Gå til innhold

Trenger å krympe noen nye gensere av bomull – tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg kjøpte noen gensere i går som er litt for store, dvs. et par cm for lange i ermene og livet, og kanskje litt generelt ellers (er en relativt tynn gutt). Alle er 100% bomull.

Han på butikken sa de krymper rundt 5% ved første vask, men jeg lurer på hvor mye om jeg vasker dem på 60 grader første gangen?

Og bør jeg deretter legge de inn i tørketrommel? 🙈

#69dudes

Anonymkode: 176ab...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sorry, jeg skrev i feil kategori 🙈

Admin kan gjerne slette denne da jeg kopiere teksten og opprettet nytt tema i Klær, sko og mote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg vaskeanvisningen og se hvordan de blir. 

Det kan være at du ødelegger dem om du vasker dem i for varmt vann og bruker tørketrommel. 

Anonymkode: 92bbf...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 16.25):

Hei,

Jeg kjøpte noen gensere i går som er litt for store, dvs. et par cm for lange i ermene og livet, og kanskje litt generelt ellers (er en relativt tynn gutt). Alle er 100% bomull.

Han på butikken sa de krymper rundt 5% ved første vask, men jeg lurer på hvor mye om jeg vasker dem på 60 grader første gangen?

Og bør jeg deretter legge de inn i tørketrommel? 🙈

#69dudes

Hvis plaggene er til en gutt, som sikkert vokser, så vil plaggene ikke ha behov for å krympes.

Så er det jo slik med bomull at det alltid krymper litt ved vask og alltid utvides litt ved bruk. Så jeg tror du kan slappe helt av her og vaske og tørke klærne som vanlig.

Bomull er tross alt det fiberet som tåler mest. Både koketemperatur og tørketromling.

Anonymkode: 6198b...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...