AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Skrevet 10. august 2024 Et lite problem her. Venninnen min har et samlivsbrudd og er ganske såret og knust pga mannen uten å gå mer i detalj. Jeg ønsker å stille opp for henne ved å lytte og støtte, samtidig liker jeg dem begge to. Jeg ønsker ikke ta noe parti, da dette er deres sak, og en sak har alltid to sider. Jeg har jo ikke hørt hans versjon. Ikke er det viktig heller, da det er hun som er min venninne, og jeg støtter henne gjennom den vanskelige tiden. Problemer er at han er min fastlege. Når de har kranglet og hun sier at folk støtter henne sier han ting som at det sikkert bare er meg som mener det og det. Dette synes jeg er ubehagelig at han sier da han er legen min. Ja jeg kan bytte fastlege, men det er ingen andre ledige her, og venteliste på over 100. Har så lyst å snakke med han og forklare at jeg ikke tar noe parti, men er der for henne når hun trenger lufte seg, og skjønner at en sak alltid har to sider. Men får meg ikke til å gjøre det, da jeg ikke kjenner han så godt. Også fordi jeg ikke vil blande meg enda mer inn i deres kaos. hva gjør jeg her? Trekke meg unna venninnen min? Anonymkode: 5c32e...0be
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Skrevet 10. august 2024 Kan du ikke bare støtte venninnen din samtidig som du behandler fastlegen din som fastlegen din? skjønner at det et ubehagelig, men dette går seg nok til. Anonymkode: e425a...22a 8 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #3 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan du ikke bare støtte venninnen din samtidig som du behandler fastlegen din som fastlegen din? skjønner at det et ubehagelig, men dette går seg nok til. Anonymkode: e425a...22a Jeg håper der. Er alltid hyggelig mor han når jeg møter han, og som lege har jeg vært som vanlig. Kun vært hos han en gang etter alt kaos mellom de. Anonymkode: 5c32e...0be
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #4 Skrevet 10. august 2024 Hvis han er en sånn nogenlunde oppegående lege ville jeg forvente at han forstår at du er en emosjonell støtte for din venninne, og at det er din "rolle". Dette helt uavhengig av ditt syn på han som din fastlege. Oppfør deg dom vanlig neste legetime og vis at du ikke tar parti. Om han syns det er vanskelig får han ta det opp. Enig i det som skrives over, dette går seg til. Anonymkode: fa48d...684 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #5 Skrevet 10. august 2024 Uproblematisk hvis du klarer å skille rollene på en profesjonell måte, forventer at han klarer det. Jeg kjenner fastlegen min på privaten, men vi er begge profesjonelle. Spør ikke om legeting på privaten, og snakker ikke om andre ting enn det jeg er der for om jeg er der på time. Anonymkode: bc4ee...c61 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #6 Skrevet 10. august 2024 Helt sykt å ha mannen til venninnen sin som fastlege. Anonymkode: d15e3...004 3
Seff Skrevet 10. august 2024 #7 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt sykt å ha mannen til venninnen sin som fastlege. Anonymkode: d15e3...004 Er helt enig i at det er langt fra ideelt, men på små steder blir det gjerne sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #8 Skrevet 10. august 2024 Er du ofte hos legen? Hvis ikke så er det jo ikke noe problem. Anonymkode: ef12d...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #9 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men får meg ikke til å gjøre det, da jeg ikke kjenner han så godt. Også fordi jeg ikke vil blande meg enda mer inn i deres kaos. hva gjør jeg her? Trekke meg unna venninnen min? Du kjenner ikke hennes kjæresten så godt, og han er din fastlege, og så lurer du på om du skal trekke deg unna venninnen din fordi...? Du høres ut som en mindre god venninne. Anonymkode: 0d9cf...21e 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #10 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et lite problem her. Venninnen min har et samlivsbrudd og er ganske såret og knust pga mannen uten å gå mer i detalj. Jeg ønsker å stille opp for henne ved å lytte og støtte, samtidig liker jeg dem begge to. Jeg ønsker ikke ta noe parti, da dette er deres sak, og en sak har alltid to sider. Jeg har jo ikke hørt hans versjon. Ikke er det viktig heller, da det er hun som er min venninne, og jeg støtter henne gjennom den vanskelige tiden. Problemer er at han er min fastlege. Når de har kranglet og hun sier at folk støtter henne sier han ting som at det sikkert bare er meg som mener det og det. Dette synes jeg er ubehagelig at han sier da han er legen min. Ja jeg kan bytte fastlege, men det er ingen andre ledige her, og venteliste på over 100. Har så lyst å snakke med han og forklare at jeg ikke tar noe parti, men er der for henne når hun trenger lufte seg, og skjønner at en sak alltid har to sider. Men får meg ikke til å gjøre det, da jeg ikke kjenner han så godt. Også fordi jeg ikke vil blande meg enda mer inn i deres kaos. hva gjør jeg her? Trekke meg unna venninnen min? Anonymkode: 5c32e...0be Du skal iallefall ikke være en mellom mann mellom de. Du må være ryddig. Hun er din veninde og da er du der for henne. Men du kan også si at du er avhengig av en rekasjon med han siden han også er din lege. Så du kommer ikke til å dele informasjon to veier her. Hvis noen av de presser deg til det. Da setter du grensen på ny. Blir ikke det respektert. Må du evnt ta et valg iht å kutte ut vedkommende. Like greit å gjøre det selv før du blir dratt inn i det Jeg står mellom to parter. Der den ene har agenda mot den andre og blitt utsatt for mye press fra den ene siden. Jeg har satt en tydelig grense og gitt min grunn. Har hørt at det er blitt utalt at den andre parten må ha manipulert meg siden jeg fortsatr har kontakt. Da tok jeg kontakt og sa at hvis hun dro meg inn i dette en gang til iht å sette ut rykter osv. Kommer jeg til å begynne å fortelle det jeg vet. Jeg finner meg ikke i slike bakholdsangrep uten at det blir konsekvenser andre veien. Min relasjon til vedkommene har hun ingenting med. Og jeg sier like lite til henne om han som jeg sier om henne til han Anonymkode: b8cd1...49f
lillevill Skrevet 10. august 2024 #11 Skrevet 10. august 2024 Er du så ofte hos legen a ? Forstår det er litt kleint. Men hvor nær er du din veninne? Om hun er sånn som sier til mannen sin at "XX sa at du er sånn og sånn og at det du sa var... ! " Så er hun utrolig umoden. Det du kan gjøre, mtp din veninne, er å slå armen rundt og si "så leit det er sånn.." "uff.. " "forstår du er trist" Og så lar du hun bare gråte og tømme seg litt og så føler hun seg nok bedre. Alt du trenger er bare å gi en klem. "uff" Kan du si. Det er nok! Du må jo ikke ordlegge deg slik at du "tar" hans parti eller tar hennes parti, i deres krangler. Det tror jeg ikke hun føler hun trenger heller? Du kan si "forstår det er vanskelig. Kansje du har lyst å trene sammen i morgen? eller spille padel? Det vil gjøre godt å røre på seg." Hun sier vel ikke at "du tar vel min side når du ser at han gjør a og b og så sa han det, du synes vel at han er en dritt?" Om hun setter deg i en sånn situasjon så er det dårlig gjort og da er hun ikke en god veninne, i min mening. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #12 Skrevet 10. august 2024 Sett deg på venteliste og ta en kort prat med fastlegen - om at det han sier til ex’en kommer tilbake til deg, så kjekt om han ikke nevner deg i kommenterer. Si det samme til venninna. At hun skal slutte å snakke om deg til ex’en. Anonymkode: 102a9...b46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå