AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Kjenner dere ofte at folk har hvitløksånde? Det lukter jo ikke særlig godt, men man kjenner det som regel ikke på andre når man har spist hvitløk selv. Vi spiser mye hvitløk, men de gangene samboer har spist hvitløk og ikke jeg synes jeg ikke det er kjempestas å kysse ham 😅 Lurer på hvordan det må være for folk som sjelden spiser det og kjenner det "over alt"? Anonymkode: abeb2...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Ja, det lukter ikke godt. Anonymkode: 02d4c...84f 4
Million Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 (endret) Jeg har av og til besøk av eksmannen min, da han kommer innom for å hilse på sin sønn som fortsatt bor hjemme hos meg. Hver gang pleier han å dra hit rett etter jobb. Og han har spist en lunsj med hvitløk i, kjenner jeg det, flere timer etterpå. Pleier da å spørre om han spiste noe med hvitløk til lunsj, og svaret er alltid ja. Han har skikkelig hvitløksånde, for han har jo heller ikke pusset tenner etter den maten. Det er de som ikke selv har spist det som kjenner lukten. Jeg kan ikke si jeg merker det så mye ellers egentlig, til tross for at jeg bor i et område med mye innvandrere. Passerer noen på kjøpesenteret lokalt her som kan lukte, men det er mer en generell kroppslukt fordi de alltid spiser sånt og derfor "utsondrer" det hele tiden gjennom svetteporene i huden. Så huden, kroppen og klærne lukter gammel hvitløk. Ikke bare en hvitløksånde fra munnen. Endret 9. august 2024 av Million
svartkatt Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 Det kommer an på. Er egentlig sjelden jeg kjenner det, men for alt jeg vet spiser ikke folk jeg treffer så mye hvitløk. Er ikke oppi fjeset på folk generelt heller. Kjenner det stort sett av folk med opphav i andre kulturer, og da er det jo ofte snakk om mye større og oftere bruk. Et egentlig ikke så ofte jeg merker dette nå som for endel år siden.
Brunello Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 Jeg trodde hvitløksånde var noe man snakket om på 80-tallet. 9 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 Ja, det stinker. På lang avstand. Jeg blir så ufattelig kvalm av lukta så jeg spiser aldri hvitløk. Anonymkode: e5589...51a 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Brunello skrev (58 minutter siden): Jeg trodde hvitløksånde var noe man snakket om på 80-tallet. Hvorfor det? Anonymkode: abeb2...5fb 1
Brunello Skrevet 9. august 2024 #9 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor det? Anonymkode: abeb2...5fb Fordi det da var noe helt nytt. Nå spiser det alt vesentlige av befolkningen hvitløk. 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #10 Skrevet 9. august 2024 Brunello skrev (4 timer siden): Fordi det da var noe helt nytt. Nå spiser det alt vesentlige av befolkningen hvitløk. Ingen i svigerfamilien min spiser hvitløk så vidt jeg vet 😅 Og jeg bruker hvitløk i middagen hver eneste dag, så det fikk meg til å begynne å tenke på at det kanskje finnes folk på jobb og i sønnen vår sin barnehage som kanskje reagerer på lukta. Anonymkode: abeb2...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #12 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 🤢 Anonymkode: d80de...b1b Var det noe du ville si? Anonymkode: abeb2...5fb
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #13 Skrevet 9. august 2024 Merker det godt når andre har spist hvitløk. Spiser selv bare hvitløk når jeg ikke skal være i nærheten av folk det neste døgnet. Anonymkode: 9eb9b...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #14 Skrevet 9. august 2024 Ja merker det, men fytti er verre med de som drikker melk, spiser mat med melk, yoghurt osv! Det lukter oppkast rett og slett. Anonymkode: 0ee04...29e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #15 Skrevet 10. august 2024 Kommer an på hvor mye hvitløk. Jeg liker hvitløk, men blir ofte kvalm av det. Anonymkode: 40311...09e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #16 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjenner dere ofte at folk har hvitløksånde? Det lukter jo ikke særlig godt, men man kjenner det som regel ikke på andre når man har spist hvitløk selv. Vi spiser mye hvitløk, men de gangene samboer har spist hvitløk og ikke jeg synes jeg ikke det er kjempestas å kysse ham 😅 Lurer på hvordan det må være for folk som sjelden spiser det og kjenner det "over alt"? Anonymkode: abeb2...5fb Kjenner vitløkslukt lang vei. Samme gjelder alle med skyllemiddeltøy, de stinker faktisk verre. Men verst av alt stinker faktisk folk med eddik på hjernen, eddik til tøyvask, og eddik til husvask…da snur jeg og går. Anonymkode: d6d0b...fca
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #17 Skrevet 19. august 2024 Bytte vogn på toget i forrige uke fordi det luktet hvitløksånde.. hvitløk og hvitløksånde er noe av det verste jeg vet. Ofte må holde ånde i heis også, hvis kollegaen min lukter må jeg sitte annet sted å jobbe den dagen. Klarer det bare ikke. Blir skikkelig kvalm. Anonymkode: 54abf...f8c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #18 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 16.24): Kjenner dere ofte at folk har hvitløksånde? Det lukter jo ikke særlig godt, men man kjenner det som regel ikke på andre når man har spist hvitløk selv. Vi spiser mye hvitløk, men de gangene samboer har spist hvitløk og ikke jeg synes jeg ikke det er kjempestas å kysse ham 😅 Lurer på hvordan det må være for folk som sjelden spiser det og kjenner det "over alt"? Anonymkode: abeb2...5fb Be han spise et eple. Det tar bort hvitløksånden 🙂 Anonymkode: 91ba6...90c 1
MegJa Skrevet 19. august 2024 #20 Skrevet 19. august 2024 Det går ikke an å IKKE legge merke til det, det lukter såpass at det blir en eim f.eks på butikken, etter folk som har spist hvitløk. Spiser ikke ren hvitløk noe ofte, men jeg elsker jo hvitløkssaus på pizza. Det er nam 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå