Gå til innhold

Noen som har opplevd graviditet utenfor livmor flere ganger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

er det noen her som har hatt svangerskap utenfor livmor flere enn en gang? Jeg har selv opplevd det en gang for tre år siden. Måtte fjerne en eggleder fordi den var så skadet.

Har etter det fått ett barn som snart fyller to år, ble unnfanget naturlig uten hjelp og hadde ett relativt ukomplisert svangerskap. 

nå prøver vi igjen og jeg kjenner litt på frykt for at det skal skje igjen. Jeg har jo ingen god grunn til å tenke det skal skje igjen siden jeg har opplevd svangerskap etter dette. 

hadde eggløsning for noen dager siden. Vi har hatt sex jevnlig siste uken så sjangsen er der. Nå kjenner jeg på ømhet og ubehag i eggstokker/livmor området og klarer bare ikke legge denne tanken vekk. 

Anonymkode: 38d4f...8f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo utrolig sjeldent, men spør du her så dukker sikkert noen opp. Ikke fordi det er vanlig, men fordi det fåtallet det gjelder kanskje har behov for å dele det.

Jeg har bare opplevd det en gang, i uke 11. Mistet en eggleder (og nesten livet). Har gått til tidlig ul (sånn uke 6) i begge svangerskap etterpå bare for å utelukke en ny runde. Og sitter igjen med to friske fine barn (og to håpløse svangerskap, med det er en annen historie). 

Anonymkode: 486c1...092

Skrevet

Ja, jeg har hatt to exu'er. Begge ganger etter ivf. Så det er mulig, men sjansen er ufattelig liten. Betydelig økt risiko ved IVF. Så det kan være en forklaring hos meg

Anonymkode: c9a5f...fd9

Skrevet

Ja, 2 ganger.. Som personen over her - begge ganger etter IVF. Ikke vanlig eller noe som skjer ofte eller regelmessig normalt sett. Fått barn både før og etter. 

Finnes risikoer som gir økt sjanse for at det skjer, men selv da så er det skjelden og lav risiko. Selv med økt risiko når man har hatt det én gang, så er sannsynligheten liten. Det gjelder også ved IVF egentlig, men det foreligger en økt risiko der siden embryoet blir fysisk plassert inn, og ikke på naturlig vis. 

Anonymkode: a4a8e...c14

Skrevet

Jeg har hatt 6 eller 7 graviditeter som er antatt å ha vært utenfor livmor, men de har avsluttet rundt uke 6 så det har ordnet seg selv, begge eggledere er fremdeles inntakt. Det er jo mulig det var noe annet som skjedde, men tre forskjellige gynekologer ved forskjellige medisinske institusjoner har sagt at de trodde det var tilfelle. Så da får man jo bare tro på dem.. 

Anonymkode: 73108...135

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...