AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 I over et år nå har jeg hatt svak (ser det men kjenner det ikke veldig) leamus i legger og føtter. Nå leste jeg et sted at det kan være tidlig tegn på als. Ble livredd! Nå kikker og sjekker jeg hele tiden. Dette kan jo ikke være normalt heller😪😪 Anonymkode: 5597a...051
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Det kan like gjerne være stress, eller for lite av b12 eller mineraler. Spiser du sunt? Trener/svetter du regelmessig? Røyker du? Drikker du godt med vann hver dag? Tar du noe tilskudd? Anonymkode: f7bc8...72e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan like gjerne være stress, eller for lite av b12 eller mineraler. Spiser du sunt? Trener/svetter du regelmessig? Røyker du? Drikker du godt med vann hver dag? Tar du noe tilskudd? Anonymkode: f7bc8...72e Tar B vitaminer, magnesiun, røyker ikke, trener par ganger i uken. Anonymkode: 5597a...051
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tar B vitaminer, magnesiun, røyker ikke, trener par ganger i uken. Anonymkode: 5597a...051 Hviken magnesium tar du? Mtp b vitaminer, særlig b12, ville jeg tatt blodprøve. Hvis du har mangel så er dosene i multitilskudd veldig lave. Hva med kosthold og drikking av vann? Jeg svetter godt regelmessig, og får nummenhet/leamus i hender og føtter når jeg ikke har vært flink til å fylle på med elektrolytter (sodium, kalium, m.m) Anonymkode: f7bc8...72e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 Sjansen for at du har ALS er mikroskopisk. Tipper at 99,999 av de som tror de har ALS ikke har det. Ville gjort som foreslått under. Sjekket evt mangler på vitaminer etc. evt prøv magnesium. Anonymkode: 44acb...74f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): I over et år nå har jeg hatt svak (ser det men kjenner det ikke veldig) leamus i legger og føtter. Nå leste jeg et sted at det kan være tidlig tegn på als. Ble livredd! Nå kikker og sjekker jeg hele tiden. Dette kan jo ikke være normalt heller😪😪 Anonymkode: 5597a...051 Har du noen som helst andre symptomer på als? Det er andre symptomer. Du har lest om dem? Å klikke på lenker og sjekke grundig øker ikke på noe vis sjansen for sykdom. Det er helt ok og rasjonelt å Google egne symptomer. Men så må du klikke deg inn på resultatene - altså mulige diagnoser - en etter en og lese om ALLE symptomene. Husk å kun bruke renommerte kilder (altså ikke vg, dagbladet, en vilkårlig blogg eller annet vås men sider fra helsepersonell, norsk eller ei. Jeg hadde til dels kraftige leamus i armer, bein, fingre etc i over et år etter jeg hadde korona. Helt udramatisk stressreaksjon (og «stress» når det gjelder helse skal forstås som både psykisk og fysisk stress. Kroppen vet nemlig ikke forskjellen). Anonymkode: 13f1a...f26
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tar B vitaminer, magnesiun, røyker ikke, trener par ganger i uken. Anonymkode: 5597a...051 Kan like gjerne være for mye både B vitaminer og magnesium. Gå til lege og då målt om du trenger tilskudd. Anonymkode: ef130...556
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Hatt/ har det samme. Sjekket av nevrolog, ikke als. Det er ikke vanlig at dette er første/ eneste symptom. Nevrolog kalte det funksjonelle fasikulasjoner. Ganske vanlig. Anonymkode: b7507...82c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #9 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I over et år nå har jeg hatt svak (ser det men kjenner det ikke veldig) leamus i legger og føtter. Nå leste jeg et sted at det kan være tidlig tegn på als. Ble livredd! Nå kikker og sjekker jeg hele tiden. Dette kan jo ikke være normalt heller😪😪 Anonymkode: 5597a...051 Leamus er ikke tegn på als. De første tegnene på als er ofte at en mister kraften i beina. Begynner å falle når man går. Leamus får de senere i sykdomsforløpet. skjekk kontoen til niks Arne morka på Instagram. Der forklarer han dette. Anonymkode: 8346d...85e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #10 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hatt/ har det samme. Sjekket av nevrolog, ikke als. Det er ikke vanlig at dette er første/ eneste symptom. Nevrolog kalte det funksjonelle fasikulasjoner. Ganske vanlig. Anonymkode: b7507...82c Jeg har ingen andre symptomer. Altså ingen svakheter. Mormor haddd als, derfor jeg blir ekstra redd. Anonymkode: 5597a...051
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #11 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ingen andre symptomer. Altså ingen svakheter. Mormor haddd als, derfor jeg blir ekstra redd. Anonymkode: 5597a...051 ALS har lav prosentvis risiko for å arves. Etter 1 år med slike symptomer og ingen andre, så er det neppe ALS du har. Jeg tenker fortsatt at det er relatert til evnt for lite b12 eller noe annet, eller så har du så mye underliggende frykt for å få ALS at det det stresset har manifisert seg som leamus. Gå til legen for å få svar/bli beroliget. Anonymkode: f7bc8...72e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #12 Skrevet 10. august 2024 Kan være for mye B6 også. Ville kuttet bvitaminer en stund og sørget for å få nok kalsium. Anonymkode: 33554...9dc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #13 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan være for mye B6 også. Ville kuttet bvitaminer en stund og sørget for å få nok kalsium. Anonymkode: 33554...9dc Det blir også verre etter trening Anonymkode: 5597a...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå