Gå til innhold

Lungebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan du noe om angst? Angst er en overdreven frykt. Voksen uten verktøy? Hva vet du om det? 
De aller fleste overvektige vet at de vil gå ned i vekt om de slutter å spise godteri og usunn mat, bevege seg mer og begynne å trene. Over halvparten klarer ikke dette på tross av at de vet oppskriften. 
Er dette da dumme voksne folk uten verktøy for å hjelpe seg selv til bedre helse? 
Nei, det er det ikke.. nettopp fordi det for mange er vanskelig. 
Mener du også at folk som er deprimerte skal slutte å sutre og være takknemlig fordi vi bor i Norge? 
Alle mennesker har ulike former for angst og en viss grad helseangst, hvis ikke har vi ikke overlevd. Men noen har mer av det enn det som er hensiktsmessig 

Anonymkode: b8d69...edb

Jeg er ikke enig i noe av det tullet du skriver. Jeg spør konkret om man da ikke kan kalle det nevroser. Så bare slapp av.

Skrevet
Supermerry skrev (5 minutter siden):

Det er uklokt å bli aggressiv når man fremstiller seg som hypokonder og ber andre om råd - som de naturlig nok responderer på med fornuft. Etter hva du har beskrevet, virker alt helt normalt og lite farlig. Du blir helt sikkert helt frisk igjen. Smittsomme infeksjonssykdommer er en naturlig del av menneskelivet. Til vanlig er vi syke av dette ofte, og blir friske igjen. Dette gjelder for alle. Det er kun når vi er svært gamle, og snart vil dø av "hva-som-helst" at slike sykdommer er farlige for oss - som kjent dør vi alle til slutt, og det er vanligvis når vi er gamle. Du har flere tiår igjen før dette er relevant for deg. Hør på rådene, pust med magen, hold deg varm, gjør som legen sier, og søk deretter psykologisk hjelp, når du er frisk igjen. Slik at du slipper å ha det slik hver gang du blir syk.

Er ikke aggressiv, bare forsvarer meg mot hensynsløse svar. 
husk at hypokonder og helseangst også er en lidelse. 
Får ikke psykolog grunnet helseangst. 
Har det ikke slik hver gang nei. 
i dag hos legen hadde jeg kun feber. Startet på kuren med en gang og det har dratt på skikkelig med hoste og sårhet utover dagen, trodde det skulle være motsatt. Men tenker at dette har kommet uansett, og kanskje enda sterkere om jeg ikke hadde startet kuren 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sliter med helseangst fra før, og fikk plutselig høy feber og ble kjempe slapp og elendig. 
CRP var høy og legen mente det var lungebetennelse. 
Aldri hatt lungebetennelse før og er over 40 år. 
Nå er jeg redd og tenker jeg har lungebetennelse og det er alvorlig. 
har fått antibiotika. 
kan det bli verre? 

Suspekt.

IMG_2429.png

Anonymkode: ec82a...5a1

• Liker 3
Skrevet

Holdt det ikke med forrige tråd? 

Anonymkode: bbd33...39a

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor lager du flere tråder om samme tingen? Ok du har helseangst. Gå til psykolog. 

Anonymkode: ee5e0...a81

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Her jeg bor florerer det med covid for tiden. Samme symptomer som du har nå ts. Sier ikke at det er det du har, men kanskje du burde ta en test. Kanskje det vil roe ned nervene litt. Bare for å utelukke. 

Anonymkode: 55820...39c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjære vene. Jeg er utakknemlig for hva?? 
Jeg er ikke psykisk i vater? Hva snakker du om? 
Og at legen ikke har påtvunget meg medisiner? Jeg begynte på antibiotika i dag, selvfølgelig tar jeg det når jeg er syk og har infeksjon i kroppen? 
Hvem av oss er i vater her egentlig? 
Nei, det er ikke rart at jeg er våken i det hele tatt, da jeg har sovet store deler av dagen. Hva med deg? Hva får deg til å sitte oppe på natta og svare frekt i tråder på nettet? Lurer jeg på..

Hva er hensikten med «voksenkjeft» som du kaller det? 
Det går hundre prosent fint an å vise medfølelse og empati på nettet skjult bak anonym bruker. 
man pleier å føle seg bra når man er hyggelig mot andre 

Problemet her er deg, du prøver deg i tillegg til å være frekk med hersketeknikk, der du prøver å overføre ditt problem til  at alle andre er og har problemer av dem som svarer deg. Du ser heller ikke hvordan du selv skaper dynamikk og hvordan du selv kommuniserer i tråden, og hva du kommuniserer ut.
Hvorfor andre mennesker er våkne om natten og prøver å hjelpe deg, blir helt irrelevant for temaet ditt. Å vri saken bort fra deg selv på den måten, viser at du virkelig har et problem i samhandling med andre mennesker.  Ambivalens har du hørt om det før? 

Se hva og hvordan du i tillegg svarer og får kommentarer fra andre i tråden! 

Anonymkode: 02f8d...626

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet her er deg, du prøver deg i tillegg til å være frekk med hersketeknikk, der du prøver å overføre ditt problem til  at alle andre er og har problemer av dem som svarer deg. Du ser heller ikke hvordan du selv skaper dynamikk og hvordan du selv kommuniserer i tråden, og hva du kommuniserer ut.
Hvorfor andre mennesker er våkne om natten og prøver å hjelpe deg, blir helt irrelevant for temaet ditt. Å vri saken bort fra deg selv på den måten, viser at du virkelig har et problem i samhandling med andre mennesker.  Ambivalens har du hørt om det før? 

Se hva og hvordan du i tillegg svarer og får kommentarer fra andre i tråden! 

Anonymkode: 02f8d...626

Velger å ta til meg råd i tråden om å ikke bry meg om slike sure uempatiske svar fra deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Suspekt.

IMG_2429.png

Wow! Sittet lenge nå å gravd i gamle tråder og mikset sammen? Hva får du ut av dette, annet enn å være et usympatisk slem nettroll? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tenker at det beste nå kjære ts er å logge av og ikke ha mer å gjøre med disse sure og uempatiske folkene.

Jeg har også helseangst og forstår deg. En liten fysisk sykdom blir veldig skummel fordi det har skjedd at unge og spreke mennesker har blitt dødssyke av influnse og lungebetennelse. 

Med astmadiagnose har jeg gjort meg noen erfaringer. Blant annet at jeg har opplevd store lungeproblemer, feber og forhøyet crp og da fått behandling. Jeg fikk LITT medisiner (lav dose), økte litt på astmamedisinen og hadde svært god lindring ved hjelp av dette. Legene hadde mange medisiner og sterkere doser, men det trengte de ikke å bruke. Poenget mitt et at de har mye å bruke for å hjelpe deg med dersom antibiotikaen ikke fungere. Og ved forverring skal du naturligvis ta kontakt med legen. 

Jeg anbefaler deg å sove mest mulig frem til medisinen begynner å fungere, slik at du kan slippe unna den verste grublingen, tiden gør raskere og du slipper å få med deg hele den kjipeste delen.

Ønsker deg en god natt og god bedring❤️

Anonymkode: 11477...5d5

Takk, og veldig enig med deg. 
Enkelte her inne bare vokser på å tråkke ned andre og føler seg «levende» et øyeblikk de får opp litt gulp. 
De får bare engasjere seg og holde på hvis det gir de næring. 
Er enda verre i dag med hosting og sårhet i bryster, men det er nok fordi lungebetennelsen var i full oppblomstring i det jeg starter på kuren, så det tar nok er par dager før jeg kjenner bedring vil jeg tro. 
godt å høre du fikk god hjelp 

Skrevet

Jeg har hatt lungebetennelse flere ganger, og det er som regel ikke farlig! Du hadde forhøyet crp og har fått antibiotika. Den virker ikke første døgnet, så at sykdommen utvikler seg  en stund til er helt normalt.

Du er i stand til å skrive innlegg her, noe som sier meg at - selv om du selvfølgelig føler deg dårlig - almenntilstanden din er bevisst og "klar". Da er det ikke fare på ferde. Ta febernedsettende og få i deg væske (mat er ikke så farlig sånn de første dagene), og ta antibiotikaen din. Dette går fint!

God bedring!

Anonymkode: c1c33...2f5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kjære vene. Jeg er utakknemlig for hva?? 
Jeg er ikke psykisk i vater? Hva snakker du om? 
Og at legen ikke har påtvunget meg medisiner? Jeg begynte på antibiotika i dag, selvfølgelig tar jeg det når jeg er syk og har infeksjon i kroppen? 
Hvem av oss er i vater her egentlig? 
Nei, det er ikke rart at jeg er våken i det hele tatt, da jeg har sovet store deler av dagen. Hva med deg? Hva får deg til å sitte oppe på natta og svare frekt i tråder på nettet? Lurer jeg på..

Hva er hensikten med «voksenkjeft» som du kaller det? 
Det går hundre prosent fint an å vise medfølelse og empati på nettet skjult bak anonym bruker. 
man pleier å føle seg bra når man er hyggelig mot andre 

Jeg svarte deg hyggelig over her, men dette her var i overkant.... Jeg skjønner at du er syk og at du føler deg redd, det andre prøver å fortelle deg er at du ikke har grunn til å være det! Og også hvordan det oppfattes av andre. Mange av oss ønsker sånne tilbakemeldinger så vi har mulighet til å justere oss etter hvordan vi ønsker at andre skal oppfatte oss og hvordan vi er for andre å være rundt.... Dette var en voldsom reaksjon på å få litt kommentarer på din oppførsel!

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg svarte deg hyggelig over her, men dette her var i overkant.... Jeg skjønner at du er syk og at du føler deg redd, det andre prøver å fortelle deg er at du ikke har grunn til å være det! Og også hvordan det oppfattes av andre. Mange av oss ønsker sånne tilbakemeldinger så vi har mulighet til å justere oss etter hvordan vi ønsker at andre skal oppfatte oss og hvordan vi er for andre å være rundt.... Dette var en voldsom reaksjon på å få litt kommentarer på din oppførsel!

Takk for fint svar du gav over. Men det svaret du siterer til her var en bruker som skrev til meg. Du kan jo gå tilbake å lese hva hun skrev. 
Nei der får nok bare gå sin gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Wow! Sittet lenge nå å gravd i gamle tråder og mikset sammen? Hva får du ut av dette, annet enn å være et usympatisk slem nettroll? 

Nei det er tråd og den ble opprettet i går,så du er trollet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei det er tråd og den ble opprettet i går,så du er trollet.

Finn deg noe annet å gjøre og logg av 

Skrevet
Rotemor skrev (17 timer siden):

Jeg er ikke enig i noe av det tullet du skriver. Jeg spør konkret om man da ikke kan kalle det nevroser. Så bare slapp av.

Selvfølgelig kan man kalle det nevroser. Du kan kalle det hva du vil, men hva bidrar det med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig kan man kalle det nevroser. Du kan kalle det hva du vil, men hva bidrar det med?

Er du ikke ferdig enda? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Finn deg noe annet å gjøre og logg av 

🤣

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...