Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg plutselig har blitt veldig øm i brystene..kan dette tyde på at jeg er gravid eller kan det være noe annet...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Du kjenner din egen kropp bedre enn vi gjør... Noen får ømme bryster rundt EL, andre i forbindelse med pms. Og også er det vanlig i forbindelse med graviditet. For mange oppstår ikke slike symptomer før etter noen uker.

I hvilken del av mens-syklusen er du da? Har du andre grunner til å mistenke at du kan være gravid? Har mensen uteblitt? Har du hatt ubeskyttet sex? Har du begynt med p-piller i det siste? (de kan gi ømme bryster som bivirkninger)

Spørsmålet ditt er umulig å svare på. Om du trur at du er gravid, ta en test?

Lykke til.

Skrevet

det er ca to uker til jeg skal ha mensen igjen og jeg har gått på p-piller i 5 år å har hatt samboer i 5 år så ingen ubeskyttet sex. Andre grunner til å tro det tja.. jeg var å fikk støpt negler og damen som gjorde dette spurte om jeg var gravid siden noen av neglene var vanskelig å få til å sitte. Ellers så var jeg veldig kvalm på søndag og mandag og mandag kastet jeg opp på jobb.

Gjest Zalomine
Skrevet

En ting aller først: Om du kastet opp på mandag er du antakelig ikke beskyttet de neste to ukene, dersom du tar pillen om morgenen...

Bortsett fra det er det uansett bare to ting som kan gi deg et svar på om du er gravid, og KG er ikke en av dem. (det er en gravi-test eller tre (kan jo være for tidelig å teste enda, siden vi ikke aner når du eventuelt ble gravid, sdien du går på piller og altså ikke skal ha EL i det hele tatt...) og tid (om 9 måneder vet vi det nok :) )

Om du føler det er grunn til å tro at du kan være gravid, ja da anbefaler jeg en tur på apoteket.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...