AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Del Skrevet 9. august 2024 Har en kollega som baksnakker. Hun kan se på meg og himle med øynene bak ruggen til en annen kollega. Jeg liker ikke at hun gjør det, da gjør hun det mest sannsynlig mot meg også. Det har vært noen ganger folk har tatt opp ting med henne da bare nekter hun. Hvordan håndtere dette? Uten å lage sur stemning Anonymkode: 10bdf...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 9. august 2024 #2 Del Skrevet 9. august 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har en kollega som baksnakker. Hun kan se på meg og himle med øynene bak ruggen til en annen kollega. Jeg liker ikke at hun gjør det, da gjør hun det mest sannsynlig mot meg også. Det har vært noen ganger folk har tatt opp ting med henne da bare nekter hun. Hvordan håndtere dette? Uten å lage sur stemning Anonymkode: 10bdf...3e8 Det beste er når det kommer til baksnakkingen er faktisk å ta en liten konfrontasjon på dette i det øyeblikket det skjer eller skryte de personene som blir baksnakket opp i skyene som svar.. Det har funket for meg siden jeg blir i dårlig humør av å høre på at folk begraver andre bak deres rygg.. De kommer sannsynligvis ikke til å slutte å baksnakke, men etter min erfaring så slipper jeg å høre på det.. Med mindre dere er flere som går til ledelsen med dette ender det fort opp med å bli ord mot ord om man tar saken videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Del Skrevet 9. august 2024 Bigote skrev (43 minutter siden): Det beste er når det kommer til baksnakkingen er faktisk å ta en liten konfrontasjon på dette i det øyeblikket det skjer eller skryte de personene som blir baksnakket opp i skyene som svar.. Det har funket for meg siden jeg blir i dårlig humør av å høre på at folk begraver andre bak deres rygg.. De kommer sannsynligvis ikke til å slutte å baksnakke, men etter min erfaring så slipper jeg å høre på det.. Med mindre dere er flere som går til ledelsen med dette ender det fort opp med å bli ord mot ord om man tar saken videre. Klokt svar. Da blir hun nok flau, og snakker mindre til meg om folk. Men hva med den himlingen? Bare å overse det og snu meg bort? Da blir det vel ikke så interessant lengre? Anonymkode: 10bdf...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 9. august 2024 #4 Del Skrevet 9. august 2024 44 minutter siden, AnonymBruker said: Klokt svar. Da blir hun nok flau, og snakker mindre til meg om folk. Men hva med den himlingen? Bare å overse det og snu meg bort? Da blir det vel ikke så interessant lengre? Anonymkode: 10bdf...3e8 Det beste man kan gjøre mot folk som bruker slike hersketeknikker er å ikke bry seg. Folk som himler med øynene mot andre prøver ofte å trigge usikkerhet og få personen til å føle seg mindre.. Det er menneskelig å bli påvirket av dette så det beste du kan gjøre er som du sier og overse det og ikke gi en respons på at det påvirker deg . Føler med deg og syntes det er trist at voksne folk operer slik i arbeidslivet.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Del Skrevet 9. august 2024 Bigote skrev (32 minutter siden): Det beste man kan gjøre mot folk som bruker slike hersketeknikker er å ikke bry seg. Folk som himler med øynene mot andre prøver ofte å trigge usikkerhet og få personen til å føle seg mindre.. Det er menneskelig å bli påvirket av dette så det beste du kan gjøre er som du sier og overse det og ikke gi en respons på at det påvirker deg . Føler med deg og syntes det er trist at voksne folk operer slik i arbeidslivet.. ja, spesielt i en barnehage der vi jobber. Anonymkode: 10bdf...3e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klokt svar. Da blir hun nok flau, og snakker mindre til meg om folk. Men hva med den himlingen? Bare å overse det og snu meg bort? Da blir det vel ikke så interessant lengre? Anonymkode: 10bdf...3e8 "Oi, går det bra? Det virket som øynene dine nesten fikk litt spasmer". Anonymkode: ab65b...3c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ja, spesielt i en barnehage der vi jobber. Anonymkode: 10bdf...3e8 Hvis dette skjer i nærheten av barna vil jeg råde deg til å ta det opp med sjefen. Typ at du har observert enkelte ansatte som har et tydelig negativt kroppsspråk som himling med øynene, og ønsker at leder kan komme med en "påminnelse om..." til alle de ansatte. Anonymkode: ab65b...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klokt svar. Da blir hun nok flau, og snakker mindre til meg om folk. Men hva med den himlingen? Bare å overse det og snu meg bort? Da blir det vel ikke så interessant lengre? Anonymkode: 10bdf...3e8 Brå snu deg når dere passerer hverandre. Tar du henne på himling. Spør hvorfor hun gjør det og hun sier ingenting sier du fint medlitt streng pass deg stemme. Gjør hun det ikke, bare lat som ingenting eller si. Jeg tridde du hadde noe på nesa Anonymkode: 1627c...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malaco Skrevet 10. august 2024 #9 Del Skrevet 10. august 2024 Baksnakker hun flere på jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #10 Del Skrevet 10. august 2024 Malaco skrev (5 timer siden): Baksnakker hun flere på jobben? Ja hun gjør det. Hvis noen av oss andre er litt uenig om noe så pendeler hun mellom de som er uenig, og setter de opp mot hverandre og fyrer opp. Hun elsker at andre havner i drama, da har hun popcorn stemning, men passer seg for å ikke bli blandet inn Anonymkode: 10bdf...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #11 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): "Oi, går det bra? Det virket som øynene dine nesten fikk litt spasmer". Anonymkode: ab65b...3c2 Den var bra! Anonymkode: 10bdf...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #12 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja hun gjør det. Hvis noen av oss andre er litt uenig om noe så pendeler hun mellom de som er uenig, og setter de opp mot hverandre og fyrer opp. Hun elsker at andre havner i drama, da har hun popcorn stemning, men passer seg for å ikke bli blandet inn Anonymkode: 10bdf...3e8 Hadde alle kollektivt oversett henne hadde hun ikke hatt noe å fare med lengre. Anonymkode: 28160...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 10. august 2024 #13 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har en kollega som baksnakker. Hun kan se på meg og himle med øynene bak ruggen til en annen kollega. Jeg liker ikke at hun gjør det, da gjør hun det mest sannsynlig mot meg også. Det har vært noen ganger folk har tatt opp ting med henne da bare nekter hun. Hvordan håndtere dette? Uten å lage sur stemning Anonymkode: 10bdf...3e8 Hadde en gang en sjef som ledet an i baksnakking og sladder om personer som ikke var tilstede. Da ble det vanskelig å skape et godt og tillitsfullt arbeidsmiljø. Glad jeg byttet jobb før den store oppvasken ble en realitet og hodene rullet….. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #14 Del Skrevet 10. august 2024 Surpomp skrev (49 minutter siden): Hadde en gang en sjef som ledet an i baksnakking og sladder om personer som ikke var tilstede. Da ble det vanskelig å skape et godt og tillitsfullt arbeidsmiljø. Glad jeg byttet jobb før den store oppvasken ble en realitet og hodene rullet….. Når sjefen trekker i tråder for baksnakking er det jo dømt. Helt utrolig. Anonymkode: 10bdf...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #15 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hadde alle kollektivt oversett henne hadde hun ikke hatt noe å fare med lengre. Anonymkode: 28160...65e Det er sant, men hun spiller mye på følelsene til folk, hanker inn empati når hun ser det passer seg. Da er det om sykdom hos barna og hvor tøft hu har det, og vi som jobber med barn smelter jo da og føler støtte. folk som er manipulerende er lur. Enkelte har ikke evne til å merke at de blir manipulert. Anonymkode: 10bdf...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå