ønsketenkning Skrevet 10. august 2024 #1 Del Skrevet 10. august 2024 Forvirringen er stor så prøver å henvende meg her. Kort fortalt; vi prøver på nr 2. Forrige graviditet smalt rett inn på 3.forsøk. tok ut hormonspiral i slutten av april og fikk da beskjed at vi ikke kan vente 3 år med barn. Jeg har en eggstokk med godt med egg og en med få. Har hatt noe variabel blødninger denne gangen. Forsøke i mai var mislykket. Fikk mensen igjen etter 34 dager, som er uvanlig. Normalt hatt syklus fra 23 til 27 dager. Mens kom 18.juli, varte i 3 dager bare. Positiv eggløsningstest den 22.juli. Jeg havnet så på sykehuset pga en prolaps kvelden den 28.juli. Forutgående hadde jeg hatt prikking og ømme pupper ett par dager. Der tester de positiv hcg på urin og hcg blod er på 784. Jeg ble litt overraska for jeg trodde det var for tidlig å slå ut på graviditetstest. Når jeg kommer hjem den 30.juli tar jeg en CB ukrindikator som sier gravid 2-3 uker. Var hos gyno i går hvor hun ser en liten prikk i livmor hun ikke kan forklare, men at livmor er noe tynn i veggen (7mm), hun er bekymret for extrauterin graviditet. Ble sendt til lab for å ta ny hcg blod, skulle få svar samme dag, altså i går, men hørte aldri noe ifra hu. Vi er naturlig nok litt stressa når vi leser om XU og får det ikke helt til å stemme med hva kroppen min viser. Siste uka har puppene økt en hel bh str og de er tunge og ømme. Areola har blitt noe større og mørkere. Jeg har økt luktesans og smak, noe jeg ikke hadde sist jeg var gravid. Har hatt mild stikking nede i bekkenbunn, kortvarig og ganske likt sist jeg var gravid og har tenkt dette er livmor som strekker seg. Tok derfor en ny CB ukeindikator i dag, den viser fortsatt 2-3 uker. Ble langt dette men jeg blir gal av å vente helt til mandag på å få vite hcg. Noen som har erfaringer med XU m gravidsymptomer eller falsk positiv m gravidsymptomer som er menopaus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Del Skrevet 11. august 2024 Hadde helt vanlige symptomer da jeg var gravid utenfor livmoren. Tror ikke det er særlig forskjell på exu og normalt graviditet sånn - er hormonene som skaper symptomene og de kommer jo også ved en exu. Lykke til! Håper graviditeten din sitter der den skal og at alt går bra 🫶🏻 Anonymkode: 499bb...721 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Del Skrevet 11. august 2024 Hvor mange dpo er du nå forresten? Anonymkode: 499bb...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ønsketenkning Skrevet 11. august 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange dpo er du nå forresten? Anonymkode: 499bb...721 Hadde eggløsning 22.7, så estimert da blir vel det 20 eller 21 dager alt ettersom man teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 12. august 2024 #5 Del Skrevet 12. august 2024 Du kan ikke hatt eggløsning 22. juli og så HCG på 784 den 28 juli. Altså 6 dager etter eggløsning? Det er rett og slett umulig. Egget fester seg TIDLIGST 6 dager etter eggløsning (men de fleste 8-10 dager etter). Kroppen begynner å produsere HCG etter at egget har festet seg. Jeg hadde HCG på 100 når jeg var 16 dager etter eggløsning. Du har nok hatt eggløsning tidligere og blitt gravid. Den positive eggløsningstesten du fikk 22 juli var nok falsk positiv. Eggløsningstester slår også ut på graviditetshormoner, derfor får man også positive eggløsningstester når man allerede er gravid. Jeg ville tatt en ny ultralyd hadde jeg vært deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ønsketenkning Skrevet 12. august 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 12. august 2024 Kvinne87Rogaland skrev (17 minutter siden): Du kan ikke hatt eggløsning 22. juli og så HCG på 784 den 28 juli. Altså 6 dager etter eggløsning? Det er rett og slett umulig. Egget fester seg TIDLIGST 6 dager etter eggløsning (men de fleste 8-10 dager etter). Kroppen begynner å produsere HCG etter at egget har festet seg. Jeg hadde HCG på 100 når jeg var 16 dager etter eggløsning. Du har nok hatt eggløsning tidligere og blitt gravid. Den positive eggløsningstesten du fikk 22 juli var nok falsk positiv. Eggløsningstester slår også ut på graviditetshormoner, derfor får man også positive eggløsningstester når man allerede er gravid. Jeg ville tatt en ny ultralyd hadde jeg vært deg. Nei jeg også sliter med tidslinjen her. Siste ordentlig menstruasjon var 14.juni. Tok graviditetstest 3., 6. Og 11.juli som alle var negative. Forventet egentlig mensen rundt 7.-8.juli. Eggløsningstest negativ hver dag mellom 13. Og 21.juli. blødning kom ikke før 18.juli og varte bare 3 dager. Fått svar av legen i dag på hcg og blodprosent fra fredagen. Normal blodprosent (blør altså ikke til buk) og hcg har falt til 519. Har tatt ny test i dag, og alt indikerer at jeg mulig har hatt en SA fremfor XU. I helga har jeg også mista mye av graviditetssymptomene (mindre ømme pupper og de kjennes lettere og mindre spente ut, normal vannlating, ingen smerter nede i bekken, luktesans og smak normalisert seg) Får bare håpe det dukker opp en blødning snart og at syklus retunerer som normalt så fort som mulig. Vi ønsker jo oss en unge til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå