AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Skrevet 10. august 2024 Viser pristest i Nettavisen. Testen viser blant annet at en rekke priser på sjømat og fisk har økt med 30-40 prosent på under ett år, samtidig som innkjøpsprisene for dagligvarekjedene faktisk har gått ned! https://www.nettavisen.no/okonomi/nettavisens-pristest-viser-ekstreme-prisokninger-pa-mange-varer-hos-kiwi-rema-1000-og-coop-extra/s/5-95-1947065 Anonymkode: 89a03...8a2 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Skrevet 10. august 2024 Ja, og så oppretter man tråd på KG om det. Det skjer omtrent hver 2. - 3. uke Anonymkode: 115f8...152 3
Perine Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, og så oppretter man tråd på KG om det. Det skjer omtrent hver 2. - 3. uke Anonymkode: 115f8...152 Matvareprisene er interessante for mange, selv om du ikke synes det. Jeg liker at folk deler aktuelle artikler om forbrukersaker, enten det gjelder mat eller annet. Vi kan heller bli litt flinkere til å ha samletråder, og ikke lage nye hver dag 😊 12 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Viser pristest i Nettavisen. Testen viser blant annet at en rekke priser på sjømat og fisk har økt med 30-40 prosent på under ett år, samtidig som innkjøpsprisene for dagligvarekjedene faktisk har gått ned! https://www.nettavisen.no/okonomi/nettavisens-pristest-viser-ekstreme-prisokninger-pa-mange-varer-hos-kiwi-rema-1000-og-coop-extra/s/5-95-1947065 Anonymkode: 89a03...8a2 Pleier kjøpe Sunniva appelsin juice på Rema. For noen uker siden kostet den rett under kr. 40, nå er den plutselig over natta økt til kr. 49. Flere andre faste varer har samme vanvittige prisøkning. Lurer på om prisøkningen skyldes at butikkene skal begynne med sine reklamestunt der strekkoden kuttes med motorsag, og derfor må prisen godt opp, før de skal kutte og vise hvor fantastisk flinke butikkene er. På priskutt. Anonymkode: f344e...dad 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Det er en rekke kundeprogrammer, kuponger, tilbud og rabatter. Og mange bruker kick-back kredittkort i tillegg. Så butikkene må hente inn en del fra de som bare plukker med det de trenger/ønsker der og da. Ei venninne klagde stort over at brød på Rema nå kostet nesten 60 kroner... Samtidig som du kan få ukens brød for 30 hos meny, eller til og med kjøpe 3 for100 hos bakeri. Eller bake selv, med langtidsheving, som jeg ville gjort om økonomien krevde det. Anonymkode: 57778...a08 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pleier kjøpe Sunniva appelsin juice på Rema. For noen uker siden kostet den rett under kr. 40, nå er den plutselig over natta økt til kr. 49. Flere andre faste varer har samme vanvittige prisøkning. Lurer på om prisøkningen skyldes at butikkene skal begynne med sine reklamestunt der strekkoden kuttes med motorsag, og derfor må prisen godt opp, før de skal kutte og vise hvor fantastisk flinke butikkene er. På priskutt. Anonymkode: f344e...dad Mener å huske at den kostet over 50 kr sist jeg var på Rema. Var det 52 kr tro? Valgte den bevisst bort pga prisen selv om jeg også har pleid å kjøpe den tidligere. Anonymkode: 8730f...fb1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Skrevet 11. august 2024 Frossen torsk koster nå 300 kr/kg. Jeg betalte 149 kr for en pakke på 500 gram på Kiwi i går. Anonymkode: 3a52e...6f6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 Det er faktisk ren og skjær grådighet fra de to familiene som styrer hele bransjen. Og Coop takker og bukker for de høye prisene de også. Og betaler ut store millionhonorar til ledere og styremedlemmer. Og ettersom norske forbrukere godtar dette, er vi der vi er.. Det er forresten utrolig at det er mulig å gjøre som de gjør. Kjedene har sørget for avtaler med produsenter og grossister, som gjør det praktisk talt umulig for nye aktører å prøve seg. De vil få så høye innkjøpspriser, at konkurranse vil være umulig. Anonymkode: f0724...03b 9 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Frossen torsk koster nå 300 kr/kg. Jeg betalte 149 kr for en pakke på 500 gram på Kiwi i går. Anonymkode: 3a52e...6f6 Jeg handlet fersk hos Meny forrige uke, 30% på fisketirsdag, 2% ikano, 1%trumf, Pris; 194 kr/kg Anonymkode: 57778...a08
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er faktisk ren og skjær grådighet fra de to familiene som styrer hele bransjen. Og Coop takker og bukker for de høye prisene de også. Og betaler ut store millionhonorar til ledere og styremedlemmer. Og ettersom norske forbrukere godtar dette, er vi der vi er.. Det er forresten utrolig at det er mulig å gjøre som de gjør. Kjedene har sørget for avtaler med produsenter og grossister, som gjør det praktisk talt umulig for nye aktører å prøve seg. De vil få så høye innkjøpspriser, at konkurranse vil være umulig. Anonymkode: f0724...03b Dagligvarebransjen er gjennområtten! Anonymkode: 72031...db4 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 Mye info i denne tråden https://forum.kvinneguiden.no/topic/1783621-syke-priser-i-butikken-verste-du-har-sett/ Anonymkode: a89fb...23a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #12 Skrevet 11. august 2024 Det er vel flere tråder postet på KG om tilsvarende tema ! At prisene har økt på det meste har vel dei fleste på KG etterhvert fått med seg. Anonymkode: da81d...868
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #13 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er en rekke kundeprogrammer, kuponger, tilbud og rabatter. Og mange bruker kick-back kredittkort i tillegg. Så butikkene må hente inn en del fra de som bare plukker med det de trenger/ønsker der og da. Ei venninne klagde stort over at brød på Rema nå kostet nesten 60 kroner... Samtidig som du kan få ukens brød for 30 hos meny, eller til og med kjøpe 3 for100 hos bakeri. Eller bake selv, med langtidsheving, som jeg ville gjort om økonomien krevde det. Anonymkode: 57778...a08 Brød er ikke bare brød, men mange forskjellige brød. Kjøper aldri brød verken hos Meny eller Rema, men går til bakeren. Fredag kostet et lite brød kr. 85. Sist tilsvarende brød ble kjøpt samme sted kostet det noen og seksti kr. Men jeg er meget kresen på brød, skal merkes. Oppvokst med hjemmebakt. AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg handlet fersk hos Meny forrige uke, 30% på fisketirsdag, 2% ikano, 1%trumf, Pris; 194 kr/kg Anonymkode: 57778...a08 Fersk fisk på Meny? Den er flere dager gammel fra fisken blir fisket og til den er på plass i fiskedisken. Fersk fisk kjøper vi direkte fra båt, ferdig fisket og solgt i løpet av noen timer. Det er fiskesmaken sin. 😺 prisen snakker vi ikke høyt om. Anonymkode: f344e...dad 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #14 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Brød er ikke bare brød, men mange forskjellige brød. Kjøper aldri brød verken hos Meny eller Rema, men går til bakeren. Fredag kostet et lite brød kr. 85. Sist tilsvarende brød ble kjøpt samme sted kostet det noen og seksti kr. Men jeg er meget kresen på brød, skal merkes. Oppvokst med hjemmebakt. Fersk fisk på Meny? Den er flere dager gammel fra fisken blir fisket og til den er på plass i fiskedisken. Fersk fisk kjøper vi direkte fra båt, ferdig fisket og solgt i løpet av noen timer. Det er fiskesmaken sin. 😺 prisen snakker vi ikke høyt om. Anonymkode: f344e...dad Og derfor ga jeg tre forslag, som er rimeligere en Rema-brød akkurat nå Selv skulle jeg helst bakt mest selv, men blir en del 3/100 hos baker. Om du går til Meny så ser du en plakat på toppen av fiskedisken. Der står alt de har, fangstdato. Og om det er fersk eller ferskfryst. Mye er få dager gammelt. De selger fisk fra båt her og, men går veldig mye i det samme, fersk torsk kan jeg ikke huske sist de hadde da jeg bor langt sør. Anonymkode: 57778...a08 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #15 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og derfor ga jeg tre forslag, som er rimeligere en Rema-brød akkurat nå Selv skulle jeg helst bakt mest selv, men blir en del 3/100 hos baker. Om du går til Meny så ser du en plakat på toppen av fiskedisken. Der står alt de har, fangstdato. Og om det er fersk eller ferskfryst. Mye er få dager gammelt. De selger fisk fra båt her og, men går veldig mye i det samme, fersk torsk kan jeg ikke huske sist de hadde da jeg bor langt sør. Anonymkode: 57778...a08 Å bake selv, dyrere enn å kjøpe brød ferdig. Ingrediensene i brød, er ekstremt dyre blitt, og strømmen er heller ikke billig. Regnet på dette i pandemitiden, og konkluderte med at pris ikke er et argument for billige brød. Anonymkode: f344e...dad 1
Sunshade83 Skrevet 11. august 2024 #16 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å bake selv, dyrere enn å kjøpe brød ferdig. Ingrediensene i brød, er ekstremt dyre blitt, og strømmen er heller ikke billig. Regnet på dette i pandemitiden, og konkluderte med at pris ikke er et argument for billige brød. Anonymkode: f344e...dad Har vært 2 pakker brødblanding til 30 kroner på bunnpris. Det tilsvarer 4 brød. Gjær (Coop xtra sin er billigst), vann og strøm kommer i tillegg, men om du baker mange brød eller rundstykker om gangen er det ikke så mye strøm per brød heller.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #17 Skrevet 11. august 2024 Matvarepriser stiger fordi det er en måte for regjeringen få oss til å jobbe mere og lengre dager... fordi de vet at om vi ikke jobber mer, kan vi få det for godt og de vil ikke ha at vi skal finne ut den virkelige sannheten om livet. de vil ha oss i slaveriet... Anonymkode: a076b...925 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #18 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Å bake selv, dyrere enn å kjøpe brød ferdig. Ingrediensene i brød, er ekstremt dyre blitt, og strømmen er heller ikke billig. Regnet på dette i pandemitiden, og konkluderte med at pris ikke er et argument for billige brød. Anonymkode: f344e...dad Da tror jeg regnestykket var feil; Om du timer det så kan du tjene penger på å bruke strøm nå, selv midt på dagen. Last ned app. Hvetemel kan du få for ned om 10 kr/kg om du følger med på tilbud. Frø og korn kan kjøpes bulk en del steder, også på nett. Og om du langtidshever så krever hvert brød kun 1/4 ts tørrgjær. Anonymkode: 57778...a08 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #19 Skrevet 11. august 2024 Norske tomater kostet 193.90 pr kilo sist jeg var på Rema. Anonymkode: 3786a...758 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Norske tomater kostet 193.90 pr kilo sist jeg var på Rema. Anonymkode: 3786a...758 Utrolig nok er Meny rimeligst på tomater. Rimeligste variant får du normalt for 50 kr/kg. Eller ca 60-70 kr/kg for klasetomater. Enda rimeligere i enkelte perioder. Så kombinerer man med Ikano, og trippeltrumf. Og kan spise så mange tomater man vil. Er en eksotisk butikk her som selger de enda rimeligere, stikker innom om jeg kun skal lage saus, men ellers er ikke kvaliteten helt der jeg vil ha den. Anonymkode: 57778...a08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå