refill Skrevet 14. august 2024 #41 Del Skrevet 14. august 2024 hubbabubba00 skrev (På 10.8.2024 den 13.44): Den jaktcockeren Kåre har et alvorlig ressursforsvar som jeg håper de får bukt med. Dessverre et ganske så vanlig problem på den rasen. Vært borti flere av de og på noen har det sittet så dypt at man faktisk ikke har kommet i mål med treningen. Litt off topic og jeg har ikke begynt å se programmene enda, men litt nysgjerrig på jaktcockere. Vi har fått en i nabolaget, og jeg har aldri blitt så sjokkert over en valp/unghund før. At den hylbjeffer på andre som går forbi når den er bak gjerdet er "greit nok", men at den alt som valp hang i båndet og bjeffer rabiat mot andre syntes jeg er sjokkerende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 14. august 2024 #42 Del Skrevet 14. august 2024 os Maxilla skrev (På 9.8.2024 den 22.40): Jeg reagerte også på det med at en hund som varsler på døra/lyden av banking er "bølle". Gjør ikke alle hunder det i en eller annen grad? Jeg fikk egentlig inntrykk av at det største problemet der i huset var ansvarsfordelingen og uenighet rundt selve dyreholdet. Ekteparet satt ikke i samme møbel engang, det ble liksom veldig stor avstand mellom dem. Og så ble jeg bare lei meg når hunden ble beskrevet som dum og irriterende Han er kanskje veldig gjenkjennelig for hvermansen som lar hundene sine bli sånn. Jeg har virkelig ikke inntrykk av at «alle hunder gjør sånn» Ingen av mine hunder har holdt på sånn, men det kommer ikke av seg selv. Det virker ikke som han har et stort problem, men det er veldig selvforsterkende atferd og eierne lar det sture og gå. veldig fint at de har med noen sånne, men et enkelt problem som enkelt kan løses om eierne gidder. hun med Håkon virker jo helt blåst. Og veldig mye mer interessert i hva hun vil, med null hensyn til hunden sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonysoum Skrevet 14. august 2024 #43 Del Skrevet 14. august 2024 Bra cast og variasjon i utfordringer. Det viktige med et program som dette er jo ikke å bare ta de største "bøllene", men å kunne gi læring til et stort publikum. Louie treffer nok mange, og derfor er det riktig med denne variasjonen. jeg er med skeptisk til Schæferen.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 14. august 2024 #44 Del Skrevet 14. august 2024 Ja den schæferen var virkelig skummel. Uansett hvor bra de skulle gjøre det i selve programmet, så hadde jeg aldri stolt på en slik hund som er så agressiv. Samme med Odin (jeg tror den het Odin), schæferen fra tidligere sesong. Når en hund er så sint og farlig så burde de avlives. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hubbabubba00 Skrevet 14. august 2024 #45 Del Skrevet 14. august 2024 MalloryK skrev (4 minutter siden): Ja den schæferen var virkelig skummel. Uansett hvor bra de skulle gjøre det i selve programmet, så hadde jeg aldri stolt på en slik hund som er så agressiv. Samme med Odin (jeg tror den het Odin), schæferen fra tidligere sesong. Når en hund er så sint og farlig så burde de avlives. Odin har jeg møtt flere ganger. En nydelig hund. Ingen aggressjon å spore der. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 14. august 2024 #46 Del Skrevet 14. august 2024 3 hours ago, hubbabubba00 said: Odin har jeg møtt flere ganger. En nydelig hund. Ingen aggressjon å spore der. Vi passerer ofte Odin på tur, går turer samme plasser. Rolig og fin hund, det, som åpenbart har kommet videre fra de problemene han hadde. Det ville vært helt feil å avlive. 4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 15. august 2024 #47 Del Skrevet 15. august 2024 Møter også Odin med jevne mellomrom og har aldri sett han utagere. Men så har han en flink eier som jobber med hunden også. Veldig spent på schæferen i denne sesongen, han hadde nok hatt det bedre som enmannshund, ikke hos en familie. Cockapooen... mannen i huset er veldig klar på at han ikke vil ha hund og da syntes jeg det burde respekteres. Her er det kona som må oppdra hunden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linny1111 Skrevet 16. august 2024 #48 Del Skrevet 16. august 2024 Benjamin virker som en fantastisk gutt med stor forståelse av situasjonen og vilje til å jobbe hardt. Jeg tror Dexter virkelig har gode forutsetninger for å klare seg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hubbabubba00 Skrevet 16. august 2024 #49 Del Skrevet 16. august 2024 Linny1111 skrev (3 timer siden): Benjamin virker som en fantastisk gutt med stor forståelse av situasjonen og vilje til å jobbe hardt. Jeg tror Dexter virkelig har gode forutsetninger for å klare seg. Faren derimot.. Han virker å ta altfor lett på det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 16. august 2024 #50 Del Skrevet 16. august 2024 Linny1111 skrev (3 timer siden): Benjamin virker som en fantastisk gutt med stor forståelse av situasjonen og vilje til å jobbe hardt. Jeg tror Dexter virkelig har gode forutsetninger for å klare seg. Enig! For en fornuftig og voksen gutt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 16. august 2024 #51 Del Skrevet 16. august 2024 hubbabubba00 skrev (16 minutter siden): Faren derimot.. Han virker å ta altfor lett på det. Enig - faren skal være den voksne her. Jeg får så vondt av Benjamin, men fy søren for en stødig gutt. Håper de får det til med Dexter. De gir ham en sjanse før en evt. siste utvei. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 16. august 2024 Forfatter #52 Del Skrevet 16. august 2024 Jeg er stadig overrasket over at Bjørn Åge er såpass naturlig god på hundetreningen samtidig som han har en såpass utagerende hund OG lite innsikt i situasjonen. På grensen til paradoksalt. Det hadde vært fint å hatt med en liten notis i episoden om at man ikke skal røske/dra hardt i grimer når det ble tatt med klipp av det. B-plottet om valpen til Maren er ikke helt sømløst inkorperert. Maren og valpen skulle fått et helt eget program, det hadde ialf jeg sett! Ellers fin episode. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linny1111 Skrevet 16. august 2024 #53 Del Skrevet 16. august 2024 1 hour ago, hubbabubba00 said: Faren derimot.. Han virker å ta altfor lett på det. Det er jeg veldig enig i, men jeg tror det bare er hans måte å takle situasjonen på. De sa vel at de har vurdert avliving, så han tar nok ikke SÅ lett på det som han gir inntrykk av og han får til treningen, så forhåpentligvis går dette greit. Det er jo også viktig å ha en person som kan trene hunden uten de nervene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caelyn Skrevet 16. august 2024 #54 Del Skrevet 16. august 2024 Anonymbruker*** skrev (9 minutter siden): Jeg er stadig overrasket over at Bjørn Åge er såpass naturlig god på hundetreningen samtidig som han har en såpass utagerende hund OG lite innsikt i situasjonen. På grensen til paradoksalt. Det hadde vært fint å hatt med en liten notis i episoden om at man ikke skal røske/dra hardt i grimer når det ble tatt med klipp av det. B-plottet om valpen til Maren er ikke helt sømløst inkorperert. Maren og valpen skulle fått et helt eget program, det hadde ialf jeg sett! Ellers fin episode. Det reagerte jeg på og. At det ikke ble tatt opp eller snakket noe om bruk av grime og at man hvert fall ikke skal rykke i den sånn som hun gjorde. Så mer ut som en korreksjon enn noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 16. august 2024 Forfatter #55 Del Skrevet 16. august 2024 Caelyn skrev (16 minutter siden): Det reagerte jeg på og. At det ikke ble tatt opp eller snakket noe om bruk av grime og at man hvert fall ikke skal rykke i den sånn som hun gjorde. Så mer ut som en korreksjon enn noe annet. Ja, jeg tenker dette er noe Maren måtte ha pratet med de om (om ikke er hun dsv ikke mye til hundetrener...), men det var dumt at det ikke var med i episoden. Ikke engang de fleste som trener med korrigeringer ville korrigert med en grime på den måten. Rart å vise et slikt klipp uten at kommenteres på synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermennesket Skrevet 17. august 2024 #56 Del Skrevet 17. august 2024 Er ikke schæfer en vakthund av natur? Selv ville jeg ikke gått til anskaffelse av en sånn type hunderase. Enda han var nusselig som valp. Han virker som han vokter huset og familien sin. The road to hell is built on good intentions Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 17. august 2024 #57 Del Skrevet 17. august 2024 42 minutter siden, Supermennesket said: Er ikke schæfer en vakthund av natur? Selv ville jeg ikke gått til anskaffelse av en sånn type hunderase. Enda han var nusselig som valp. Han virker som han vokter huset og familien sin. The road to hell is built on good intentions Er nok MYE ressursforsvar her ja. Han passer på flokken sin og spesielt faren. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 20. august 2024 #58 Del Skrevet 20. august 2024 Har sett gjennom flere episoder nå og synest at de har fått tak i et greit spenn av hunder og utfordringer i denne sesongen. Tror nok at mange hundeeiere kan kjenne seg igjen flere plasser her😄 Felles for alle hundene som er med er at de rett og slett har feil eiere, samtlige hunder har behov for mye mental stimuli og det å få jobbe men blir brukt som selskapshunder🙈. Vesle Håkon er jo også er arbeidshund, den rasen kan gå agility eller rally som bare det👌🏼 men de må få lov…. Dexter er en god, men usikker hund som lager mye lyd og han har et stort behov for å bli trygget og få jobbe. Det er tydelig at den hunden trenger en person som trener han, ikke flere. Jaktcockeren er den med det største problemet, og jeg hadde aldri latt den være i nærheten av barn😬 Det er en høyenergihund som er avlet for noe helt annet enn turer i parken. Louie er jo bare herlig, og det største problemet der er at mannen i huset er en dust🤨 Han motarbeider når hun prøver å gjøre noe, og er så negativ at jeg hadde ikke giddet å ha han i nærheten. Maren er flink til å tilpasse de ulike nivåene, og det er lite kunnskap blant de hundeeierene🥴 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 20. august 2024 #59 Del Skrevet 20. august 2024 Jippy, ny episode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 20. august 2024 #60 Del Skrevet 20. august 2024 Så skjønn han gutten er. Føler virkelig med han, dette er ikke lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå