AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Prisene for sending via fiks ferdig på finn.no er mye lavere en om jeg skulle gått til posten og kjøpt frakt der, stemmer det eller har jeg misforstått noe? Anonymkode: b34c3...e0c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Det er halv pris på frakt på Finn denne uken, kanskke det er derfor. pleier å være nokså likt. Anonymkode: e7ac7...8f9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 Det er tilbud ut denne uka. Pleier å være sånn 3-4 ganger i året, typisk rundt skole/barnehagestart og lignende. Anonymkode: d4f7a...360
uglejenta Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 Ved første øyekast ser det billigere ut, men Finn tar seg svært godt betalt for å bruke tjenesten, så totalt sett blir det billigere å bestille frakt selv (og høyere risiko selvsagt) 2 2
Petra200 Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 Tilbud nå rundt skolestart og typ før jul 🙂
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 uglejenta skrev (7 minutter siden): Ved første øyekast ser det billigere ut, men Finn tar seg svært godt betalt for å bruke tjenesten, så totalt sett blir det billigere å bestille frakt selv (og høyere risiko selvsagt) Hva mener du med høyere risiko? Betaler du med kort, så har du sikkerhet i kortet. Kjøper du liten Norgespakke til kr. 73 hos posten og ordner det på nett, så har du forsikring for kr. 10 000 på pakkens verdi. Og du har sporing av pakken. Å tro at fiksferdig er en sikkerhet mot problemer, skal jeg love deg at det ikke er jeg har fått erfare. Anonymkode: 57536...743 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 uglejenta skrev (39 minutter siden): Ved første øyekast ser det billigere ut, men Finn tar seg svært godt betalt for å bruke tjenesten, så totalt sett blir det billigere å bestille frakt selv (og høyere risiko selvsagt) Det skjønner jeg ikke. For pakke x betaler jeg rundt 72 kr for å sende den med posten i forhold til mål og vekt, mens på finn får man kun oppgitt liten medium og stor hvor det går på enten vekt eller mål og der vil pakken koster rundt 45 kr. Er redd jeg må betale ekstra da finn merker pakkene feil. Se bort fra tilbudet om halv pris de har nå. Anonymkode: b34c3...e0c
uglejenta Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hva mener du med høyere risiko? Betaler du med kort, så har du sikkerhet i kortet. Kjøper du liten Norgespakke til kr. 73 hos posten og ordner det på nett, så har du forsikring for kr. 10 000 på pakkens verdi. Og du har sporing av pakken. Å tro at fiksferdig er en sikkerhet mot problemer, skal jeg love deg at det ikke er jeg har fått erfare. Anonymkode: 57536...743 Som selger er det ikke noe problem å bestille frakt utenom Finn sålenge kjøper vippser på forhånd. Som kjøper derimot er risikoen høy fordi selger vil kreve betaling på forhånd, og du vet ikke om selgeren faktisk sender den varen du har kjøpt eller noe annet falsk. Skulle pakken bli borte er kjøper også avhengig av at selger gidder å gå til sak mot posten, da avtalen er mellom den som har bestilt frakten (oftest selger), og posten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå