Gå til innhold

Veninnen som sliter ut mannen sin med arbeid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han virker ikke glad og fornøyd nei, han virker sliten og lei. Og jeg har spurt han litt hvordan det går når vi sees i sosiale sammenhenger, da sier han at han er sliten. Men han er veldig lojal og ville aldri sagt noe negativt om henne. Han har ikke noen venner utenom henne som jeg vet om, tviler på at han snakker med noen andre om situasjonen. Det er stort sett de to som er sammen. 

Anonymkode: e1bbd...439

Men kan du ikke prøve å få snakket mer med han, så kanskje han åpner seg for deg. 

Anonymkode: 63873...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ta en prat med han, og så ta over mannen når du gir han sympati. Da kan du få han til å pusse opp deres nye bolig i stedet. 

Anonymkode: 86326...017

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Svarene i denne tråden sier mye om KG. Ikke lov å være sårbar om man er mann. Men det er jo en vanskelig situasjon. Mannen trenger jo åpenbart hjelp og støtte, kanskje også til å gå. Men vanskelig å si hva du får gjort med det. Kanskje du skal oppfordre han til en tur til psykolog? 

Om de får barn, så kan jeg se for meg hvordan det blir. Kjenner et par par som likner, men de er ikke like ekstreme som du beskriver.

Anonymkode: 00772...362

Hadde tråden vært skrevet av han selv, så ville svarene vært deretter. 

Dette er skrevet av hans kones venninne. Da snakker vi perifert og om en person som ikke kjenner deres familieliv.

TS tror masse rart. Det er ikke han som verken har snakket med henne eller spurt om hjelp. Slike jesuskompleks-mennesker pleier sjeldent å være hjelpsomme. 

Anonymkode: b9a1a...e31

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis betatt av din "veninne" siden du lager flere tråder om henne og forteller at du har pult henne selv om hun er gift. Get a life

Anonymkode: 1e9e1...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja  hvis du vil si noe. Så kan du jo vinkle det litt slik

Du er ola litt dårlig eller noe? Jeg syntes han ser så sliten å litt pjusk ut om dagen. Og ta samtalen litt ut fra det. Og få lurt inn. Han begynner ikke å bli litt utbrent da. Når det er full jobb og så mye bygging på fritiden. Jeg så på sinnasnekkeren der han sier at det er viktig å gjøre litt andre ting også. 

Hadde ikke det vært en tanke å ha en helg på spa,  eller en uke på badeferie i syden også. 

Det er lett å planlegge alt man skal, men glemmer å planlegge litt fritid også. 

Anonymkode: 1e534...bf6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ta en alvorsprat med henne - om at du synes at hun behandler mannen sin dårlig, og selv om hun har dårlig helse betyr det ikke at hun skal behandle den kjekke mannen sin som en slave. 

Anonymkode: 9d536...0c2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg får prøve å snakke med henne på en eller annen måte. Hun er veldig var for kritikk, men føler noen må si noe snart. Mannen hennes kommer til å bli helt utbrent, han har også en ganske krevende jobb med mye kveld og helgejobbing. Har prøvd å snakke med han, men han sier ikke så mye annet enn at det er mye å gjøre for tiden og at han er veldig sliten. Takk for gode råd!

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo, jeg er i utgangspunktet enig i det dere skriver, og jeg ser i innlegget at jeg ikke får frem kompleksiteten i situasjonen. De har en spesiell dynamikk, der hun alltid har vært sjefen i forholdet. Hun er en veldig spesiell person, insisterende og vanskelig å si nei til. Jeg tror han føler at han skylder henne mye i livet, for hun har ordnet opp mye for dem. Narrativet utad er liksom at hun er den som har orden og oversikt, mens han ikke har orden på noe. Tror han tenker det selv også, og på en del områder er det sikkert sant. Det som bekymrer meg er at denne dynamikken fører til at han gjør alt hun ber om, selv om det er fullstendig urimelig. Han jobber HELE tiden, utenom den faktiske jobben sin (ferier, helger, kvelder...), med ting hun setter ham til. Det er lett å si at han må sette grenser, og jeg tror faktisk han prøver, men hun avviser det med argumenter om hvorfor det er viktig at de får gjort ditt og datt. Vanskelig å forklare kjenner jeg, men det er noe der som ikke er sunt. 

Dette er ikke din sak, uanset hva! Jeg tenker du kan ikke være en rett god veninne, sånn som du omtaler henne. Ja og du skriver som om du har styr på alt som skjer i deres samliv. Du virker rett misundelige faktisk.

P.S jeg er dansk, beklager stavefeil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snakker han ikke med henne? Om han skal stå for alt arbeidet må det være på hans premisser. Hun har ingen rett til å presse og kontrollere han. Om hun ikke forstår det må de oppsøke parterapi, eller så mister hun han til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han er en voksen mann.

Hva skjer med kvinner som tror at menn må passes på og hjelpes i enhver sammenheng? 

Anonymkode: c81d3...28d

Det er da lov å bekymre seg for at venninnen blir skilt. Slik hun fremstiller saken, er det sikker rundt 75% sannsynlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molimaki skrev (8 minutter siden):

Dette er ikke din sak, uanset hva! Jeg tenker du kan ikke være en rett god veninne, sånn som du omtaler henne. Ja og du skriver som om du har styr på alt som skjer i deres samliv. Du virker rett misundelige faktisk.

Misunnelig er jeg ikke, det kan jeg love deg. Men jeg er bekymret, og jeg tenker at jeg kan være kritisk til hennes væremåte selv om vi er venner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 minutter siden):

Det er da lov å bekymre seg for at venninnen blir skilt. Slik hun fremstiller saken, er det sikker rundt 75% 

Jeg tror faktisk ikke de noen gang blir skilt, for han er så avhengig av henne. Det er nesten det som bekymrer meg mest, at hun har sånn makt over ham uten at jeg tror hun ser dette selv, og at han aldri kommer til å sette ned foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Han var langt nede og "sikkert" sårbar da de ble sammen 

- Han mener selv at han ikke har orden på ting

- Han har ikke venner 

- Han har krevende jobb med mye kvelds, og helgejobbing

Det ser nesten ut for meg som om hun har vært mer en reddende engel for ham, og at han prioriterer mye jobb utenfor hjemmet. Da blir det jo mye siden hun har helseutfordringer og ting må nødvendigvis gjøres i et hjem? Kanskje han skal trappe litt ned på kvelds, og helgejobbing siden det er veldig mye av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke de noen gang blir skilt, for han er så avhengig av henne. Det er nesten det som bekymrer meg mest, at hun har sånn makt over ham uten at jeg tror hun ser dette selv, og at han aldri kommer til å sette ned foten.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener at dette er din business.

Anonymkode: 80e2b...3d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My o MY skrev (3 minutter siden):

- Han var langt nede og "sikkert" sårbar da de ble sammen 

- Han mener selv at han ikke har orden på ting

- Han har ikke venner 

- Han har krevende jobb med mye kvelds, og helgejobbing

Det ser nesten ut for meg som om hun har vært mer en reddende engel for ham, og at han prioriterer mye jobb utenfor hjemmet. Da blir det jo mye siden hun har helseutfordringer og ting må nødvendigvis gjøres i et hjem? Kanskje han skal trappe litt ned på kvelds, og helgejobbing siden det er veldig mye av det?

Jo, det har du rett i at hun nok har vært. Men her er det ikke snakk om vanlige ting som må gjøres, her er det snakk om at hun stadig vekk setter i gang med store nye prosjekter som strengt tatt ikke er nødvendig. Og grunnen til at han jobber mye er jo delvis for å finansiere det store forbruket disse prosjektene generer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener at dette er din business.

Anonymkode: 80e2b...3d0

Nei nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er bekymret for hvordan veninnen min behandler mannen sin. De har de siste årene kjøpt og pusset opp hus, etablert stor hage og kjøpt og totalrenovert hytte. De siste somrene har kun handlet om arbeid, og det er han som gjør det aller meste. Selv har hun helseutfordringer som gjør at hun ikke kan bidra så mye, men hun steller likevel i gang med stadig nye store prosjekt som han skal gjennomføre. Hun har også et stort kontrollbehov og et behov for at ting blir slik hun har tenkt, jeg mistenker av og til at hun er på spekteret. Mannen hennes sier nå selv at han er veldig sliten, men han gjør likevel alt hun ber om. Skjønner ikke at hun ikke ser at hun sliter han helt ut? Nå planlegger de også å få barn, og det bekymrer meg ekstra. Bør jeg si noe, og hvordan i så fall? Hun er en som er vant til å ha oversikt og bestemme, tar neppe den type kritikk så lett.

vedder på det ender som med så mange andre menn de pusser opp hus og bruker all sin fritid for å gjøre kvinnen fornøyd og så blir det brudd og ingen får glede av det for han vil gå lei tilslutt. 

Anonymkode: 69425...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det har du rett i at hun nok har vært. Men her er det ikke snakk om vanlige ting som må gjøres, her er det snakk om at hun stadig vekk setter i gang med store nye prosjekter som strengt tatt ikke er nødvendig. Og grunnen til at han jobber mye er jo delvis for å finansiere det store forbruket disse prosjektene generer.

Kan du nevne to av disse unødvendige prosjektene? 

Jobbet han mindre før de traff hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Svarene i denne tråden sier mye om KG. Ikke lov å være sårbar om man er mann. Men det er jo en vanskelig situasjon. Mannen trenger jo åpenbart hjelp og støtte, kanskje også til å gå. Men vanskelig å si hva du får gjort med det. Kanskje du skal oppfordre han til en tur til psykolog? 

Om de får barn, så kan jeg se for meg hvordan det blir. Kjenner et par par som likner, men de er ikke like ekstreme som du beskriver.

Anonymkode: 00772...362

Og det å tørre å bry seg om andre kan da være mye til hjelp når man kjenner folk litt. 

Anonymkode: 69425...2ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molimaki skrev (23 minutter siden):

Hva skal TS være misunnelig på? At ikke hun er kontrollerende som venninna, eller at hun ikke blir kontrollert som mannen? Er det noe å være misunnelig på? 

Anonymkode: 63873...e21

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...