Gå til innhold

Fotsopp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har skjedd noe rart med beina mine idet siste, som jeg ikke forstår. Det begynte med at huden under på leddet ut til den ene stortåa ble sårt og vondt å gå på. Ikke vondt å ta på, bare å gå på. Så plutselig en dag skjedde det noe rart med storetåa på den andre foten, den ble vond å gå på den også. Det føltes litt som når man har gått lenge i sko med dårlige såler, bare at jeg ikke hadde gått spesielt mye og ikke i dårlige sko.

Så gransker jeg beina mine. Ser ingenting rart på høyre foten som det begynte på, men på stortåa på venstre fot er det en svak liten hevelse eller bulk i huden, og langt inni der er det et svakt rødt punkt.

Det eneste som faller meg inn at dette kan være, er fotsopp, men samtidig synes jeg det er fryktelig rart at jeg skal få fotsopp.

Jeg hadde ganske mye fotsopp en periode på barneskolen, så jeg kjenner det godt igjen om jeg skulle få det. Det er ingen tegn til åpne sprekker i huden, ingenting som ligner fotsoppen i "utsprunget" tilstand, men jeg lurer på om dette kan være starten på det.

Det som er så veldig rart, er at fotsopp kommer på føtter som er mye og ofte svette, og mine bein er absolutt ikke det. Beina mine er kun i sokker når jeg er utendørs, jeg svetter ikke spesielt mye, ihvertfall ikke nå på vintern, og det første jeg gjør når jeg kommer hjem hver dag er å ta av meg sokkene og gå barbeint innendørs. De er som regel avkjølte og tørre, med andre ord. På barneskolen løp jeg mye rundt og ble svett, og gikk med sokkene innendørs og i kanskje 2-3 dager før jeg skifta dem, så da var det ikke rart jeg fikk fotsopp.

Så er det jo også rart at det skjedde helt plutselig på dagen med den ene og kanskje også den andre foten...

Jeg vurderer å dra til legen og spørre om det er fotsopp eller noe annet, men jeg tror jeg vil se det litt an først, siden jeg synes det er så veldig rart at jeg skal ha fått fotsopp. I mellomtia lurer jeg på om noen her kjenner igjen dette med en liten rød greie inni huden i foten, med en svak hevelse over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...