Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 (endret) Går kattene deres på do ute? Hvordan har dere i så fall klart å venne katten til det? Vi har dokasse inne, men jeg mistenker at pus har vært på do ute i det siste,(ellers får jeg meg snart en ubehagelig overraskelse.. ) noe som ikke er meg i mot... Endret 18. februar 2006 av Mie
Arkana Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 De har bare gjort det av seg selv, men alle kattene våre har foretrukker å gå på do inne. Den første pleide faktisk å komme inn for å gå på do, og så springe ut igjen.
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2006 #3 Skrevet 18. februar 2006 Jepp, kjenner til det der ja. Noen ganger er det jo bare såvidt pus klarer å holde seg..
Gjest Donna Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 Jeg er vant til det motsatte. Kattene har gått til døren når de vil ut på do - kasse inne har jeg kun hatt mens de er små kattunger.
Lillesøster Skrevet 18. februar 2006 #5 Skrevet 18. februar 2006 Vi har to katter, en går ut og en går inn på do.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #6 Skrevet 18. februar 2006 Vi har to katter, en går ut og en går inn på do. ← Samme her
Gjest Varg-Menja Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Kattene mine var i utgangspunktet innekatter, og kom lenge inn for å gå på do. Etter ca ett år som utekatter har de begynt å gå oftere og oftere på do ute, uten at jeg har gjort noe for det. Nå på vinteren merker jeg stor forskjell, iom at de stort sett går på do inne, pga kulda. Kommer uansett til å beholde kassa, både fordi det er greit når de er hjemme alene, og som indikator på at noe kan være galt med noen av dem.
Gjest *Gjest Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 Katten vår går på do ute, men vi har en krisekasse inne som han bruker om han er ikke på natten. Det sparer oss for mye mas tror jeg.. Vi lærte han å gå ut ved å ha kassen stående ved døra en ukes tid, deretter flyttet vi den ut på trappa. Må vise han hvor doen står hele tiden slik at han skjønner det. Dermed mjauer han for å komme ut til doen. Når den har stått der noen dager kan du prøve å ta den bort. Han vil da finne et annet sted ute... Sikkert lurt å vente til våren, da er det mere fristene å gjøre fra seg ute. Ser katten vår han besjer der det er minst snø.... = under trampolinen til naboen...
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Har katt som er mye ute, men har dokasse inne, og det virker som den holder seg alt den kan så den kan gå på do når den endelig kommer inn igjen. Kjenner jeg blir litt irritert på akkurat det
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 Er det så mye arbeid å renske dokassa da? Jeg har to katter som går på kassa inne. De kommer faktisk inn for å gjøre fra seg. Synes faktisk det er en fordel, siden de da i enda større grad har tilhørighet til hjemme vårt. De går ikke langt fra huset, kanskje for at de skal rekke å komme inn når de må på do Men det er jo bare bra at de holder seg i hagen og ikke løper så mye bort i nærheten av veien feks.
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #11 Skrevet 19. februar 2006 Er det så mye arbeid å renske dokassa da? Jeg har to katter som går på kassa inne. De kommer faktisk inn for å gjøre fra seg. Synes faktisk det er en fordel, siden de da i enda større grad har tilhørighet til hjemme vårt. De går ikke langt fra huset, kanskje for at de skal rekke å komme inn når de må på do Men det er jo bare bra at de holder seg i hagen og ikke løper så mye bort i nærheten av veien feks. ← Var den til meg? Neida, det er ikke så mye arbeid å renske, og jeg har gått over til sånn hvitt glass/hagl-aktik strø, noe som er langt bedre enn ordinær kattesand. Det er med andre ord ikke noe stort problem, men kunne jeg velge ville jeg sluppet å ha kattebæsj inn i huset. Så vi er nok forskjellige der.
Gjest gjesta Skrevet 19. februar 2006 #12 Skrevet 19. februar 2006 Det er ikke noe stort problem for meg heller å ha kasse inne, og jeg kommer nok uansett ikke til å ta den bort. Men det hadde vært veldig greit hvis pus fant ut at det var like greit å gå ute og bare gå inne sånn unntaksvis. Kattebæsj er ikke en av de tingene jeg ville savne hvis det forsvant liksom...
Gjest Hilde K S Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Gud, Mie. Nå må du se til å få oppdragelse på denne katten din!
Gjest gjesta Skrevet 19. februar 2006 #14 Skrevet 19. februar 2006 Gud, Mie. Nå må du se til å få oppdragelse på denne katten din! ← Jepp, jeg har sagt til pus at dette må vi prate om, men det virker som om han ikke hører etter.
Gjest Hilde K S Skrevet 19. februar 2006 #15 Skrevet 19. februar 2006 Kan det være at pusen din blir ertet av de andre pusene i gaten? Da tar de det lett ut hjemm hos mor, vet du!
Gjest *Gjest Skrevet 19. februar 2006 #16 Skrevet 19. februar 2006 Prøv tipset mitt lengre opp da, for det funker nesten garantert... Har du kattedo med "hus" kan du godt sette den litt ut ellerede nå.. Bare være sikker på at katten får se at den blir satt ute...
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #17 Skrevet 19. februar 2006 Jepp, jeg har sagt til pus at dette må vi prate om, men det virker som om han ikke hører etter. ← Hannkatt skjønner jeg.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #18 Skrevet 19. februar 2006 Det er ikke noe stort problem for meg heller å ha kasse inne, og jeg kommer nok uansett ikke til å ta den bort. Men det hadde vært veldig greit hvis pus fant ut at det var like greit å gå ute og bare gå inne sånn unntaksvis. Kattebæsj er ikke en av de tingene jeg ville savne hvis det forsvant liksom... ← Nei, men det er jo kilde til konflikt med naboer hvis pusen begynner å grave ned tiss og bæsj i sandkasser og blomsterbed i nabolaget. Jeg støtter ikke de naboene som klager på dette (de må jo legge no over sandkassa). Men jeg er glad pus kommer inn og gjør fra seg, så slipper jeg å komme i konflikt med vrange naboer (for det er nok av dem desverre).
Gjest gjesta Skrevet 19. februar 2006 #19 Skrevet 19. februar 2006 Hannkatt skjønner jeg. ← Jepp! Nei, men det er jo kilde til konflikt med naboer hvis pusen begynner å grave ned tiss og bæsj i sandkasser og blomsterbed i nabolaget. Jeg støtter ikke de naboene som klager på dette (de må jo legge no over sandkassa). Men jeg er glad pus kommer inn og gjør fra seg, så slipper jeg å komme i konflikt med vrange naboer (for det er nok av dem desverre). ← Det er et poeng, problemet er bare at min katt får skylden uansett. Går det an å dressere katten til å drite ute når naboene er på jobb, men gå inne på kassen om ettermiddager og helger? Nei, seriøst. Litt kattebæsj går greit altså, men om den skulle finne ut at skogen nedenfor her er et fint sted å bæsje så er det helt greit altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå