AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Del Skrevet 9. august 2024 Har veldig lyst på et tredje barn, men bekymrer meg for dette (og mye mer): * Mindre kapasitet og oppfølging av hvert enkelt barn. Er det verdt å få et ekstra søsken når en får mindre oppmerksomhet fra foreldre? * Har vært heldig med to friske barn hittil, er redd for å få et sykt barn som begrenser hele familien * Vil nummer 3 "velte lasset"? Det er jo krevende med barn, og ser for meg at hverdagslogistikken med 3 stk er hektisk Hvordan har andre vurdert det og hvordan ble det for de som fikk 3 barn? Anonymkode: fff73...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 9. august 2024 #2 Del Skrevet 9. august 2024 Vær fornøyd med to friske barn og vær heller en super mamma for dem. Engasjer deg i livet deres, still opp som trener, lagleder og foreldrekontakt osv. Da kan du og engasjementet og overskuddet ditt komme flere til gode🥰 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Clara Skrevet 9. august 2024 #3 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har veldig lyst på et tredje barn, men bekymrer meg for dette (og mye mer): * Mindre kapasitet og oppfølging av hvert enkelt barn. Er det verdt å få et ekstra søsken når en får mindre oppmerksomhet fra foreldre? * Har vært heldig med to friske barn hittil, er redd for å få et sykt barn som begrenser hele familien * Vil nummer 3 "velte lasset"? Det er jo krevende med barn, og ser for meg at hverdagslogistikken med 3 stk er hektisk Hvordan har andre vurdert det og hvordan ble det for de som fikk 3 barn? Anonymkode: fff73...1c8 * Mindre kapasitet og oppfølging av hvert enkelt barn. Er det verdt å få et ekstra søsken når en får mindre oppmerksomhet fra foreldre? Nei... * Har vært heldig med to friske barn hittil, er redd for å få et sykt barn som begrenser hele familien. Det er ingen garanti for at tredje barnet også er frisk.så hvis du er redd for det, hvorfor ta sjansen * Vil nummer 3 "velte lasset"? Det er jo krevende med barn, og ser for meg at hverdagslogistikken med 3 stk er hektisk. Det kommer veldig an på hvordan kapasiteten er for dere nå, men hvis du ser for deg at det skal bli hektisk hvordan få et barn til da? Hvordan har andre vurdert det og hvordan ble det for de som fikk 3 barn? Har vurdert utifra hva vi har kapasitet, rom og økonomi til. Vi landet på å stoppe på to. Syns det er viktig at barna vi har har vår fulle oppmerksomhet, samtidig som vi fortsatt har litt rom til å leve livet vårt som individer og kjærester. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har veldig lyst på et tredje barn, men bekymrer meg for dette (og mye mer): * Mindre kapasitet og oppfølging av hvert enkelt barn. Er det verdt å få et ekstra søsken når en får mindre oppmerksomhet fra foreldre? * Har vært heldig med to friske barn hittil, er redd for å få et sykt barn som begrenser hele familien * Vil nummer 3 "velte lasset"? Det er jo krevende med barn, og ser for meg at hverdagslogistikken med 3 stk er hektisk Hvordan har andre vurdert det og hvordan ble det for de som fikk 3 barn? Anonymkode: fff73...1c8 Siden du bekymrer deg sånn, ville jeg stoppet med de to friske. Du vet hva du har, men ikke hva du får, osv. Anonymkode: 924a2...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har veldig lyst på et tredje barn, men bekymrer meg for dette (og mye mer): * Mindre kapasitet og oppfølging av hvert enkelt barn. Er det verdt å få et ekstra søsken når en får mindre oppmerksomhet fra foreldre? * Har vært heldig med to friske barn hittil, er redd for å få et sykt barn som begrenser hele familien * Vil nummer 3 "velte lasset"? Det er jo krevende med barn, og ser for meg at hverdagslogistikken med 3 stk er hektisk Hvordan har andre vurdert det og hvordan ble det for de som fikk 3 barn? Anonymkode: fff73...1c8 Kjør på!!! 1. De fleste barn får mer enn nok oppmerksomhet fra foreldre, altfor mye, ikke tenk på det engang. 2. Ta sånn fostervannsprøve tidlig, i uke 10. ta abort om du må. Du får resultatene i uke 12. Det er et lite inngrep så tidlig. 3. Det er hektisk men absolutt verdt det. Jeg har fire og vil anbefale det. Forutsatt god økonomi og tilstedeværende far. Anonymkode: 3a841...ff3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Del Skrevet 9. august 2024 Har fått dårligere livskvalitet etter 3.barnet. Savner å bare kunne gjøre masse kult med de eldste, som den yngste er for liten til. Får aldri ro med de eldste: spille spill, se en disket film, bake/lage noe. Yngste krever alt. På et eller annet tidspunkt vil det vel gå seg litt til, men føler jeg går glipp av masse med de eldre barna. Blir også mindre tid til å være meg. Mer klær å vaske. Mer rot og ting og tang. Elsker nyfødttiden, men så blir de større og er høyt og lavt og med trassanfall. Anonymkode: 2224d...787 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Del Skrevet 9. august 2024 Jeg har tenkt på det. Mannen vil ikke. Jeg orker egentlig ikke. Så det blir med to. Anonymkode: 2a280...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har veldig lyst på et tredje barn, men bekymrer meg for dette (og mye mer): * Mindre kapasitet og oppfølging av hvert enkelt barn. Er det verdt å få et ekstra søsken når en får mindre oppmerksomhet fra foreldre? * Har vært heldig med to friske barn hittil, er redd for å få et sykt barn som begrenser hele familien * Vil nummer 3 "velte lasset"? Det er jo krevende med barn, og ser for meg at hverdagslogistikken med 3 stk er hektisk Hvordan har andre vurdert det og hvordan ble det for de som fikk 3 barn? Anonymkode: fff73...1c8 Jeg har 3 barn. Overgangen fra 2 til 3 merket jeg nesten ikke noe til. Veltet ikke lasset på noen måte. De er nå 12,16 og 17 år. Det jeg har merket mest til er at aktiviteter, fornøyelsesparker, overnattingssteder m.m på mange måter ikke er tilrettelagt for en familie på 5 og oppover. Familiepriser gjelder mange steder for 2 voksne og 2 barn. Hus/leiligheter med 4 soverom er mindre tilgjengelig og dyrere enn 3 soverom. Bilen må også være såpass romslig at alle sitter behagelig. Alt i alt litt dyrere med 3 enn 2, men med tanke på oppfølging av alle har det ikke vært noe problem. Anonymkode: c2e47...6ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #9 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjør på!!! 1. De fleste barn får mer enn nok oppmerksomhet fra foreldre, altfor mye, ikke tenk på det engang. 2. Ta sånn fostervannsprøve tidlig, i uke 10. ta abort om du må. Du får resultatene i uke 12. Det er et lite inngrep så tidlig. 3. Det er hektisk men absolutt verdt det. Jeg har fire og vil anbefale det. Forutsatt god økonomi og tilstedeværende far. Anonymkode: 3a841...ff3 Det er veldig, veldig mange ting man ikke kan teste for. Hilsen en som fikk en #3 med diagnose. Anonymkode: 6e7d0...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #10 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er veldig, veldig mange ting man ikke kan teste for. Hilsen en som fikk en #3 med diagnose. Anonymkode: 6e7d0...a1e Dette. Anonymkode: 136f7...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #11 Del Skrevet 9. august 2024 Her hadde nr 3 definitivt veltet lasset, så det blir med 2. Anonymkode: 1e210...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #12 Del Skrevet 9. august 2024 Nummer tre har veltet lasset hos oss på mange måter, hverdagen hadde vært mye enklere med to. Men vi er og var enig om at vi ønsket tre, og er så glad for at vi gikk for det. Nå er vi komplett. Nå er de tre under seks år, så håper hverdagen blir enklere, hvertfall anderledes etter hvert. Anonymkode: 5e1ba...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #13 Del Skrevet 9. august 2024 Hvis du tenker på det, gå for det. Anonymkode: c7cb9...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #14 Del Skrevet 9. august 2024 Anonymkode: d86dd...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #15 Del Skrevet 9. august 2024 Vi har tre barn og det er 5,5 år mellom eldste og yngste. Føler på et vis at tredjemann tippet lasset litt, for det er mye å gjøre. For min del skjønner jeg ikke hvordan man nesten ikke merker overgangen fra 2 til 3, for det er jo et menneske til som skal kos, oppmerksomhet m.m., og der man må ha oversikt over klær, utstyr og slikt. Det blir litt mindre tid til hvert enkelt barn, men jeg opplever også at barna har stor glede av hverandre, og at det er bra for dem med et søsken til. Det føles som en liten flokk, og de og vi voksne trives veldig godt i flokken. En overgang er at jeg nå ikke har egentid. Barna og Familien AS opptar all tiden jeg har utenom jobben. Man må tenke gjennom om man kan trives og ha det bra i en slik situasjon. Selv om man har besteforeldre som kan avlaste, bør man være forberedt på at eldre mennesker kan bli syke, og at man må gjøre alt selv. Det er heller ikke bare bare å be noen passe tre barn. Jeg tenker det alltids er risiko for sykdom, men samtidig er jo de aller, aller fleste barna friske. Mange sykdommer kan ikke oppdages hverken på UL eller nipt, men jeg tenker det er verdt risikoen. Om man har en sykehistorie i familien eller allerede har barn med sykdom som krever en del ekstra, ville jeg tenkt meg nøye om før jeg fikk et barn til. Som noen ovenfor skriver, merker vi at samfunnet legger opp til at en familie har to barn. Familierabatter (2 voksne + 2 barn), hotellovernatting m.m. For ikke å snakke om bolig med 4 soverom. Jeg er kjempeglad for at jeg har de tre barna mine. Ville ikke valgt annerledes. Det er trygt og godt med en liten flokk. Det krever mye av oss voksne, men gir mye mer tilbake. 🥰 Anonymkode: 62117...59a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #16 Del Skrevet 10. august 2024 Vår nummer 3 gjorde familien komplett. Alle brikker falt på plass ♡ de er veldig gode venner alle tre, det er nok en av årsakene til at ting glir lett her.. Eneste som ofte gir oss utfordringer er at reiser blir dyrere. To rom, stor taxi osv.. Anonymkode: ea19d...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #17 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er veldig, veldig mange ting man ikke kan teste for. Hilsen en som fikk en #3 med diagnose. Anonymkode: 6e7d0...a1e Absolutt! Men de fleste barn som blir født er vel friske? Og ingen garanti for at nr 1 og 2 ikke utvikler sykdom senere. Anonymkode: 3a841...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå