Anonymbruker*** Skrevet 9. august 2024 #1 Del Skrevet 9. august 2024 Da har jeg nettopp sett de to første episodene av siste sesongen med Maren og "bøllene". For min del virker det som denne sesongen vil falle mer i smak enn sesong 3. Lokalisasjonen for Camp er så mye mer tilrettelagt enn forrige sesong der de filmet ustabile hunder bli trent uten bånd og uten inngjerding rett ved der andre deltakere med sine hunder oppholdte seg. Årets deltakere synes jeg virker som både underholdene og relativt fornuftige folk med ihvertfall litt vett på hund (i motsetning til forrige sesong hvor det var høy grad av blanda drops...). Det eneste jeg stusser på er hvorfor denne Louie egentlig er med i programmet. Eller, grunnen er vell at mannen i huset er ett kjent fjes. Louie virker egentlig som en ganske snill og grei hund. Bjeffing på folk som banker på eller kommer inn i hagen er jo et ekstremt normalt problem å ha. Irriterende ja, men det er naturlig adferd for en hund å varsle i min verden. Jeg synes ihvertfall han roet seg ganske så fort etter Maren hadde kommet inn døren, om enn bjeffingen var litt vell høy. Min egen hund som mange beskriver som den roligste og snilleste de har møtt bjeffer litt når det ringer på og vil gjerne buse for å hilse om jeg ikke bremser henne. Jeg tenker dette er en utfordring eieren kunne fikset med kanskje ett hjemmebesøk av en hundetrener og noen uker egenarbeid. Virket litt urettferdig å gi han merkelappen "nervevrak", og unødvendig å dra på Camp? Andre som har sett og vil dele sine meninger? ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kefirklem Skrevet 9. august 2024 #2 Del Skrevet 9. august 2024 Enig med deg i vurderingen av Louie. Har selv hund som varsler når det ringer/banker på inngangsdøren, og selv om det er irriterende og jeg prøver å trene det bort, har jeg aldri tenkt at det har krevd påmelding til program som dette. Men paret som er bosatt i Oslo, hvorfor har de skaffet seg jaktcocker? Det virker ikke som de jakter eller driver med hundesport. Skulle ønske at folk gjorde litt mer gjennomtenkte valg av hunderase, og det gjelder vel egentlig flere av deltakerne... 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 9. august 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 9. august 2024 kefirklem skrev (På 9.8.2024 den 19.45): Ekspander kefirklem skrev (På 9.8.2024 den 19.45): Enig med deg i vurderingen av Louie. Har selv hund som varsler når det ringer/banker på inngangsdøren, og selv om det er irriterende og jeg prøver å trene det bort, har jeg aldri tenkt at det har krevd påmelding til program som dette. Men paret som er bosatt i Oslo, hvorfor har de skaffet seg jaktcocker? Det virker ikke som de jakter eller driver med hundesport. Skulle ønske at folk gjorde litt mer gjennomtenkte valg av hunderase, og det gjelder vel egentlig flere av deltakerne... Ekspander Ja, jeg synes Maren sin alvorlige vurdering av problemet til Louie virket litt påtatt. Jeg mistenker produksjonen lot seg friste pga Per og Gina. De er både sjarmerende og fotogene, for all del... Ja, det kan man jo spørre seg. Jeg kjenner ikke så mye til rasen, men har hørt de har utømmelig med energi. Jeg møtte ei med jackspaniel av og til hvor jeg bodde før. Den var forsåvidt velldressert. Hold seg i nærheten når den var løs, kom på innkalling og løp ikke bort til fremmede. Men den kroppen var aldri i ro og den hadde for hobby å jage skygger (sånn hele tiden). Schæferen kan man jo og lure litt på. Nå har man ikke sett så mye av den enda, men jeg tenker kanskje den kan være ialf delvis resultat av dårlige linjer. Jeg synes mannen virket ganske dreven i den passerings treningen, så hvordan kunne det gå SÅ galt med sosialiseringen av den hunden? De fleste hunder med elendig oppdragelse blir sjeldent såpass ustabile uten å ha opplevd noe traumatisk eller virkelig vært utsultet på sosialisering. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 9. august 2024 #4 Del Skrevet 9. august 2024 Lovende sesong! Jeg syntes også det var noe "off" med sesong tre, har bare ikke helt fått satt fingeren på hva. Har selv en hund med tendenser til ressursforsvar, som bjeffer litt mer enn nødvendig på ringeklokka, og som til tider setter seg ned på tur. Så jeg skal definitivt følge med. Perfekt casting for min del 😄👍 Jeg reagerte også på det med at en hund som varsler på døra/lyden av banking er "bølle". Gjør ikke alle hunder det i en eller annen grad? Jeg fikk egentlig inntrykk av at det største problemet der i huset var ansvarsfordelingen og uenighet rundt selve dyreholdet. Ekteparet satt ikke i samme møbel engang, det ble liksom veldig stor avstand mellom dem. Og så ble jeg bare lei meg når hunden ble beskrevet som dum og irriterende 💔 2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. august 2024 #5 Del Skrevet 9. august 2024 Hun med Pomeranien hunden irriterer meg... Hun har behandlet hunden som en baby og får nå se konsekvensene av det.... Håper hun tar til seg det Maren sier og lærer seg litt mer om hundehold 🤔 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaBomba Skrevet 9. august 2024 #6 Del Skrevet 9. august 2024 Anonymbruker*** skrev (På 9.8.2024 den 19.08): Da har jeg nettopp sett de to første episodene av siste sesongen med Maren og "bøllene". For min del virker det som denne sesongen vil falle mer i smak enn sesong 3. Lokalisasjonen for Camp er så mye mer tilrettelagt enn forrige sesong der de filmet ustabile hunder bli trent uten bånd og uten inngjerding rett ved der andre deltakere med sine hunder oppholdte seg. Årets deltakere synes jeg virker som både underholdene og relativt fornuftige folk med ihvertfall litt vett på hund (i motsetning til forrige sesong hvor det var høy grad av blanda drops...). Det eneste jeg stusser på er hvorfor denne Louie egentlig er med i programmet. Eller, grunnen er vell at mannen i huset er ett kjent fjes. Louie virker egentlig som en ganske snill og grei hund. Bjeffing på folk som banker på eller kommer inn i hagen er jo et ekstremt normalt problem å ha. Irriterende ja, men det er naturlig adferd for en hund å varsle i min verden. Jeg synes ihvertfall han roet seg ganske så fort etter Maren hadde kommet inn døren, om enn bjeffingen var litt vell høy. Min egen hund som mange beskriver som den roligste og snilleste de har møtt bjeffer litt når det ringer på og vil gjerne buse for å hilse om jeg ikke bremser henne. Jeg tenker dette er en utfordring eieren kunne fikset med kanskje ett hjemmebesøk av en hundetrener og noen uker egenarbeid. Virket litt urettferdig å gi han merkelappen "nervevrak", og unødvendig å dra på Camp? Andre som har sett og vil dele sine meninger? ☺️ Ekspander Hva er mannen i huset kjent for? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 9. august 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 9. august 2024 (endret) os Maxilla skrev (På 9.8.2024 den 20.40): Lovende sesong! Jeg syntes også det var noe "off" med sesong tre, har bare ikke helt fått satt fingeren på hva. Har selv en hund med tendenser til ressursforsvar, som bjeffer litt mer enn nødvendig på ringeklokka, og som til tider setter seg ned på tur. Så jeg skal definitivt følge med. Perfekt casting for min del 😄👍 Jeg reagerte også på det med at en hund som varsler på døra/lyden av banking er "bølle". Gjør ikke alle hunder det i en eller annen grad? Jeg fikk egentlig inntrykk av at det største problemet der i huset var ansvarsfordelingen og uenighet rundt selve dyreholdet. Ekteparet satt ikke i samme møbel engang, det ble liksom veldig stor avstand mellom dem. Og så ble jeg bare lei meg når hunden ble beskrevet som dum og irriterende 💔 Ekspander Kanskje det de egentlig trenger er en parterapeut? 😂 Per fremsto kanskje litt distansert ja, og ikke bare i valg av møbel. Vil jo åpenbart ikke ha den hunden. Kan ikke dra på sydenferie på et døgns varsel. Regner med de er bemidlet nok til å kunne betale for kyndig hundepass da og reise jevnt og trutt. Men jeg kan skjønne det er frustrerende å ha hund i hus når man egentlig ikke ønsker det. Det er ikke til å komme unna at hunder endrer livet mye. Endret 9. august 2024 av Anonymbruker*** 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 9. august 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 9. august 2024 LaBomba skrev (På 9.8.2024 den 20.47): Hva er mannen i huset kjent for? Ekspander Per Kjerstad. Skuespiller. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 9. august 2024 #9 Del Skrevet 9. august 2024 (endret) Åh, det må jeg se! Da blir vel halve forumet hundeeksperter i løpet av sesongen Har hørt om Louie, gjennom podcasten til matfar ("psykodrama", som han har sammen med Ole Christian Ertvaag). Håper både hunder og eiere kommer godt ut av det ❤️ Endret 9. august 2024 av Tradegy 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 9. august 2024 #10 Del Skrevet 9. august 2024 Mardina skrev (På 9.8.2024 den 20.44): Hun med Pomeranien hunden irriterer meg... Hun har behandlet hunden som en baby og får nå se konsekvensene av det.... Håper hun tar til seg det Maren sier og lærer seg litt mer om hundehold 🤔 Ekspander "Kom, kom, kom, kom, kom, kom" ... ja, det er ikke rart han ikke aner hva "kom" betyr. 😅 "Håkon skal du være med ut?", jeg ble stressa og forvirra bare av å høre på. Skal være glad det ikke er en større hund med tanke på alle de glefsene. Spennende å se hvordan det ender! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny1111 Skrevet 10. august 2024 #11 Del Skrevet 10. august 2024 Syns også det var litt rart at Louie er med, da "problemet" hans er svært lite i forhold til de andre. Har selv hund som bjeffer ved døra, men jeg er dame som bor alene i et litt utrygt område, så jeg liker at hunden viser at hun passer på. Helt greit at de ikke ønsker det, men ja. Stor forskjell fra de andre. De andre deltakerne virker som en fantastisk blanding av eiere som ikke helt vet hva de gjør, men er villige til å lære, og hunder mer alvorlige problemer som må tas tak i. Tror det blir en gøyal sesong! Dette med å rope kommandoer mange ganger og si ting til hunden som den aldri engang har lært, kommer de nok til å innse selv at de gjør. Det er MANGE som gjør den feilen 😅 Gjør det nok ubevisst selv av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 10. august 2024 #12 Del Skrevet 10. august 2024 Åh, gleder meg til å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 10. august 2024 #13 Del Skrevet 10. august 2024 Louie har et problem mange hundeeiere sliter med, derfor kan det være veldig greit å ta det med. 21 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 10. august 2024 #14 Del Skrevet 10. august 2024 (endret) Jeg skjønner at det med Louie er er problem. Om det ikke er et stort problem for menneskene så er det slitsomt for hunden å være så innmari på vakt hele tiden. Har selv en hund som bjeffer på ringeklokka, men det er fordi han gleder seg til det skal komme besøk han kan hilse på, ikke fordi han er stressa. Han ville aldri reagert sånn som Louie på at en allerede kjent person stilte seg i døråpningen og banket forsiktig. Hun dama med pomeranianen virker jo ikke helt som hun har prøvd å forstå hundens behov i det hele tatt. Fikk vondt av å se den stakkars bikkja prøve å gjemme seg under sofaen og så kommer lange hender etter og skal klappe på han. Er jo overhodet ikke rart ar han glefser, hadde gjort det selv i samme situasjon. Endret 10. august 2024 av Gliffy Rettet noen autocorrectfeil 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiews Skrevet 10. august 2024 #15 Del Skrevet 10. august 2024 Anonymbruker*** skrev (På 9.8.2024 den 19.08): Det eneste jeg stusser på er hvorfor denne Louie egentlig er med i programmet. Eller, grunnen er vell at mannen i huset er ett kjent fjes. Louie virker egentlig som en ganske snill og grei hund. Bjeffing på folk som banker på eller kommer inn i hagen er jo et ekstremt normalt problem å ha. Irriterende ja, men det er naturlig adferd for en hund å varsle i min verden. Jeg synes ihvertfall han roet seg ganske så fort etter Maren hadde kommet inn døren, om enn bjeffingen var litt vell høy. Min egen hund som mange beskriver som den roligste og snilleste de har møtt bjeffer litt når det ringer på og vil gjerne buse for å hilse om jeg ikke bremser henne. Jeg tenker dette er en utfordring eieren kunne fikset med kanskje ett hjemmebesøk av en hundetrener og noen uker egenarbeid. Virket litt urettferdig å gi han merkelappen "nervevrak", og unødvendig å dra på Camp? Andre som har sett og vil dele sine meninger? ☺️ Ekspander Jeg er enig med deg, Louie fremstår ikke som et «nervevrak». Det er mange hunder som bjeffer når det kommer folk på døren og han er ikke aggressiv. Jeg merket meg at mannen i huset ikke ville ha hund, og det virker som han ser på den som en byrde. Jeg lurer på hvem det er som bestemmer hvilke hunder som får være med i programmet? I sesong 1 var det en Australsk Cobberdog (Medo) som ikke ville slippe ting den fant på bakken. Dette kunne eierne lett ha ordnet selv ved å bytte med godbiter eventuelt en leke. Bortsett fra det hadde han ikke noen uvaner, men han ble også presentert som en «problemhund». Ellers ser ut til å bli en grei sesong. Den schæfer-hunden virker skummel siden den også utagerer på mennesker. Det er slitsomt å ha hund når man må være på vakt hele tiden og den begrenser det sosiale livet til familien. Jeg er spent på om de klarer å endre den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 10. august 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 10. august 2024 Wiews skrev (På 10.8.2024 den 10.48): Jeg er enig med deg, Louie fremstår ikke som et «nervevrak». Det er mange hunder som bjeffer når det kommer folk på døren og han er ikke aggressiv. Jeg merket meg at mannen i huset ikke ville ha hund, og det virker som han ser på den som en byrde. Jeg lurer på hvem det er som bestemmer hvilke hunder som får være med i programmet? I sesong 1 var det en Australsk Cobberdog (Medo) som ikke ville slippe ting den fant på bakken. Dette kunne eierne lett ha ordnet selv ved å bytte med godbiter eventuelt en leke. Bortsett fra det hadde han ikke noen uvaner, men han ble også presentert som en «problemhund». Ellers ser ut til å bli en grei sesong. Den schæfer-hunden virker skummel siden den også utagerer på mennesker. Det er slitsomt å ha hund når man må være på vakt hele tiden og den begrenser det sosiale livet til familien. Jeg er spent på om de klarer å endre den. Ekspander Medo, ja det stemmer vell at han også var en grei hund. Jeg tror ikke jeg tenkte så mye over det når jeg så den sesongen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 10. august 2024 #17 Del Skrevet 10. august 2024 Wiews skrev (På 10.8.2024 den 10.48): Jeg lurer på hvem det er som bestemmer hvilke hunder som får være med i programmet? Ekspander Jeg vet ikke med dette programmet, men vanligvis er det casting-byrå som siler kandidatene og så produksjonen som bestemmer hvem som får være med. Jeg vil tro de ser etter flere ting, men at de også prøver å ta med noen hunder som har moderate eller små problemer. Hvis det skal bli god underholdning så er det en fordel at folk kjenner seg igjen, og at de som er med i programmet lykkes med treningen til slutt, man vil jo ha en happy ending. Sånn er det jo med alle sånne programmer, de tar ikke med folk som er umulig å hjelpe. Og så er det vel ikke så dumt for seertallene om vi som sitter hjemme i sofaen kan få føle oss litt smarte og selvgode og tenke at man selv ville ha gjort det mye bedre. Hvis de bare hadde tatt med vanskelige caser der alle enkle treningsmetoder allerede er prøvd ville nok ikke programmet hatt like bred apell. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiews Skrevet 10. august 2024 #18 Del Skrevet 10. august 2024 Gliffy skrev (På 10.8.2024 den 11.08): Jeg vet ikke med dette programmet, men vanligvis er det casting-byrå som siler kandidatene og så produksjonen som bestemmer hvem som får være med. Jeg vil tro de ser etter flere ting, men at de også prøver å ta med noen hunder som har moderate eller små problemer. Hvis det skal bli god underholdning så er det en fordel at folk kjenner seg igjen, og at de som er med i programmet lykkes med treningen til slutt, man vil jo ha en happy ending. Sånn er det jo med alle sånne programmer, de tar ikke med folk som er umulig å hjelpe. Og så er det vel ikke så dumt for seertallene om vi som sitter hjemme i sofaen kan få føle oss litt smarte og selvgode og tenke at man selv ville ha gjort det mye bedre. Hvis de bare hadde tatt med vanskelige caser der alle enkle treningsmetoder allerede er prøvd ville nok ikke programmet hatt like bred apell. Ekspander Du har rett, selv blir jeg ekstra takknemlig for min egen hund når jeg ser hva andre eiere sliter med. Den forrige hunden vi hadde, utagerte mot andre hunder så jeg vet hvordan det føles. Det var ikke særlig kjekt å gå tur. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hubbabubba00 Skrevet 10. august 2024 #19 Del Skrevet 10. august 2024 Liker også sesongen. Jeg syns alle disse hundene er fine å ha med i programmet. Jeg er hundeinstrukør og atferdsterapaut og har sett tilfeller som alle disse tidligere. Pomeranien Håkon trenger en eier som ikke duller med han, forstår kroppsspråket hans og samtidig setter tydelige grenser. Maren er nok inne på noe når hun sier at han syns nok ikke det er like kjekt som eier å være med overalt. Her overkjøres nok hunden veldig av eier. Den jaktcockeren Kåre har et alvorlig ressursforsvar som jeg håper de får bukt med. Dessverre et ganske så vanlig problem på den rasen. Vært borti flere av de og på noen har det sittet så dypt at man faktisk ikke har kommet i mål med treningen. "Cockapooen" Louie som varsler syns jeg virker som en litt nervøs og stresset type. Det der er ikke en hund som bare varsler litt når noen kommer. Han må lære seg å finne roen og bli mer avslappet. Tipper den også er litt understimulert og at eier hadde fått mye igjen for å gi den noen oppgaver som får slitt den litt ut mentalt. Jeg tror nok også far i huset er mer glad i hunden enn det som framstår men kanskje ikke så glad i hundetrening. Airedale Terrieren Phillip er nok den flest hundeeiere kan kjenne seg igjen i. Det mest vanlige problemet folk kontakter meg for er utagering under passeringer. Den er nok usikker og det blir ikke bedre av hun damen som blir hysterisk når den utagerer eller mannen som kniper igjen munnen hans når hundene passerer. Tipper Maren kommer til å jobbe med passeringer på avstand og gradvis flytte seg nærmere. Schæferen Dexter er jeg mest spent på. Hunden er tydelig usikker og sikkert også ganske så understimulert. Hele kroppsspråket sier at den er usikker og ikke trives. Den er en tikkende bombe og skummel når den plutselig hopper ut mot folk. Hvis eier er uoppmerksom i et sekund der så kan det gå gale. Jeg er spent på hvordan Maren løser det. Jeg håper og at hunden har fått en nøye helsesjekk for bakparten på den ser ikke bra ut når han beveger seg. Godt mulig den hunden har vondt men så er ikke jeg noen dyrlege så skal ikke være for bastant. Blir en spennende sesong å følge. Det er jo først og fremst eierene som skal dresseres her. For meg og andre som kan en del om hund så kan nok Maren og hennes framgangsmåter og måte å snakke på framstå som veldig enkelt og ukomplisert men så er jo det også fordi hun prater til nybegynnere og ikke kan gjøre ting for vanskelig. Tipper Maren nok en gang skal få gjennomgå av alle disse "hundeekspertene" på facebook og forum som er imot bruk av godbiter under trening og syns alt hun gjør er feil og som mener de hadde løst alt mye bedre enn henne. De som ikke fatter at hun nå prater til folk som ikke er så god på hund i utgangspunktet og da må ha alt inn med enkle setninger. Personlig digger jeg Maren og er sikker på hun finner en god løsning for alle disse 😊 26 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 10. august 2024 #20 Del Skrevet 10. august 2024 For noen navn de hundene hadde da 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå