Gå til innhold

SM på TV

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er "slapping" av menn på TV så populært? Som kvinnelig masochist er jeg så lei av å se dette! Det virker som om alle liker å se det. :forvirret: Folk kaller det for sexy og greier. Det er ikke noe sexy for meg å se dette!

Vær så snill, anyone, si meg at du/dere ikke liker å se slikt, så jeg kan få litt fred i sjelen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, hva slags kanaler er det du ser på? Svar fort. *sitter klar med fjernkontrollen*

Gjest GreenSky
Skrevet

fra engelsk "slap"; ørefik o.l, tipper jeg.

Skrevet

Høres gøy ut, kan du nevne eksempler på program hvor dette forekommer ofte??

Gjest Elfrida
Skrevet

Tenker du på sånne amerikanske ungdomsfilmer der gutta får seg et rapp på baken med et håndkle når de kommer ut av dusjen og lignende? Eller at de får teipa sammen rumpeballene med gaffatape, eller får en wedgie? Ikke store humoren, og heller ikke særlig sexy.

Generelt blir vel vold mot menn og mellom menn fremstilt på en helt annen måte enn vold mot kvinner på TV og i media ellers. Kvinner er vel helst et offer, mens menn kan bli slått både gul og blå uten at det er så veldig synd på han. Sånn helt subjektivt sett. Det finnes sikkert unntak.

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Tenker du på sånne amerikanske ungdomsfilmer der gutta får seg et rapp på baken med et håndkle når de kommer ut av dusjen og lignende? Eller at de får teipa sammen rumpeballene med gaffatape, eller får en wedgie? Ikke store humoren, og heller ikke særlig sexy.

Generelt blir vel vold mot menn og mellom menn fremstilt på en helt annen måte enn vold mot kvinner på TV og i media ellers. Kvinner er vel helst et offer, mens menn kan bli slått både gul og blå uten at det er så veldig synd på han. Sånn helt subjektivt sett. Det finnes sikkert unntak.

Ikke sant? Og når dette ble tema er her inne er det flere som harselerer over det og gjerne vil vite hvor og når gørra sendes. Skal liksom være både lov, underholdende og morsomt da, når det er menn det "går utover".

Hadde det vært motsatt ville reaksjonene overgått selv de villeste protester vi hører om vedrørende noen ikke helt ukjente karikaturtegninger. :frustrert:

Gjest GreenSky
Skrevet
Ikke sant? Og når dette ble tema er her inne er det flere som harselerer over det og gjerne vil vite hvor og når gørra sendes. Skal liksom være både lov, underholdende og morsomt da, når det er menn det "går utover".

Hadde det vært motsatt ville reaksjonene overgått selv de villeste protester vi hører om vedrørende noen ikke helt ukjente karikaturtegninger. :frustrert:

Vel - det spørs hvilken sammenheng det er snakk om.

Gjelder det "hverdagsvold" på tv - så er jeg enig i at det er forkastelig.

Men jeg forsto det som at det var et spesielt program, siden hun kalte det SM.

Å gi en mann en ørefik er ikke det samme som SM... som regel. ;)

Skrevet

se på bb, der slapper de ræva på hverandre hver eneste dag :-/

Gjest GreenSky
Skrevet
se på bb, der slapper de ræva på hverandre hver eneste dag :-/

:sprettoy:

Tror jeg står over. :)

Skrevet

Det er så harry at jeg blir kvalm og vil helst legge fra meg min fetish, for ellers er jo jeg like harry og kvalm! :overrasket: FØSJ!

Skrevet

Jeg tror kanskje de tingene trådstarter tenker på i utgangspunktet er ment som humor. Virker som om folk som ikke forstår seg på sm synes det er ufattelig gøy. :klø:

Skrevet
Vel - det spørs hvilken sammenheng det er snakk om.

Gjelder det "hverdagsvold" på tv - så er jeg enig i at det er forkastelig.

Men jeg forsto det som at det var et spesielt program, siden hun kalte det SM.

Å gi en mann en ørefik er ikke det samme som SM... som regel.  ;) 

Hvis man liker å bli slått, og den som slår liker å slå, da er det jo SM.

Jeg ble så irritert en gang da jeg skrev i et annet forum, et forum for en TV-serie jeg likte/liker så godt. I den seneste sesongen var det en slettet scene, som gjaldt akkurat dette. Det jeg ikke kunne forstå, var at ingen var enige med meg i at det var helt motbydelig. Jeg kan jo skjønne at det finnes folk som er det motsatte av meg, altså at de liker at det er jenta/dama som slår, men ikke absolutt alle! Tydeligvis så guttene på det som sexy, og jentene syntes det var helt greit. Som Gorgonzola sier, hvis det hadde vært omvendt, da hadde nok blitt rabalder, ja.

Det er så typisk at folk skal gjøre narr. Har dere ikke respekt for andre i det hele tatt? Heldigvis finnes det noen få mennesker som i hvertfall prøver å forstå.

Gjest GreenSky
Skrevet

Og hva mener du nå? Er det noen her som ikke har sagt at det ikke er forkastlig, mener du?

Skrevet

Folk spør jo om hvor man kan se sånt. Det virker da ikke som om dem synes det er forkastelig da, synes du virkelig det? De spør vel fordi de vil se det, regner jeg med. Det virker som om andre jenter ikke tåler å høre at det finnes kvinnelige masochister, og skal bare gjøre narr. Det er ingen her som sier direkte at de ikke liker sånt.

Skrevet

Så.. Fordi du er kvinnelig masochist, vil du gjerne høre andre si at tv-scener hvor det vises vold mot menn er forkastelig? Eller scener hvor det vises (villig) spanking eller hva det måtte være? :klø:

Jaja. Jeg kan jo si dette da: Vold generelt er etter min mening like forkastelig enten det utøves mot menn eller kvinner. Frivillig spanking og hva det måtte være er etter min mening ikke forkastelig, enten det utøves mot menn eller kvinner.

Gjest GreenSky
Skrevet
Folk spør jo om hvor man kan se sånt. Det virker da ikke som om dem synes det er forkastelig da, synes du virkelig det? De spør vel fordi de vil se det, regner jeg med. Det virker som om andre jenter ikke tåler å høre at det finnes kvinnelige masochister, og skal bare gjøre narr. Det er ingen her som sier direkte at de ikke liker sånt.

Hehe. Tror ikke folk her reagerer på at du er masochist. Selv er jeg switch.

Men hvis du vil høre det i klartekst:

Vold på tv er forkastelig.

Såh. :kose: Fornøyd!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...