AnonymBruker Skrevet 11. august #21 Del Skrevet 11. august Har opplevd kraftig turbulens, tekniske problemer, hjertestans hos medpassasjer og mye annet. Men det kjipeste var en gang som barn da jeg reiste som UM. Jeg satt innerst ved vinduet, og rundt meg på samme rad, raden foran og bak satt en eldre guttegjeng. De kastet søppel på meg, tømte cola i håret mitt og spyttet på meg. Jeg prøvde å trykke på knappen for å tilkalle noen men de dyttet vekk armen min. Da det kom en flyvertinne gående forbi ropte jeg på henne og sa at du må hjelpe meg å finne et nytt sete for de plager meg, men hun bare smilte og gikk. Flyturen var bare 2,5 time men det føltes som mye lenger. Anonymkode: 41dce...84b 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #22 Del Skrevet 11. august Ikke akkurat «sykt», men måtte bistå en jente som fikk et GTK anfall, først på flyet så i terminalbygget noen timer etterpå. Anonymkode: 649eb...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #23 Del Skrevet 11. august Tror det sykeste, i form av, minst forventet, som jeg har opplevd var å bli tilbudt penger for å bytte sete. Hadde nesten ikke sovet de tre siste døgnene, grunnet forsinkelser, kansellerte fly, og generelt flykaos. Stresset rundt med å få tak i folk ved help-deskene som kunne hjelpe meg å komme meg hjem. Når jeg endelig sitter på det siste flyet mitt hjem til Norge fra Amsterdam til Oslo, så kommer en mann og spør om han kan betale meg 1000 kroner for å bytte sete med meg, fordi han ikke orker å sitte ved siden av en baby. Som studenter flest, så takker man ikke nei til 1000 kroner, og jeg er glad i barn, så hvorfor ikke. Flyet startet, og det samme gjorde gråtingen til babyen. Men jeg var så lettet over at jeg endelig var på vei hjem, at jeg endelig fikk roen til å sove. Babygråt eller fest i kollektivet... Sove i bråk var ikke noe nytt. Så jeg sov hele flyturen til vi landet. Faren til babyen vekket meg når vi skulle gå av flyet. Ellers var det en gang med syk turbulens.. Damen bak meg skrek og skrek, før det plutselig ble stille. Viste seg at hun besvimte. Anonymkode: ce471...584 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #24 Del Skrevet 11. august - Satt innerst. Fem timer flygning. Så kommer de med slik bærbar stol, og plasserer en lam person på ytterste rad. Måtte på do etter noen timer, fikk bare beskjed om at han ikke var mobil. - Kjenne på at jeg må litt på do, tenke at vi straks lander.... Så 2 timer med sirkling, med stengte toaletter. - Veldig sterk turbulens. Landingen var veldig hard, smalt rett i bakken, så kjente det i ryggraden lenge etterpå. Mye skriking og gråt. - Ekstremt overvektig mann i midtsete. Jeg har aldri hatt så tett kroppskontakt med noen over så lang tid. - Flygning LA - Oslo, hun ved siden av meg grein nesten hele tiden. Spurte til slutt om det gikk bra, og fikk bare kryptiske svar. Veldig ubehagelig. - Har også opplevd alvorlige medisinske situasjoner en del ganger, og to dødsfall. Så har vi gjengangeren, de 100+ gangene noen har gjort ulike forsøk på å bytte sete, på stadig mer kreative måter. Anonymkode: 77bb0...afb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #25 Del Skrevet 11. august Jeg satt innerst på en seterad, da det kom to gutter i 10-årsalderen, som reiste alene i de to andre setene. Disse to begynte å krangle og slåss, og oppførte seg helt forferdelig. Jeg fikk mange stygge blikk fra folk rundt, fordi de trodde at jeg hadde ansvaret for disse barna. Jeg måtte gjentatte ganger si at jeg ikke kjente dem. Flypersonalet prøvde også å si fra til dem, men nådde ikke frem. Anonymkode: 4aabc...101 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 11. august #26 Del Skrevet 11. august En svært hyggelig mann som vi kom i snakk med på vei inn i flyet, som hadde hatt en fantastisk tur i Norge og nå var på vei tilbake til USA i samme fly som oss. Vi ønsket han en god tur hjem til USA og takket for praten Flyet tok aldri av og etterhvert kom det ambulanse. Etter at flyet landet fikk vi opplyst av en representant for røde kors at en mann hadde dødd. Han fant ut i siste liten at han hadde glemt fotoapparatet ved gate, men regnet med å rekke å springe og hente det. På tilbake vei inn i flyet falt han om med hjerteinfarkt. Jeg var med all sannsynlighet den aller siste han snakket med i livet, omtrent fem minutter før han døde 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helga89 Skrevet 11. august #27 Del Skrevet 11. august 21 hours ago, AnonymBruker said: Hvem er Kaptein Salte? Anonymkode: f9eac...5ea Det var piloten! "God ettermiddag, jeg er Kaptein Salte" MJÆU osv. Jeg bare syns navnet til situasjonen var så morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #28 Del Skrevet 11. august On 8/10/2024 at 1:18 PM, AnonymBruker said: De rareste tingene var under koronatiden. Hvis noen i de nærmeste setene fikk positiv test ble man oppringt og satt i karantene som nærkontakt. Samtidig var det ikke lov å bytte sete til et sted man unngikk å bli nærkontakt, siden man på forhånd måtte registrere hvilket sete man satt i med tanke på smittesporing. Anonymkode: 3a5de...9b3 Jupp. Etter at vi hadde sluttet med smittesporing her så fløy jeg til UK. De hadde test ved ankomst som skulle postes. Det gjorde jeg men det var en 48 timers tur så jeg var for lengst hjemme igjen da det positive resultatet kom. Ble oppringt av en fyr fra deres smittesporing som fikk helt noia da han skjønte at jeg hadde fløyet tilbake utvav landet med covid og at alle nærkontaktene på det flyet også befant seg utenlands. Prøvde å si til han at da er det vel ikke hans problem men han var nesten utrøstelig. Anonymkode: 4336b...abe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #29 Del Skrevet 11. august 45 minutter siden, AnonymBruker said: Jupp. Etter at vi hadde sluttet med smittesporing her så fløy jeg til UK. De hadde test ved ankomst som skulle postes. Det gjorde jeg men det var en 48 timers tur så jeg var for lengst hjemme igjen da det positive resultatet kom. Ble oppringt av en fyr fra deres smittesporing som fikk helt noia da han skjønte at jeg hadde fløyet tilbake utvav landet med covid og at alle nærkontaktene på det flyet også befant seg utenlands. Prøvde å si til han at da er det vel ikke hans problem men han var nesten utrøstelig. Anonymkode: 4336b...abe De berømte todagerstestene, ja. Jeg har familie i UK og tok noen sånne korte turer på den tiden. Reglene endret seg stadig. Først var det sånn at man måtte poste innen to dager, så da kunne man være der i 3-4 dager og trygt reise hjem før resultatet kom. Etter hvert ble det sånne egentester man tok bilde av med mobilen og sendte inn digitalt. Man måtte vise kvittering på bestilt test, men hvis man reiste igjen innen to dager trengte man ikke faktisk ta den. Anonymkode: 3a5de...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 11. august #30 Del Skrevet 11. august Fly fra Oslo til Trondheim en tidlig morgen. Skulle vært en stille og kjedelig tur med et fly fullt av folk som er vant til å fly til møter etc. Det begynner med at vi er ferdig boardet og alle forventer takeoff, i stedet blir det 15-20 minutter venting. Så kommer kronprinsen og 3-4 andre ombord direkte fra biler. De setter seg kjapt ned på de forreste radene. Og så begynner gnålet. Aldri vært på et fly med så pratsom kaptein før. Og denne fyren var skikkelig skikkelig happy med å få fly kronprinsen. * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... bla bla bla om forsinkelsen* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... samme som over, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... Nå får vi snart klarsignal til taxing* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... samme som over, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... info om avising* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... avising før takeoff, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... bla bla bla velkommen til denne flighten, forventet ankomst etc* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... samme som over, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen... Været i Trondheim* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... været, bare på engelsk* osv osv osv Han snakket HELE flyturen, og absolutt alt kom med full hilserunde og på to språk. 11 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 11. august #31 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 17.17): En flygning for noen måneder siden fra Oslo til New York. Noen amerikanere deriblant en jente i starten av 20 årene skulle sikkert hjem etter ferie i Europa. Hun jenta hadde flaks og fikk i utgangspunktet en treseter for seg selv(dette var på økonomiklasse). Så var det et par som ikke hadde fått seter ved siden av hverandre og ønsket å sitte samlet. Så spør flyvertinnen den amerikanske jenta om det er greit at de sitter på treseteren som hun sitter på alene. Hun sier nei. Jeg skal dove sier hun så jeg vil ikke forstyrres. Det er for meg en gåte at flyvertinnen ikke var mere myndig her og krevde at de skulle få plass der og at jenta faktisk fikk viljen sin! I tillegg så sov jenta over matserveringen. Når hun våknet så tilkalte hun flyvertinnen og sa at nå vil jeg ha maten de andre fikk i stad. Jammen fikk hun viljen sin på dette også! Jeg hørte da jeg var på do at flyvertinnene baksnakket henne, men det hjelper jo intet så lenge hun fikk viljen sin hele tiden. Helt utrolig på økonomiklasse dette😅Har reist mye, men aldri sett noe lignende. Anonymkode: 066f7...a0c Flyvertinnene kan ikke kreve at folk flytter seg fra tildelte plasser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #32 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 17.27): På flyvning til Bangkok for noen år siden havnet jeg i sete ved siden av en godt voksen mann som drakk sprit av lommelerka si. Han ble mer og mer full og startet etterhvert å klå. Han var rett og slett skikkelig ekkel. Til slutt tisset han i setet sitt. 😳 Klaget til flyvertinnene, men de snakket dårlig engelsk og flyet var visst helt fullt. Så mannen min byttet sete med meg (han satt på rad med barna våre), men da begynte jammen mannen å klå på han også! Det var en lang flytur, for å si det slik. Anonymkode: 10073...e50 Ler av denne her😂😂 Anonymkode: 7af3e...a26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 11. august #33 Del Skrevet 11. august Kvist skrev (8 minutter siden): Fly fra Oslo til Trondheim en tidlig morgen. Skulle vært en stille og kjedelig tur med et fly fullt av folk som er vant til å fly til møter etc. Det begynner med at vi er ferdig boardet og alle forventer takeoff, i stedet blir det 15-20 minutter venting. Så kommer kronprinsen og 3-4 andre ombord direkte fra biler. De setter seg kjapt ned på de forreste radene. Og så begynner gnålet. Aldri vært på et fly med så pratsom kaptein før. Og denne fyren var skikkelig skikkelig happy med å få fly kronprinsen. * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... bla bla bla om forsinkelsen* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... samme som over, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... Nå får vi snart klarsignal til taxing* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... samme som over, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... info om avising* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... avising før takeoff, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... bla bla bla velkommen til denne flighten, forventet ankomst etc* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... samme som over, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen... Været i Trondheim* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... været, bare på engelsk* osv osv osv Han snakket HELE flyturen, og absolutt alt kom med full hilserunde og på to språk. Så pinlig…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #34 Del Skrevet 11. august Fløy fra Tyrkia og opplevde at en mann slo til kona si på flyet. Kona skreik og kapteinen kom etterhvert ut. Han sa til mannen at om han beveget seg en cm ville en marinejeger som satt bakerst i flyet legge han i håndjern. Han satt stille resten av flyet og kona ble flyttet. Mannen var full forøvrig. Ingen unnskyldning Anonymkode: 7af3e...a26 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #35 Del Skrevet 11. august Flydde til land i Afrika, om natten. Det var ingen beskjeder om noe underveis og det var ingen skjermer. Våknet og lurte på hvor vi var. Gikk på toalettet - og da landet flyet. Holdt på å falle, men tok tak i veggene. Syk opplevelse😅 Anonymkode: d3fff...91e 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #36 Del Skrevet 11. august Har ikke flydd mye. Så det er heldigvis ikke mye eller store greier. Men til Tromsø fikk vi uvær før landing. Skylaget var lavt. Og flyet gikk i høyde akkurat til at bakken under og biler var i str med en modellverden. Så kom flyet i en luftlomme. Det var hull i skylaget akkurat da. Så det å være så nære bakken og falle litt ned. Gjorde ikke mye positivt på flyskrekken. Da jeg skulle hjem. Satt en dame foran meg med langt hår. Og kastet håret bakover og i fjeset mitt. Det hang også ned på brettet mitt. Jeg sa fra ca 5 ganger. Når jeg skulle ha litt kaffe og mat sa heg fra enda strengere. Nå må du holde det håret ditt på din side av setet. Håret ditt går ned på matbrettet og slik du slenger med håret klaree ikke jeg å hindre det i kaffen min. Så ga jeg henne en strikk og ba henne venligst bruke den til vi landet. Noe så irriterende. Anonymkode: 73074...edf 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #37 Del Skrevet 11. august 12 minutter siden, Kvist said: * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... bla bla bla om forsinkelsen* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... samme som over, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... Nå får vi snart klarsignal til taxing* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... samme som over, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... info om avising* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... avising før takeoff, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen.... bla bla bla velkommen til denne flighten, forventet ankomst etc* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... samme som over, bare på engelsk* * Deres Kongelige Høyhet, mine damer og herrer, dette er Kapteinen... Været i Trondheim* * Your Royal Highness, ladies and gentlemen, this is the Captain speaking... været, bare på engelsk* osv osv osv Han snakket HELE flyturen, og absolutt alt kom med full hilserunde og på to språk. Ut fra det inntrykket jeg har gjennom media av vår beskjedne kronprins tipper jeg det der må ha vært utrolig pinlig for ham. Jeg har også sett kongeparet når de er på tilstelninger privat, da kommer de også sist og setter seg kjapt ned med minimal oppmerksomhet rundt. Annerledes selvsagt de gangene de er ute på offisielle oppdrag, men på fly ønsker de nok ikke rød løper og kongesangen. Jeg synes forøvrig generelt det prates ALT for mye på fly. Så mye unødvendig informasjon, hvor mange toaletter det finnes, hvor mange meter man er over havet, hvor mange minusgrader det er utenfor kabinen, at de har en veldig fin hudkrem i taxfreevogna osv osv. Jeg hadde vært glad om de kun snakket ved forsinkelser eller avvik. Anonymkode: 3a5de...9b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #38 Del Skrevet 11. august Turbulens på Widerøe-fly så en passasjer med for løst setebelte skalla i taket og silblødde fra panna. Flyvertinna foran meg holdt seg fast med hvite knoker og veeldig stram maske, og endel hylte, så det var nok over snittet 😅 Anonymkode: 7d2c6...c49 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #39 Del Skrevet 11. august Jeg tror jeg er veldig heldig, for jeg kan ikke huske å ha opplevd noe sykt... Har flydd noe, noen år flyr jeg 5-6 turer i året, en sjelden gang bare et par turer i året. Anonymkode: 07c86...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 11. august #40 Del Skrevet 11. august (endret) Har flydd en del. Heldigvis ikke opplevd noe særlig på fly (mye værre på tog!). Var ei flyvertinne i Air Canada som hadde prinsipielt noe imot en av sine medarbeidere. Når han var grei med passasjerene angående noe som de ikke MÅTTE gjøre hveste og skrek hun til han foran passasjerene. Noen som ville bytte sete med hverandre? De kan bare glemme det! Noen som vil ha isbiter? Det tok de ikke med, så du får bare klare deg uten! Middagene servert i en mer effektiv rekkefølge? "François!!! You DO. NOT. DARRRRRRRREEEEE!!!" Altså, stakkars François gjorde absolutt ikke noe feil, men denne dama hadde helt klart noe imot han.... Endret 12. august av katties 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå