Gå til innhold

Billigere å sende med fiks ferdig på finn enn via posten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prisene for sending via fiks ferdig på finn.no er mye lavere en om jeg skulle gått til posten og kjøpt frakt der, stemmer det eller har jeg misforstått noe?

Anonymkode: b8c79...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Prisene for sending via fiks ferdig på finn.no er mye lavere en om jeg skulle gått til posten og kjøpt frakt der, stemmer det eller har jeg misforstått noe?

Anonymkode: b8c79...448

Du misforstår, Finn.no «leker» bank og skal ha et gebyr på kr 39 for minste pakken. Gebyret kaller de sikker betaling, jeg kaller det sikkert bedrag. 
Akkurat nå ha Finn.no kampanje på halv pris for sending der minste pakken koster kr. 19, så kommer gebyret på kr. 39 i tillegg. Velger du å sende med posten så var det kr. 3/4 dyrere enn billigste helthjem. 
Jeg sender og kjøper heller ikke med fiks ferdig. Grunnen er enkel, skjer det noe, og du mottar en skadet pakke, så skal Finn godta og først saksbehandle saken, før du så må skrive en ny reklamasjon til posten. Så risikerer du at posten hevder du har skadet pakken på vei hjem eller hjemme, at selger kan ha sendt en skadet pakke eller en pakke veibruksavgift, det bryr ikke posten seg om. Skal du være heldig, så får du refundert pakkens pris, og sending, men du får aldri tilbake sikker betaling gebyret. 
Betaler du med kort/vipps, og sender selv på posten, så blir liten Norgespakke billigere enn dette fiks ferdig tullet til Finn.no. 
Noen (kjerringer) forstår heller ikke at de kan selge og sende, uten å bruke fiks ferdig, og at prisen for kunden og kundeservice ved finnkjøp også er viktig. 

Anonymkode: 96399...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen (kjerringer) forstår heller ikke at de kan selge og sende, uten å bruke fiks ferdig, og at prisen for kunden og kundeservice ved finnkjøp også er viktig. 

1. du virker ikke helt oppdatert på pris på norgespakke i posten. 

2. Hvorfor skal ikke kjøper og selger velge den betalingsmåten som passer seg uten å være «kjerring». Jeg kjøper og selger mye på Finn og bruker kun fiks ferdig. Ser noen selgere skrive at de ikke vil bruke, null stress og bare å skrolle videre. 😀

Anonymkode: 4f683...6ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du misforstår, Finn.no «leker» bank og skal ha et gebyr på kr 39 for minste pakken. Gebyret kaller de sikker betaling, jeg kaller det sikkert bedrag. 
Akkurat nå ha Finn.no kampanje på halv pris for sending der minste pakken koster kr. 19, så kommer gebyret på kr. 39 i tillegg. Velger du å sende med posten så var det kr. 3/4 dyrere enn billigste helthjem. 
Jeg sender og kjøper heller ikke med fiks ferdig. Grunnen er enkel, skjer det noe, og du mottar en skadet pakke, så skal Finn godta og først saksbehandle saken, før du så må skrive en ny reklamasjon til posten. Så risikerer du at posten hevder du har skadet pakken på vei hjem eller hjemme, at selger kan ha sendt en skadet pakke eller en pakke veibruksavgift, det bryr ikke posten seg om. Skal du være heldig, så får du refundert pakkens pris, og sending, men du får aldri tilbake sikker betaling gebyret. 
Betaler du med kort/vipps, og sender selv på posten, så blir liten Norgespakke billigere enn dette fiks ferdig tullet til Finn.no. 

Jeg selger og kjøper endel på Finn og er veldig prisbevisst så billig frakt er veldig viktig, og det er nesten alltid noe annet enn å sende med posten som er billigst. Og ikke kall meg kjerring! 

Anonymkode: e9872...fab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

1. du virker ikke helt oppdatert på pris på norgespakke i posten. 

2. Hvorfor skal ikke kjøper og selger velge den betalingsmåten som passer seg uten å være «kjerring». Jeg kjøper og selger mye på Finn og bruker kun fiks ferdig. Ser noen selgere skrive at de ikke vil bruke, null stress og bare å skrolle videre. 😀

Anonymkode: 4f683...6ae

Norgespakke koster kr. 73. Bestilt og betalt på posten.no. 
Noen som jeg kaller kjerringer, forstår ikke at de kan sende varer de selger eller kjøper på Finn.no på annen måte enn via fiks ferdig,  Kjenner du til sikkerheten ved kortbetalinger dersom du blir lurt? (Neppe, slik du uttaler deg). 

HVEM av oss, du eller jeg, er det ikke forstår noe eller ikke er oppdatert på noe her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg selger og kjøper endel på Finn og er veldig prisbevisst så billig frakt er veldig viktig, og det er nesten alltid noe annet enn å sende med posten som er billigst. Og ikke kall meg kjerring! 

Anonymkode: e9872...fab

Forskjellen er at bruker man katastrofene PostNord eller HeltHjem, skal man prise seg lykkelig over om sendingen overhodet kommer frem, så jeg foretrekker ved kjøp å legge til noen få kroner, og slippe alle problemene totalt useriøse bedrifter klarer å skape enten ved å rote bort sendingen (PostNord), eller levere den på feil sted (HeltHjem).

Anonymkode: ed3e3...eba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forskjellen er at bruker man katastrofene PostNord eller HeltHjem, skal man prise seg lykkelig over om sendingen overhodet kommer frem, så jeg foretrekker ved kjøp å legge til noen få kroner, og slippe alle problemene totalt useriøse bedrifter klarer å skape enten ved å rote bort sendingen (PostNord), eller levere den på feil sted (HeltHjem).

Aldri hatt problemer med hverken PostNord eller HeltHjem. Posten, derimot, har rotet bort pakker, levert til feil adresse, påstått at mottaker ikke var hjemme osv.

Anonymkode: 6f9dc...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og dessuten kan man som kjøper  velge Posten som fraktmetode, med mindre selger har krysset bort det alternativet (noe jeg aldri har vært borti).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og dessuten kan man som kjøper  velge Posten som fraktmetode, med mindre selger har krysset bort det alternativet (noe jeg aldri har vært borti).

Har opplevd å få straffeporto fra posten med dette fiks ferdig styret, så om pakkene har potensiale til og bli akkurat innafor, så hender det jeg tar vekk posten som fraktalternativ. 

Fryktelig irriterende og måtte betale mer i straffeporto enn det selve innholdet i pakken ga meg i salg om det er småting. 

Anonymkode: 3ae30...d4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aldri hatt problemer med hverken PostNord eller HeltHjem. Posten, derimot, har rotet bort pakker, levert til feil adresse, påstått at mottaker ikke var hjemme osv.

At du er en av de få som ikke har hatt problemer med PostNord eller HeltHjem, er ikke synonymt med at ikke andre har hatt det, noe en lang rekke klagetråder her i forumet tyder på.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1761799-postnord-sier-pakke-er-levert-finner-den-ikke/page/2/#comments

Sitat

eg har hatt tre saker hos postNord på akkurat det samme, den ene gangen ble pakken funnet i en grøft av noen unge rpå vei hjem fra skolen, de andre to gangene viste det seg at det var levert til en gammel dame på en helt annen adresse og henens slektninger fant dem - og postNord to ikke noe ansvar.. 
Email korrespondansen med dem er heller ganske uproff.. og budet påsto harnakket at jeg hadde signert for pakken og det var tydelig at det ikke var min signatur

Dette vitner ikke akkurat om en seriøs bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har opplevd å få straffeporto fra posten med dette fiks ferdig styret, så om pakkene har potensiale til og bli akkurat innafor, så hender det jeg tar vekk posten som fraktalternativ. 

Fryktelig irriterende og måtte betale mer i straffeporto enn det selve innholdet i pakken ga meg i salg om det er småting. 

Sender og mottar pakker nesten hver uke 99,9 % av pakkene er posten.no. En gang sendte jeg noe som posten stanset fordi de mente at pakken var over 12. cm. Da sendte jeg reklamasjon/klage og bad om å få bilde av pakka. Da kom det lasermålerbilde av pakka fra alle kanter. De bildene vist at pakka var innenfor 12 cm. Og posten slettet kravet og beklaget.

Små ting sender jeg i godtesnop bokser jeg får gratis på butikker. Setter lokket på og taper rundt. Da vet jeg at målene er innafor postens Max mål på listen pakke. 

Klaget du den gang da….

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

At du er en av de få som ikke har hatt problemer med PostNord eller HeltHjem, er ikke synonymt med at ikke andre har hatt det, noe en lang rekke klagetråder her i forumet tyder på.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1761799-postnord-sier-pakke-er-levert-finner-den-ikke/page/2/#comments

Dette vitner ikke akkurat om en seriøs bedrift.

Jeg har sendt svært mange pakker det siste året med begge firmaene, og det har heller aldri vært et problem. Aldri hørt venner eller kollegaer klage heller, tvert om. Opplever mest som at det er stort sett på KG det finnes folk som har lagt disse selskapene for hat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her. Aldri opplevd med helt hjem, kun straffeporto med posten. Pakken var innenfor og på bildet fra posten som fulgte faktura så hadde posten målt unøyaktig og virkerlig most pakken utover og ikke lagt den inntil for å vise at den var mm for stor. Den var «fluffy» da jeg sendte den, men posten holdt den stramt flatt. Så nå har jeg ikke posten som alternativ. 

Har opplevd at pakke ble borte to ganger med helthjem via Finn, gikk lett og raskt å få penger i retur via Finn. Null stress. 

Anonymkode: 21737...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjøpte bøker som ble sendt med Helt Hjem, aldri mer! Pakken ble lagt på trappa i øsregn. Det var kortere vei til postkassa som er merket med mitt navn og er vanntett. 

Jeg kjøper aldri mer noe som helst om selger insisterer på Helt Hjem. 

Anonymkode: 6f7ad...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...