Gå til innhold

Ønsker kropp og helse som Victoria secret-modellene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kanskje er jeg naiv. Kanskje ikke. Ingen av oss vet egentlig. Det blir jo bare spekulasjoner . 

Men folk må da være ærlig på at hvis man ser på Rosie h-w og Frida Aasen konto på Instagram og TikTok så kan man ikke si at det livet ikke ser behagelig ut?

Anonymkode: f684c...bfc

Såklart, men du ser jo bare en brøkdel av livet deres. Om du hadde vist fram kun høydepunktene i livet ditt på sosiale medier hadde vel folk fått et helt feil inntrykk av hvordan du lever? 

På min Instagram legger jeg bare ut bilder av solskinn, vakker natur, rødvin i solnedganger, hytteturer, fjellturer, middager på restaurant, osv. Men det er 2 % av livet mitt. Legger ikke ut de lange dagene på jobb, fiskepinner til middag, brente boller, gjørmete sko etter tur, gnagsår, rot eller hybelkaniner. Som det er mest av i livet 😅

Anonymkode: 3b3c4...4e8

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje er jeg naiv. Kanskje ikke. Ingen av oss vet egentlig. Det blir jo bare spekulasjoner . 

Men folk må da være ærlig på at hvis man ser på Rosie h-w og Frida Aasen konto på Instagram og TikTok så kan man ikke si at det livet ikke ser behagelig ut?

Jo, noen av oss VET jo. Jeg er ikke interessert i å henge ut folk ved navn, men jo jeg vet. 

Og du må være veldig ung som er så godtroende rundt dette... Det er bokstavelig talt jobben deres å vise fram et behagelig luksusliv. Det er jobben deres å se bra ut. De viser ikke frem mentale sammenbrudd, fordi det er negativt for deres image.

De viser heller ikke noen antydning til rusbruk, fordi det vil gjøre at de blir dumpet av bedrifter og merker som ikke kan risikere å være affiliated med drug use osv. Nå er dette ting jeg er fullt klar over etter å ha vært mye i bransjen, men det er likevel fullstendig åpenbart og logisk for enhver person med evne for kritisk tenkning. 

Det er en svært mørk side til denne verdenen som du dagdrømmer deg bort til. Du ødelegger din egen selvfølelse ved å fantasere om et urealistisk liv, fordi du tror du ser sannheten på sosiale medier. Tror du ikke du vil se tilbake på alle disse årene og tenke "hvorfor kastet jeg bort så mye tid på å jakte på noe uoppnåelig, i stedet for å nyte livet?" 

Du fortjener mye bedre enn hva du gir deg selv.

Anonymkode: 78dc0...44e

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Spis lite, ingen sukker/karbohydrat, mye vann, tren pilates og yoga. Lett jogging og tren med lett styrke på bånd og vekter.

Anonymkode: f9c87...25d

• Liker 2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 12.03):

Spis lite, ingen sukker/karbohydrat, mye vann, tren pilates og yoga. Lett jogging og tren med lett styrke på bånd og vekter.

Anonymkode: f9c87...25d

Takk for innspill. Så det er veien å gå. 
Har fortsatt til gode å se / lese hva Frida Aasen og Rosie H-w eats in a day+ treningsregime , slik man kan se til mange lignende modeller.. så irriterende ! For skulle så gjerne visst.!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har fortsatt til gode å se / lese hva Frida Aasen og Rosie H-w eats in a day+ treningsregime , slik man kan se til mange lignende modeller.. så irriterende ! For skulle så gjerne visst.!

Naiviteten lenge leve 🙄

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Naiviteten lenge leve 🙄

Naivitet? Den skjønte jeg ikke…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Naivitet? Den skjønte jeg ikke…

At du er naiv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

At du er naiv. 

Hva er det du ser som ikke jeg ser da?

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til at de genetisk har vært heldige, blir betalt til å trene og får hjelp med PT og Ernæring så har alle også undergått plastikk kirurgi.. fettsuging for å fjerne de små tingene som oss «vanlige» ikke klarer å bli kvitt. Adriana Lima foreks. Har etchet inn falske magemuskler. Så dette er ikke noe ideal å søke etter. Prøv heller å være den beste versjonen av deg selv. Jeg anbefaler å slutte å følge modeller og «instanmodeller» som photoshopper bildene sine og lyver om hva de egentlig må gjøre for å få gratis reiser til dubai. Trykk på «ikke interessert» hver gang du får poster som gir deg kroppspress og se hvor mye bedre selvbilde du kommer til å få etter en stund.

Anonymkode: 81c93...2ab

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 10.34):

I tillegg til at de genetisk har vært heldige, blir betalt til å trene og får hjelp med PT og Ernæring så har alle også undergått plastikk kirurgi.. fettsuging for å fjerne de små tingene som oss «vanlige» ikke klarer å bli kvitt. Adriana Lima foreks. Har etchet inn falske magemuskler. Så dette er ikke noe ideal å søke etter. Prøv heller å være den beste versjonen av deg selv. Jeg anbefaler å slutte å følge modeller og «instanmodeller» som photoshopper bildene sine og lyver om hva de egentlig må gjøre for å få gratis reiser til dubai. Trykk på «ikke interessert» hver gang du får poster som gir deg kroppspress og se hvor mye bedre selvbilde du kommer til å få etter en stund.

Kall meg gjerne naiv men jeg vil faktisk tro at dette også kan komme av dedikert livsstil, trening og kosthold. Et kosthold jeg gjerne skulle visst mer om, derav tråden 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kall meg gjerne naiv men jeg vil faktisk tro at dette også kan komme av dedikert livsstil, trening og kosthold. Et kosthold jeg gjerne skulle visst mer om, derav tråden 

ts

😂😂😂

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare generelt svar på TS overskrift.

Fokus på å få ned kroppsfett og øke muskelmasse bør en finne utav.

Jeg anbefaler alle å ta en "body composition" test som nange treningsstudioer har. 

I utgangspunket er det 60 (mat)/30 (forbrenning)/10 (genetisk) % hva som avgjør din kroppsform.  Så det er sjelden en ikke kan oppnå gode resultater ved å holde inntaket lavt og bygge mer muskler over tid.

Selvsagt er dette kjent, men er fortsatt det essensielle en ikje kommer utemom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 21.36):

De er genetisk "heldig" med hva slags kropp de ble født med, altså høye, lange ben og lang overkropp, kombiner dette med et ekstremt strengt og kalorifattig kosthold, så har du løsningen. Men med mindre du er født med lignende kropp, så vil det nok aldri være oppnåelig. 

Anonymkode: 6df07...9fa

Det er svært liten del en kan legge på genetikk.

Proporsjoner av ekstremiteter/truncus spiller kanskje litt inn, men det meste kan ordnes med dedikert fokus.

De fleste damer kan komme VELDIG langt om de legger opp til et par års visjon og er motivert til å opprettholde dette i ettertid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 22.55):

De er ikke friske, så deres helse ville jeg virkelig ikke traktet etter. Kan nesten love at de ikke har mens, da fettprosenten deres ligger alt for lavt for en kvinne. Energinivået er heller neppe på topp for å si det sånn

Anonymkode: 36137...abe

Dette er tull. Fettprosentem deres er som regel helt innafor.  Dette av den enkle grunn at DE FLESTE av disse modellene har timeglass-figur og en BMI som er over 18.5.  Da vil de også ha godt nok kroppsfett.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 13.14):

Ja sant det:) har bare vansker med å skjønne hvordan noen kan leve helt uten godteri eller noen form for utskeielser. 

Det er en langvarig prossess. Etter hvert som formen (og kroppen) blir bedre og bedre er det i aeg selv beste motivasjon for å forsake sukker og usunn mat.

Og etter hvert som en finner ny variasjon er det enkelt. 

Selv tar jeg proteintilskudd, Kreatin og end3l supplementer, men takker Thaiøandsk kosthold for enkelhet med å holde vekt og muskelmasse.

Det handler om å utvikle seg over tid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ts

Vel det kan du altså ikke. Som sagt så har de også drevet med plastikkirurgi. Du kan selvfølgelig komme i kjempegod form med masse trening og veldig sunt kosthold. Men du får neppe «perfekt» kropp som du ser i photoshoots, for de er redigerte både digitalt og kirurgisk.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 11.44):

Det er genetisk og spise fortyrrelser samt røyking og narkotika. 

Anonymkode: 8623e...598

Dette. Drugs, røyk , spiseforstyrrelser og på noen få gener. Ts, se hva tidligere Victoria Secret modeller har sagt om hvor syke de var da de gikk på showet. Kjempetrist. 

Anonymkode: 6223b...40c

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men TS, siden du har hatt snart ett år på deg med akkurat dette samme fokuset... Kan du ikke fortelle hvilke forandringer du har oppnådd på den tiden? Siden du har fokusert så veldig på akkurat dette, regner jeg jo med at du har spist veldig sunt og trent...? Selv om du ikke vet akkurat HVA de spiser eller trener, så vet du jo at du må spise sunt og trene? 

...eller, hvis du ikke har opplevd endringer i kropp og sinn siden august 2024, kan det være at dette fokuset ditt faktisk holder deg igjen fra å få den kroppen du ønsker deg, fordi du legger fokuset på helt feil sted? Just a thought 🙄

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 21.24):

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men googlet hvert fall Frida Aasen da jeg ikke visste hvem det var. Leser at hun er 178 cm lang og veier 55 kg (=17,2 i bmi), noe som forklarer den lange og magre fasongen du ønsker. Kan tenke meg at hun ligger på max 1300 kcal daglig. Veldig mange VS-modeller snorter kokain og røyker, det nedsetter sultfølelsen. Pluss at når man lever i en ekstremt utseendefiksert verden med likesinnede, så er det sikkert lett å motivere seg til videre sulting. Vi så f eks at Heidi Klum la på seg 10 kg umiddelbart etter at hun forlot VS.

Jeg tenker at hvis du ikke er rundt 180 cm (dvs gjennomsnittshøyden for norske menn) og har ca samme bmi som Aasen, så vil kroppen hennes være uoppnåelig uansett treningsregime.

Anonymkode: d58f6...574

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

De har 17 i BMI og er 180 cm høye. Det er "hemmeligheten". 

Anonymkode: d58f6...574

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...