Gå til innhold

Ankarsrum AKM6230 erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, er ute etter erfaringer med Ankarsrum AKM 6230 Kjøkkenmaskin, utifra tester virker det som man ikke helt får til elting av deig, mens andre igjen bruker deigrulle, eventuelt den først og eltekrok etter en stund.

Er ute etter erfaringer fra de som har brukt den en stund (og ikke er kjøpt og betalt testere).

Skal brukes primært til lette deiger (boller, rundstykker ect, kaker og krem)

Har fra før en gammel obh nordica som blir veldig varm etter kort tid med elting så må byttes ut med en ny.

Anonymkode: 3e2f4...839

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en tilfeldighet, jeg hadde også Obh nordica som røk for et par mnd siden. Den hadde vært veldig varm i et halvt år, så sa den takk for seg.

Jeg har kjøpt Ankarsrum, fordi alle tester sier den er best. Jeg angrer meg. Ikke fordi den er vanskelig, men mest fordi den gjennomsiktige bollen med dobbeltvisper synes jeg er klønete. Selve stålbollen som man lager deig i fungerer godt. Men man må bevege armen litt fram og tilbake.

Jeg har aldri vispet krem eller eggehviter i en kjøkkenmaskin, jeg har brukt en håndmikser til det. I dag lagde jeg gulrotkake, og tok fram håndmikseren, ikke Ankarsrum.

Så i ettertid ville jeg sagt at Ankarsrum er for dyr hvis man ikke skal lage store deiger med brød og fryse ned i gangen. En Kenwood for eksempel, er mer enn bra nok til lette deiger som to små brød eller en stor deig for boller.

Jeg har også stor tilbehørspakke for Ankarsrum, og den skal jeg selge. Så mye i den som jeg aldri kommer til å bruke. Litt for mange spesielle ting, som juicepresse. Velger du Ankarsrum, så er ekstra tilbehør svindyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...