AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Hei! Så, jeg og barnefar har en fantastisk skjønn gutt på 1.5 år som er den snilleste og morsomste, men når kveldene kommer opplever vi mye frustrasjon. Kveldstellet går alltid rolig for seg og han har alltid vært veldig lett å legge. Tar max 5 min hver gang. Siste dagene/ukene har vært tunge. Idag ved legging ble han lagt i sovedrakt «helårs». Vi tilbyt flaske med melk, dette blir han svært misfornøyd med å begynner å gråte. Gråten blir mer intens og vi ender med å ha en utrøstelig 1.5 åring foran oss. Verken jeg er barnefar får til å roe han ned. Han gråter seg nærmest i søvn tilslutt etter vi tar av sovedrakten som nå er alt for varm. Da roer han seg ned å klarer å sovne. Hva kan dette være? Han får ofte raserianfall også på dagtid der han ikke lar seg trøste av den ene foreldern. Kan legge til at han for en uke siden startet opp i ny barnehage. Anonymkode: 4a4f2...1ee
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Det kan godt være en reaksjon på barnehagestart. Går tilvenning bra føler du? Du sier han blir misfornøyd med flaske, er det fordi han egentlig vil amme? Har dere pleid å gi flaske eller amme på kvelden? Om dere har pleid å gi flaske, gi vann kanskje han er tørst men ikke sulten. Om dere nylig sluttet å amme ville jeg ikke gjort det samtidig med barnehagestart. Hvor bor dere? Her i Oslo er det alt for varmt for noe sovedrakt nå for tiden. Min ble og veldig urolig ved legging om hun var alt for varm. Anonymkode: fd9ea...a9b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 Min kunne og bli litt sånn om vi la for sent. Så kan hende han er ekstra sliten på grunn av tilvenning i barnehage og bør legges en halvtime tidligere? Anonymkode: fd9ea...a9b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det kan godt være en reaksjon på barnehagestart. Går tilvenning bra føler du? Du sier han blir misfornøyd med flaske, er det fordi han egentlig vil amme? Har dere pleid å gi flaske eller amme på kvelden? Om dere har pleid å gi flaske, gi vann kanskje han er tørst men ikke sulten. Om dere nylig sluttet å amme ville jeg ikke gjort det samtidig med barnehagestart. Hvor bor dere? Her i Oslo er det alt for varmt for noe sovedrakt nå for tiden. Min ble og veldig urolig ved legging om hun var alt for varm. Anonymkode: fd9ea...a9b Tilvenningen går så som så.. han er blitt veldig «plastret» og klengete etter på oss etter oppstart. Tar han lang tid før han forlater fanget våres for å gå å leke og gråter hysterisk når vi begge forlater..når det er sakt så roer han seg fort ned når vi har dratt. Har tenkt på om det kan være en skrekk på kveldene for å bli lagt nå pga frykt for å bli forlatt slik som i bhg. Ammer ikke. Han har alltid pleid å få litt fortynner melk rett før legging for kosen, men han har selv kuttet dette ut ellers på dagtid noe som er godt. Han er en bestemt liten gutt som ofte fyrer seg veldig opp dersom ting ikke blir gjort slik han ønsker.. skal prøve å bare la han sove i bleie og dyne! er fra nordnorge så har vært veldig varmt her. Anonymkode: 4a4f2...1ee
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #5 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei! Så, jeg og barnefar har en fantastisk skjønn gutt på 1.5 år som er den snilleste og morsomste, men når kveldene kommer opplever vi mye frustrasjon. Kveldstellet går alltid rolig for seg og han har alltid vært veldig lett å legge. Tar max 5 min hver gang. Siste dagene/ukene har vært tunge. Idag ved legging ble han lagt i sovedrakt «helårs». Vi tilbyt flaske med melk, dette blir han svært misfornøyd med å begynner å gråte. Gråten blir mer intens og vi ender med å ha en utrøstelig 1.5 åring foran oss. Verken jeg er barnefar får til å roe han ned. Han gråter seg nærmest i søvn tilslutt etter vi tar av sovedrakten som nå er alt for varm. Da roer han seg ned å klarer å sovne. Hva kan dette være? Han får ofte raserianfall også på dagtid der han ikke lar seg trøste av den ene foreldern. Kan legge til at han for en uke siden startet opp i ny barnehage. Anonymkode: 4a4f2...1ee Det er vel trassalderen...og bhg. start..........vær tålmodig.. ikke bli sint på han ihvertfall...som å kaste bensin på bål........ Anonymkode: 608b1...1b4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #6 Skrevet 10. august 2024 Han blir sliten av alt det nye som skjer. Overtrøtt. Legg han tidligere som en over her skriver. Anonymkode: fb3d8...95d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #7 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei! Så, jeg og barnefar har en fantastisk skjønn gutt på 1.5 år som er den snilleste og morsomste, men når kveldene kommer opplever vi mye frustrasjon. Kveldstellet går alltid rolig for seg og han har alltid vært veldig lett å legge. Tar max 5 min hver gang. Siste dagene/ukene har vært tunge. Idag ved legging ble han lagt i sovedrakt «helårs». Vi tilbyt flaske med melk, dette blir han svært misfornøyd med å begynner å gråte. Gråten blir mer intens og vi ender med å ha en utrøstelig 1.5 åring foran oss. Verken jeg er barnefar får til å roe han ned. Han gråter seg nærmest i søvn tilslutt etter vi tar av sovedrakten som nå er alt for varm. Da roer han seg ned å klarer å sovne. Hva kan dette være? Han får ofte raserianfall også på dagtid der han ikke lar seg trøste av den ene foreldern. Kan legge til at han for en uke siden startet opp i ny barnehage. Anonymkode: 4a4f2...1ee Hva så at han ikke lar seg trøste? Dere skal bare være der og være med han. klassisk førstegangsforeldre å prøve å gjøre alt for å roe noen. Bare la han få slippe det ut. Anonymkode: 7cc71...895
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #8 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tilvenningen går så som så.. han er blitt veldig «plastret» og klengete etter på oss etter oppstart. Tar han lang tid før han forlater fanget våres for å gå å leke og gråter hysterisk når vi begge forlater..når det er sakt så roer han seg fort ned når vi har dratt. Har tenkt på om det kan være en skrekk på kveldene for å bli lagt nå pga frykt for å bli forlatt slik som i bhg. Ammer ikke. Han har alltid pleid å få litt fortynner melk rett før legging for kosen, men han har selv kuttet dette ut ellers på dagtid noe som er godt. Han er en bestemt liten gutt som ofte fyrer seg veldig opp dersom ting ikke blir gjort slik han ønsker.. skal prøve å bare la han sove i bleie og dyne! er fra nordnorge så har vært veldig varmt her. Anonymkode: 4a4f2...1ee Han gråter fordi han vet at det nærmer seg tilknytningsbrudd når han skal sove. Det er helt vanlig. Det handler ikke om skrekk eller frykt. Han protesterer mot at han skal være fra dere når han sover. Anonymkode: 7cc71...895
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #9 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tilvenningen går så som så.. han er blitt veldig «plastret» og klengete etter på oss etter oppstart. Tar han lang tid før han forlater fanget våres for å gå å leke og gråter hysterisk når vi begge forlater..når det er sakt så roer han seg fort ned når vi har dratt. Har tenkt på om det kan være en skrekk på kveldene for å bli lagt nå pga frykt for å bli forlatt slik som i bhg. Ammer ikke. Han har alltid pleid å få litt fortynner melk rett før legging for kosen, men han har selv kuttet dette ut ellers på dagtid noe som er godt. Han er en bestemt liten gutt som ofte fyrer seg veldig opp dersom ting ikke blir gjort slik han ønsker.. skal prøve å bare la han sove i bleie og dyne! er fra nordnorge så har vært veldig varmt her. Anonymkode: 4a4f2...1ee Separasjonangst. Han blir forlatt i bhg. Og han blir forlatt i senga. Hvorfor gir du barnet melk etter at tennene er pusset for kvelden? Du må bare være tolmodig og holde ut, fordi han er inne i en livsfase der ting endres. Barn som reagerer med gråt når de blir forlatt i bhg klarer segment bedre enn barn som blir stille og innesluttet, så akkurat det får du se positivt på, om det kan være til trøst? Anonymkode: 6d891...82b
kjærring Skrevet 10. august 2024 #10 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 21.04): Hei! Så, jeg og barnefar har en fantastisk skjønn gutt på 1.5 år som er den snilleste og morsomste, men når kveldene kommer opplever vi mye frustrasjon. Kveldstellet går alltid rolig for seg og han har alltid vært veldig lett å legge. Tar max 5 min hver gang. Siste dagene/ukene har vært tunge. Idag ved legging ble han lagt i sovedrakt «helårs». Vi tilbyt flaske med melk, dette blir han svært misfornøyd med å begynner å gråte. Gråten blir mer intens og vi ender med å ha en utrøstelig 1.5 åring foran oss. Verken jeg er barnefar får til å roe han ned. Han gråter seg nærmest i søvn tilslutt etter vi tar av sovedrakten som nå er alt for varm. Da roer han seg ned å klarer å sovne. Hva kan dette være? Han får ofte raserianfall også på dagtid der han ikke lar seg trøste av den ene foreldern. Kan legge til at han for en uke siden startet opp i ny barnehage. Anonymkode: 4a4f2...1ee overstimuli? overtrøtthet?..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå