sikkerhet i boligen. Da får du trolig den beste renten men det medfølger også et ansvar om tilsvarende ekstra nedbetaling. Mange som gjør det bommer ofte på det og da betaler du ned bilen i mer enn 10 år som kan bli ekstremt dyrt. Lykke til med bilkjøp. Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #5 Del Skrevet 10. august 2024 Bare lureri. Det STARTET på 1,99% og har fulgt alle renteøkninger og er nå over 6,4%. Dnb og santanter. Anonymkode: ec174...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #6 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare lureri. Det STARTET på 1,99% og har fulgt alle renteøkninger og er nå over 6,4%. Dnb og santanter. Anonymkode: ec174...257 Sånn som alle andre lån mao. Anonymkode: f9f2d...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #7 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ser på en ny bil. De averterer med 0,99% rente første 36 måneder. Hva er bakdelen med dette? Har aldri tatt billån før. Anonymkode: ce268...639 Du må se på hva betingelsene er etter de 36 mnd. Også lønner det seg selvfølgelig å betale ned så mye som mulig mens du har den lave renten… Jeg har 1,99% rente på billån, ser ikke noe negativt med det😅 Anonymkode: 2226d...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #8 Del Skrevet 10. august 2024 Det er reelt, men det er selvsagt ikke veldedighet. Finansieringen «subsidieres»av forhandlerens avanse på bilsalget. Jeg fikk en særdeles god deal gjennom en bekjent da jeg kjøpte bil sist. Før handelen var gjennomført kom forhandleren med et lignende finansieringstilbud, men jeg fikk da beskjed fra min venn om at jeg ikke kunne få denne finansieringen på toppen av rabattene jeg hadde fått, fordi de da ville tape penger på salget. Anonymkode: f4804...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #9 Del Skrevet 10. august 2024 Vi kjøpte bil på et slik tilbud. Var «tømmesalg» før ny modell kom, så gunstig totalpris. Snakket med banken, som ikke kunne matche renten. Vi ble fra banken anbefalt å nedbetale, eller bake inn i huslånet, når tiden med den gunstige renten gikk ut. Fungerte fint for vår del, ingen overraskelser i ettertid og vi fikk ny bil til en svært god pris. Men vær oppmerksom på om det er eldre teknologi/batteripakke etc. Anonymkode: 6976d...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 13.06): Ser på en ny bil. De averterer med 0,99% rente første 36 måneder. Hva er bakdelen med dette? Har aldri tatt billån før. Anonymkode: ce268...639 Så lenge du betaler ned bilen på 3år så er jo det topp. Anonymkode: 9d1a7...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Så lenge du betaler ned bilen på 3år så er jo det topp. Anonymkode: 9d1a7...990 Why? De 3 årene med lav rente er jo supert! Men man må da ikke betale ned bilen innen den tid for at det skal være lønnsomt. Alternativet er kanskje et billån med 5-6% fra dag 1… Anonymkode: 2226d...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå