Gå til innhold

Hvem har rett her? Om et brudd og veien til å snakke sammen igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er saken og vi er to venninner som nå heiv oss rundt og velger spørre KG. 

Min venninne av har opplevd følgende:

Datet/forhold i 6 mndr. Solid krangel for 4 uker siden som endte i brudd. Det var hun som avsluttet forholdet. De ble enige om å snakkes igjen når ting roet seg litt og det var han som skulle ringe henne en uke etterpå. Han ringte henne aldri. Min venninne gikk rett inn deppemodus, motløs og hun har valgt å ikke mase på han og ergo ikke ta kontakt. Hun har tenkt at han sikkert er såret over at hun brøt med han. Selv sier hun at bruddet var på impuls men klarer ikke tilbake til han enda, men på sikt. 

Vi er uenige her om hva hun bør gjøre, derfor blir dette en spørrerunde her. 

Jeg mener at når han ikke tok kontakt, så er det som hun sier, et ganske tydelig signal på at han ikke ønsker å snakke med henne. Ikke enda. Jeg tenker at han bare trenger lenger tid. Jeg syns det blir for dumt å sitte på hver sin tue uten å snakke sammen når det var avtalen. Jeg oppfordrer henne til å ta kontakt, selv om det er ydmykende for henne. Dessuten har hun litt "overtak" siden det var hun som brøt med han og mest sannsynlig blir han glad for at hun tar kontakt. Med mindre han har jobbet henne ut av systemet de siste fire ukene.  

Hun mener at hun skal absolutt ikke ta kontakt. For når han har valgt vekk å ta kontakt og brutt en avtale om å snakkes,  da blir hun stolt, såret, skuffet. Han har jo signalisert at han ikke ønsker snakke mer, så hvorfor skal hun rekke ut en hånd? Det blir for ydmykende, så hun venter til han evt blir klar til å snakkes. Sannheten er at hun vil ha han tilbake men tenker at det må være han som kommer til henne. 

Må det egentlig det? det var jo hun som brøt opp? så da er det vel hennes ansvar å be om tilgivelse? eller blir det rett og slett for vanskelig når den andre signaliserer avstand?

HVEM har rett ? Er det rett at hun tar kontakt selv om han har signalisert avstand? Eller er det rett å ta kontakt og si unnskyld for et impulsivt brudd? Hvem bør vente på at den andre skal ydmyke seg? 

Anonymkode: 5fb6a...5e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen din har rett. Hun avsluttet forholdet. De skulle snakkes og HAN skulle ringe. At han valgte det bort og har gjort det i hele 4 uker, forteller at han ikke ønsker den samtalen. At han ikke er "klar", er "såret eller sint" blir bare antakelser. Det er naturlig at det er fakta, men han har uansett valgt bort en samtale. Og spørsmålet blir jo "hvorfor vil han ikke snakke med henne?". Jo, fordi han er såret, sint, og alt det der, men kanskje også har han fått nok og er ferdig med henne. 

Det er han som bør komme til henne når han er klar. Er hun derimot veldig lei seg og angrende, kan hun rekke ut en hånd og be om tilgivelse. Men forstår at det er en sperre for henne å gjøre det, når alt tilsier at ballen ligger hos han. Jeg forstår at hun venter på hans utspill. Det hadde jeg og gjort. 

Tanker fra en mann på 44

Anonymkode: 8ee35...f15

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

mest sannsynlig blir han glad for at hun tar kontakt. Med mindre han har jobbet henne ut av systemet de siste fire ukene.  

Hvorfor skulle han bli glad for å høre fra noen som dumpet ham på impuls, men nå kanskje vil ha ham tilbake på sikt? Når han ikke har gitt lyd fra seg på ukesvis har han sannsynligvis og forhåpentligvis for hans del klart å gå videre. Han sa han skulle ta kontakt, men har valgt å ikke gjøre det - hun burde respektere det og ta lærdom av dette.

Anonymkode: 6d049...560

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva handlet kranglen om? Kanskje han synes det er greit at det er slutt? 🤷‍♀️

Anonymkode: a5c0d...e55

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Stor sannsynlighet for at han hadde en tilsvarende prat med en kompis som var visere enn deg. Han sa nok noe slikt som:

"Ringe henne? Føkk det. Hun dumpa deg. Kom, så tar vi tre øl. Jeg ringer Ingrid, hun blir med. Hun har vært nysgjerrig på deg i mange måneder."

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis hun vil ha ham, må hun selv ta kontakt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er dessverre at menn som ikke tar kontakt, rett og slett ikke er interessert lenger. Om menn vil nok, dropper de ikke den samtalen. 

Anonymkode: 06663...556

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dere.

Hun bør vokse opp og slutte å dumpe menn på impuls, for deretter å tro det kan bli noe mer ut av det. Du bør vokse opp og forstå at ordentlige forhold ikke er tuftet på Tuppen og Lillemor. 

Anonymkode: 9223b...46e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker hun skal la han være i fred. Han skjønner vel tegningen, når hun gjør det slutt ved første krangel. Da tåler man lite motstand. Det er bra han ikke tigger om nåde, som hun tydeligvis venter på. 

Anonymkode: 257b8...e9e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hun lyst på han så får hun ta kontakt for å se om hun kan starte ting igjen, mest trolig er dei tilbake rundt null igjen. Jeg hadde aldri tatt kontakt hadde jeg vært han og dama var den som slo opp.

/M

Anonymkode: 5cffd...610

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han vært interessert i å fortsette så hadde han tatt kontakt.  Han er ferdig og mest sannsynligvis videre i livet.

Hun bør gå videre hun å.

Anonymkode: e59dd...e15

Skrevet

Anbefaler henne å finne andre å date. 

Date og brudd hører ikke sammen. Date har ingen forpliktelser. Krangelen var reell, så det er da sviende måte å date på. Dermed han har gjort seg ferdig med henne. 

Skrevet

Om hun tar kontakt bør hun være innstilt på og unnskylde seg og krype litt for å bli tilgitt igjend. Er hunn ikke klar for det så får hun ta lærdom av situasjonen og slute og dumpe folk hun egentlig tlig er intresert I. Hun får ikke noe "overtak" av å slå opp med folk hun ønsker forhold med, det er bare umoden oppførsel.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen av dem har rett. Venninnen din er barnslig, og "stolt" som du skriver, og hun velger prinsipper heller enn å være ærlig og åpen om hva hun ønsker. Hun slo opp i affekt, men trenger en pause, altså, da får hun ta den pausen og jobbe med seg selv. En slår ikke opp i affekt, en kommuniserer sine behov, en deler hva som er problemet, og en fortsetter å jobbe med seg selv, uten å slå opp som en form for "ultimatum" for så å sutre over at han du slo opp med ikke kommer luskende med halen mellom beina en uke senere. 

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...