Gå til innhold

Mastercard betaling - DNB

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Leser på nett at Mastercard hos DNB har 45 dager med rentefritt kreditt. Jeg brukte Mastercard den 25.07 og har mottatt faktura med forfall 15.08, det er mindre enn en måned. Er det mulig å endre på denne datoen? Eller blir jeg pålagt renter? 

Anonymkode: c244c...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er opptil 45 dager, ikke fast 45 dager. Hvis du betaler senere enn 15.8, legger de til renter.

Hvis du f.eks. får lønn senere enn den 15. eller av andre grunner ønsker å ha senere forfallsdato fast på fakturaene fra dnb Mastercard, kan du kontakte dem og spørre om det kan endres. Vil tro dette da gjelder fra neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! 

Leser på nett at Mastercard hos DNB har 45 dager med rentefritt kreditt. Jeg brukte Mastercard den 25.07 og har mottatt faktura med forfall 15.08, det er mindre enn en måned. Er det mulig å endre på denne datoen? Eller blir jeg pålagt renter? 

Er du sikker på at det ikke står inntil 45 dager rentefri kreditt? Jeg leser det ihvertfall slik når jeg ser på nettsiden til DNB:

Sitat

Du får inntil 45 dager rentefri betalingsutsettelse

Og ja, om du ikke betaler på forfallsdato blir du pålagt renter. Det sier seg vel egentlig selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! 

Det er inntil 45 dag. Dvs om du bruker kortet den 1. en måned, kommer det på fakturaen neste månded med forfdfall den 15. Da har man fått 45 dager rentefritt.

Om du bruker kortet den 31., vil det komme på fakturaen med forfall 15. neste måned. Da er det 'kun' to uker rentefritt.

Om du endrer datoen, påløper det renter.

Anonymkode: 56da7...dd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...