AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Jeg er kronisk «»syk» i den forstand at jeg nesten konstant kjenner på influensalignende symptomer som verk i kroppen (spesielt nakke) hodepine, press bak øynene, sår hals og sliten. Paracet hjelper minimalt. Jeg har ingen underliggende sykdommer, bortsett fra IBS. Slank og ellers frisk. Spiser normalt, tar kosttilskudd daglig. Prøver å få nok søvn og drikke nok vann. Prøver å unngå stress, men med jobb og familie så er ikke det så lett. Er 40 år, og lurt på om det kan ha en sammenheng med hormonelle endringer. Har vært utbrent tidligere. Eller kan det være noe annet? Anonymkode: c75da...033 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Det kan være mangel på næringsstoffer, f.eks. Når man har ibs er det ikke så uvanlig med dårlig næringsopptak. Og å spise "normalt" blir veldig intetsigende. Normalt for en person er kneip med rekesalat og fjordland, mens for en annen så er det vegetar. Første bud er jo å gå til legen og ta blodprøver. Anonymkode: fa23c...0c8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er kronisk «»syk» i den forstand at jeg nesten konstant kjenner på influensalignende symptomer som verk i kroppen (spesielt nakke) hodepine, press bak øynene, sår hals og sliten. Paracet hjelper minimalt. Jeg har ingen underliggende sykdommer, bortsett fra IBS. Slank og ellers frisk. Spiser normalt, tar kosttilskudd daglig. Prøver å få nok søvn og drikke nok vann. Prøver å unngå stress, men med jobb og familie så er ikke det så lett. Er 40 år, og lurt på om det kan ha en sammenheng med hormonelle endringer. Har vært utbrent tidligere. Eller kan det være noe annet? Anonymkode: c75da...033 Hvor lenge har du hatt dette? Jeg ble syk av noe virus i vår og er enda dårlig med slike symptomer, legen sa det kan ta lang tid og dessverre Anonymkode: 88054...ac9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 Om du har vært utbrent før så hadde jeg fulgt det nøye opp og tatt det med ro. Sjekk som en over her sier litt nivåer av vitaminer og mineraler. Jeg har vært utbrent, ble bra i 2 år også startet jeg å bli veldig fysisk hanglete over noen måneder før jeg våknet opp en dag å var svært syk, denne gangen med store fysiske plager endte opp ufør med en ME diagnose. Så man skal lytte til kroppen når den sier i fra.. Anonymkode: c0b8c...708
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 Jeg har hatt det sånn i ca 20 år, og har blant annet ME diagnose. Men har dysbiose også, så totalen av alle tilstandene bidrar nok til den kroniske sykdomsfølelsen🤨 Anonymkode: 7241e...5ca
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 Jeg har hatt det sånn i mange år nå. Er litt av og på hvor sterkt det kjennes. På gode dager har jeg bare vondt i rygg/nakke (som om man skal bli syk). På dårlige dager har jeg vondt i hele kroppen, fryser uansett temperatur i rommet, har hodepine og til tider kvalm. Ingen mangler på noe. Jeg har lavt stoffskifte, men denne er under kontroll. Anonymkode: 5c34b...049
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #8 Skrevet 10. august 2024 D vitamin mangel? Anonymkode: 94b75...165
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #9 Skrevet 10. august 2024 Sånn har jeg hatt det i over 10 år. Har FM og migrene og allergi men ingenting som skulle tilsi denne influensafølelsen. Veldig artig når alle var på tuppa i 2020. Anonymkode: a4639...56f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #10 Skrevet 10. august 2024 Hatt det sånn siden covid vaksinen ... Du og? Anonymkode: d27c9...5ed
enhjørningfis Skrevet 10. august 2024 #12 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 16.51): Jeg er kronisk «»syk» i den forstand at jeg nesten konstant kjenner på influensalignende symptomer som verk i kroppen (spesielt nakke) hodepine, press bak øynene, sår hals og sliten. Paracet hjelper minimalt. Jeg har ingen underliggende sykdommer, bortsett fra IBS. Slank og ellers frisk. Spiser normalt, tar kosttilskudd daglig. Prøver å få nok søvn og drikke nok vann. Prøver å unngå stress, men med jobb og familie så er ikke det så lett. Er 40 år, og lurt på om det kan ha en sammenheng med hormonelle endringer. Har vært utbrent tidligere. Eller kan det være noe annet? Anonymkode: c75da...033 Har du tatt blodprøver hos legen siden du sier du ikke har underliggende sykdommer? Kanskje ta en ny sjekk hos legen? Sjekke stoffskiftet f.eks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå