Gå til innhold

Ønsker tips om fine skjørt til mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg lurer på om det er noen åpne og tolerante KG'ere som kan gi meg gode tips om fine korte (fra mini til knelange) skjørt fra damekolleksjoner som kan passe til mann som ønsker å prøve å bruke skjørt i stedet for shorts til ellers vanlige herreklær.

Tenker da fortrinnsvis fra vanlige kjeder som f.eks Bik Bok, B Young, Gina Tricot, H&M, Only osv.

Noen som har gode tips, gjerne også til resten av antrekket?

Anonymkode: 8b010...377

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns generelt det er dårlig utvalg på skjørt, anbefaler heller bruktbutikker hvor man kan finne noen fine skatter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jo på en måte ikke sette etter skjørt for menn når jeg shopper, så jeg har ikke noen konkrete tips.

Men jeg tenker at kanskje knelange foldeskjørt er et fint sted å starte. Ikke noe altfor tight, eller altfor kort. Selvsagt lov å gå med det også, det spørs jo på hvilken stil du har. 

Eller cargo-skjørt, som blander det maskuline med det feminine. Slitt denim, med litt lommer på.

Det blir jo veldig spesifikt og ikke nødvendigvis deg, men jeg liker godt Rick Owens-stilen på menn, han lager skjørt for menn. Den er ganske mørk, det er mye sort og grått og slitt. Og jævla dyrt. Tenk emo, men på Paris fashion week.

Anonymkode: eb582...ab8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

skjørt fra damekolleksjoner som kan passe til mann

Dette er jo motsigende, mann og kvinne kroppen er ulike, vi har ikke like hofter, klær laget for kvinner passer som oftest ikke menn. Som noen nevner over her, finn designere som lager skjørt spesifikt for menn. Se til Harry Styles sine outfits og få litt inspo der. 

Anonymkode: fa3f6...8a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mann deg opp.

Anonymkode: 6b991...ae5

men_s_pride_of_scotland_tartan_kilt_for_sale.jpg

Anonymkode: 07b2d...031

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...det kommer an på hva du liker. Jeg liker best jeans skjørt, men det kommer litt an på stilen du vil gå etter. 

Det er en som heter mark bryan. Han er rå på skjørt . Følg han så vil du nok få mye råd og kanskje hvor han kjøper de :) lykke til 

Screenshot_2024-08-09-15-36-42-12_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

men_s_pride_of_scotland_tartan_kilt_for_sale.jpg

Anonymkode: 07b2d...031

Sexy! 

Anonymkode: 32ea2...c97

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sett noe som heter work kilt på flere menn.

Anonymkode: f017d...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har jo på en måte ikke sette etter skjørt for menn når jeg shopper, så jeg har ikke noen konkrete tips.

Men jeg tenker at kanskje knelange foldeskjørt er et fint sted å starte. Ikke noe altfor tight, eller altfor kort. Selvsagt lov å gå med det også, det spørs jo på hvilken stil du har. 

Eller cargo-skjørt, som blander det maskuline med det feminine. Slitt denim, med litt lommer på.

Det blir jo veldig spesifikt og ikke nødvendigvis deg, men jeg liker godt Rick Owens-stilen på menn, han lager skjørt for menn. Den er ganske mørk, det er mye sort og grått og slitt. Og jævla dyrt. Tenk emo, men på Paris fashion week.

Anonymkode: eb582...ab8

Takk for svar. Jeg likte særlig godt idèen om cargo-skjørt, som blander maskulin-feminin på en fin måte 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pass på at ikke understellet viser seg frem med miniskjørtene da. 

Anonymkode: 0c009...93b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjørt er skjørt enten det er til menn eller damer, borsett fra kilt da. Jeg foretrekker kjole fremfor skjørt.

Anonymkode: 3650e...3ad

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skjørt er skjørt enten det er til menn eller damer, borsett fra kilt da. Jeg foretrekker kjole fremfor skjørt.

Anonymkode: 3650e...3ad

Hvordan styler jeg i såfall kjole som mann? Tenker det er lettere å style skjørt enn kjole?

Noen andre også som har tanker om det, så tar jeg mot alle gode tips 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 7.05):

Hvordan styler jeg i såfall kjole som mann? Tenker det er lettere å style skjørt enn kjole?

Noen andre også som har tanker om det, så tar jeg mot alle gode tips 

Hvordan du styler kjørt og kjole som mann er litt vanskelig å svare på da vi ikke kjenner til din kroppsfasong. Kroppsfasong og hva slags stil du har og hva slags stil du ønsker har mye å si for hvordan et plagg skal styles.

Klær til kvinner designes etter kvinnekroppen. Det vil si at skjørtene og kjolene egentlig ikke er tilpasset en manne kropp. Vil tro at beste stedet og få tips rundt dette er fra andre menn som bruker kvinneklær, da de har en viss erfaring.

Jeg som kvinne bruker innimellom noe herre klær i en ellers veldig feminin stil. Så innenfor styling av herreklær for feminine damer kunne jeg helt klart kommet med tips og triks. Det jeg kan si er at jeg merker forskjellen på snitt og at klærne ikke er tilpasset min kropp og må derfor tenke anderledes når jeg handler herreklær enn når jeg handler kvinneklær.

Viss du finner skjørt og kjoler under unisex merker eller som designes spesefikt til menn vil jeg tro de sitter bedre på mannekroppen.

Ellers tror jeg du må belage deg på litt prøving og feiling mens du opparbeider deg erfaring.

Han mannen som det ble henvist til lengre oppe er en fin kilde å få inspirasjon fra.

Anonymkode: 857d5...289

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut envelope 1976 de har bilde på Instagram av en mann i skinnsjørt . 

Anonymkode: c4b7e...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 14.59):

Hei, jeg lurer på om det er noen åpne og tolerante KG'ere som kan gi meg gode tips om fine korte (fra mini til knelange) skjørt fra damekolleksjoner som kan passe til mann som ønsker å prøve å bruke skjørt i stedet for shorts til ellers vanlige herreklær.

Tenker da fortrinnsvis fra vanlige kjeder som f.eks Bik Bok, B Young, Gina Tricot, H&M, Only osv.

Noen som har gode tips, gjerne også til resten av antrekket?

Skjørt er faktisk dameklær.......kan vi ikke slutte å normalisere alt som ikke er normalt?

Anonymkode: 9c746...aff

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjørt er faktisk dameklær.......kan vi ikke slutte å normalisere alt som ikke er normalt?

Du kan jo gå tilbake i tiden og se hvordan menn kledde seg. Skjørt til menn er ikke ukjent. Da må vi si det når damer begynte å bruke bukser å da. Tidene forandrer seg. Slik er det bare. Kan vi ikke bare la folk få leve slik dem vil uten at vi skal stemple dem?

Anonymkode: 75a01...53e

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 10.20):

Du kan jo gå tilbake i tiden og se hvordan menn kledde seg. Skjørt til menn er ikke ukjent. Da må vi si det når damer begynte å bruke bukser å da. Tidene forandrer seg. Slik er det bare. Kan vi ikke bare la folk få leve slik dem vil uten at vi skal stemple dem?

Anonymkode: 75a01...53e

Har jeg stempla noen??? Hvis du mener skjørt ikke hører i kategorien kvinneklær så er vi totalt uenige, og jeg tror de fleste er uenige med deg. Mener du er det er et herreplagg så kan du fortsatt mene det. I min verden er skjørt et plagg kvinner bruker.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...