AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Del Skrevet 9. august 2024 Kjæresten min begynte i januar i år å kjenne ubehag i penis når vi hadde samleie. Ubehaget økte til smerter, og i april gikk han til urolog. På ultralyd så han noen mindre klumper (som ble kalt arrvev) på ultralyd og sa at han har en tilstand som kalles peyronies. Klumpene i penis er visst forkalkninger. Jeg kan og kjenne det når penis er slapp, det er et hardt område på ca. 1X2cm, på siden av penis et par cm nedenfor "hodet". Urologen sa at om dette arrvevet hadde vært lenger ned på penis, ville penis blitt ubrukelig etterhvert pga. at den ville blitt veldig skjev. For et par måneder siden sluttet han å kjenne smerter ved sex, og knapt noe ubehag. Men han kjenner at det er noe der. Kjenner jo at jeg er fortvilet, men vil selvsagt ikke vise det til han. Er optimistisk og støttende. Det jeg lurer på er om noen her har oppleve det, og hva skjedde etterhvert? Penisen hans har ikke blitt skjev, ikke enda i alle fall. Merker iblant at når vi har sex, blir ikke øvre del av penis (spesielt hodet) like hardt som for noen måneder siden. Er dette permanent, vil det bli verre? Har lest noe på nettet, og at det er en akutt fase hvor tilstanden forverres, og så en stabil/permanent fase etterhvert hvor det ikke blir så mye verre. Problemet er at det står at den akutte fasen kan vare alt fra 3 måneder til 18 måneder. Så virker umulig å vite hvor mye verre dette kan bli, eller om det har stabilisert seg? At han ikke kjenner smerte lenger, er det et godt tegn som kan tyde på at det verste er over? Eller blir penisen skjev nå etterhvert? Og vil det bli umulig å ha ereksjon til slutt? Anonymkode: 70fcb...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå