AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Spurte venninnen min om vi skulle ta en tur på kino i morgen. Hun kunne ikke for hun skulle ha barnebarnet (8 mnd) på overnatting. Hun fortalte at datteren hadde spurt om de kunne ha barnebarnet fast på ovenatting en lørdag-søndag i måneden. Både min venninne og mannen jobber turnus i fulle stillinger. Spurte om hun syntes det var greit å binde seg på en slik måte, men i følge datteren hennes så var det helt vanlig at besteforeldre passet barnebarn på overnatting en gang fast (i en helg) i måneden så foreldrene skulle få fri fra barnet. Er det faktisk slik? Klarer ikke dagens nybakte foreldre å ha sine egen babyer på fulltid? Anonymkode: 7849c...ea2 6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 9. august 2024 Ikke vanlig i min omgangskrets iallefall Anonymkode: 63af6...5d4 49 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 Bestemor her gjør ikke det, selv om det hadde vært fint 😄 Anonymkode: 542be...a6f 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 Vi har en fast overnatting ca en gang i mnd hos bestemor, for ett barn. Men vi er i en familiesituasjon utover det vanlige og trenger avlastning utover det vanlige og🤷🏼♀️ Anonymkode: 3627f...aa9 5 10
Mezzosoprena Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spurte venninnen min om vi skulle ta en tur på kino i morgen. Hun kunne ikke for hun skulle ha barnebarnet (8 mnd) på overnatting. Hun fortalte at datteren hadde spurt om de kunne ha barnebarnet fast på ovenatting en lørdag-søndag i måneden. Både min venninne og mannen jobber turnus i fulle stillinger. Spurte om hun syntes det var greit å binde seg på en slik måte, men i følge datteren hennes så var det helt vanlig at besteforeldre passet barnebarn på overnatting en gang fast (i en helg) i måneden så foreldrene skulle få fri fra barnet. Er det faktisk slik? Klarer ikke dagens nybakte foreldre å ha sine egen babyer på fulltid? Anonymkode: 7849c...ea2 Jeg tenker at det er like vanlig som det er uvanlig - det kommer med andre ord an på hva akkurat den familien ønsker og får til... H Hvis din venninne faktisk egentlig ikke ønsker dette, må hun jo klare å si fra om det. 48 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 Noen gjør det. Andre ikke. Vi har ikke hatt det slik. Men de tok ungene mye på dagtid når jeg drev i fjøset eller ute på jordene til tider. Men vet om barn som har hatt fast å sove hos besteforeldrene 1 til 2 ganger i mnd. Tenker å det kan være en fin måtte å ha kontakt med barnebarn. Håper selv den dagen jeg evnt får barnebarn at vi kan stille opp å være der for dem. Selv vokste jeg opp med besteforeldrene i etasjen over som vi var mye hos, når de flyttet var jeg der nesten hver helg. Og når de gikk bort var jeg hos en tante 1 gang i mnd Anonymkode: 564b9...437 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 Nei det er ikke vanlig 😅 når man først får barn så er det jo foreldrene sitt ansvar og ikke besteforeldre. Anonymkode: 04b48...395 8 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Tror det er vanlig ja, men kanskje ikke som en fast ordning? Her er datteren vår på overnatting 1-2 ganger i mnd etter avtale, og besteforeldre tilbyr selv mye mer barnevakt enn vi takker ja til Anonymkode: 2cf09...7ff 12
Anononyma Skrevet 9. august 2024 #9 Skrevet 9. august 2024 Synes ikke det hørtes ut som noen dårlig ordning. Ville ikke gjort det selv og har heller ikke besteforeldre som hadde fått til det pga egen helse/bosituasjon etc. men, om det passer for alle involverte, hvorfor ikke 14
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #10 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke vanlig 😅 når man først får barn så er det jo foreldrene sitt ansvar og ikke besteforeldre. Anonymkode: 04b48...395 Naturlig at besteforeldre er en stor del av barnebarns liv så lenge de selv ønsker det. Alle som likte å være foreldre for sine barn vil like å være besteforeldre også - men man kan ikke klandre dem som føler de er «ferdige» med jobben heller, folk er forskjellige, og ikke alle ser på familie som like viktig eller givende Anonymkode: 2cf09...7ff 11 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #11 Skrevet 9. august 2024 Husker foreldrene mine hadde det første barnebarnet annenhver helg over noen år. Resten av barnebarna har de passet «mer normalt» (om vi skulle på noe) Anonymkode: 40bd2...ad3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #12 Skrevet 9. august 2024 Å få barn for å ha barnefri, hva er da vitsen med å bli foreldre? Anonymkode: 8cfb5...17a 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #13 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har en fast overnatting ca en gang i mnd hos bestemor, for ett barn. Men vi er i en familiesituasjon utover det vanlige og trenger avlastning utover det vanlige og🤷🏼♀️ Anonymkode: 3627f...aa9 Må forøvrig si at den dagen jeg blir bestemor, håper jeg jeg får gjort noe lignende for mine barnebarn. Både fordi det er verdifullt for foreldrene men også fordi man får egentid med barnebarna. Anonymkode: 3627f...aa9 10 9 3
Rotemor Skrevet 9. august 2024 #14 Skrevet 9. august 2024 Hvorfor spør du om foreldre ikke klarer å ha barna sine? De hr foreldre som stiller opp og skaper bånd til sine barnebarn, noe mange ønsker seg. Å konkludere med at det er fordi de «ikke klarer» er provoserende dumt. Logg av nett. 25 6
Stacy__ Skrevet 9. august 2024 #15 Skrevet 9. august 2024 Vår 4 åring er også hos besteforeldrene fra fredag ettermiddag (de henter i barnehagen) til lørdag formiddag en gang i måneden. Dette er noe besteforeldre selv har tatt initiativ til, ikke noe vi foreldre krever eller ber om. Men mine foreldre anser det som en fin måte å holde kontakten med barnebarnet på og de har fått en veldig god relasjon. Vet ikke om det er vanlig, men har flere venner og kollegaer med småbarn som forteller at besteforeldre henter i barnehagen en fast ukedag. 19 5 1
Rotemor Skrevet 9. august 2024 #16 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å få barn for å ha barnefri, hva er da vitsen med å bli foreldre? Anonymkode: 8cfb5...17a 😂😂😂 Lev og lær! 13 5
Rotemor Skrevet 9. august 2024 #17 Skrevet 9. august 2024 Stacy__ skrev (Akkurat nå): Vår 4 åring er også hos besteforeldrene fra fredag ettermiddag (de henter i barnehagen) til lørdag formiddag en gang i måneden. Dette er noe besteforeldre selv har tatt initiativ til, ikke noe vi foreldre krever eller ber om. Men mine foreldre anser det som en fin måte å holde kontakten med barnebarnet på og de har fått en veldig god relasjon. Vet ikke om det er vanlig, men har flere venner og kollegaer med småbarn som forteller at besteforeldre henter i barnehagen en fast ukedag. Så heldige dere og barna er!!😊 7 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #18 Skrevet 9. august 2024 TS her! Jeg tenker mest på at dette måtte være en fast ordning for min venninne og mannen så foreldrene kunne ha barnefri. Er det vanlig? At besteforeldre vil være mye barnevakt er jo bare positivt, men syntes det med fast ordning er litt rart. Anonymkode: 7849c...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #19 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Spurte venninnen min om vi skulle ta en tur på kino i morgen. Hun kunne ikke for hun skulle ha barnebarnet (8 mnd) på overnatting. Hun fortalte at datteren hadde spurt om de kunne ha barnebarnet fast på ovenatting en lørdag-søndag i måneden. Både min venninne og mannen jobber turnus i fulle stillinger. Spurte om hun syntes det var greit å binde seg på en slik måte, men i følge datteren hennes så var det helt vanlig at besteforeldre passet barnebarn på overnatting en gang fast (i en helg) i måneden så foreldrene skulle få fri fra barnet. Er det faktisk slik? Klarer ikke dagens nybakte foreldre å ha sine egen babyer på fulltid? Anonymkode: 7849c...ea2 One size fitbit all, finnes ikke. Tenk på de fine båndene besteforeldre og barnebarn får med en slik løsning. Mye bedre også de har en fast helg å forholde seg til enn å aldri kunne planlegge fordi barnebarnet kommer. Et slik besøk for å knytte livsvarige bånd mellom generasjoner er det ikke alle barn som får oppleve. Du klarer vel fint å gå på kino alene, fine en annen å gå med, eller vente til venninnen din har lyst og tid til å være med? Reagerer du på avslaget på kino her, eller på noe annet? Er du fri og Frank og gjør som du vil? Da kan man lettere forstå tankegangen din. Anonymkode: 910d8...f18 13
Anonym6789 Skrevet 9. august 2024 #20 Skrevet 9. august 2024 Det handler jo ikke om å ikke klare.. Men om de ikke vil ha en fast ordning så må de jo si nei, ikke gjøre det "fordi det er vanlig" 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå