AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Dersom en part i et forhold har vært utro, kan det hjelpe dersom den andre også har et sidesprang? Eller vil dette bare gjøre vondt verre og starten på en ond runddans? Vil gjerne høre fra noen med erfaring. Anonymkode: 30e86...48e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Skjønner ikke helt? Hvorfor vil man ha sex med en annen en kjæresten sin? Selv mistet jeg all lyst og alle følelser for eks-samboeren min samme sekund jeg fant ut av hennes utroskap. Jeg kastet henne ut på dagen, slettet og blokkerte henne i alle kanaler og har ikke snakket med henne siden. Hennes eventuelle «forklaringer» etc ville vært irrelevant og uinteressant. Man har vel forskjellige måter å håndtere utroskap og svik på 🤷🏼♂️ Anonymkode: fffab...c6a 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 For noen vil det sikkert funke. Jeg ville aldri tilgitt meg selv om jeg hadde sunket så lavt... Det å være utro som hevn er for meg på grensen til å være enda mer smålig enn den som var utro i utgangspunktet... Anonymkode: d1358...6d8 2 2
isw Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 (endret) Alle mennesker har sine egne mestringsmekanismer. Om alle er like hensiktsmessige er en annen sak. Jeg tror egentlig den mest hensiktsmessige for meg ville være å ta et valg: Enten tilgir man det og går videre (også er det opp til den enkelte om man ønsker å "forstå" hendelsen) eller så gjør man det slutt. Det er en dårlig løsning å "halvveis" gå videre, som i f.eks. å skulle kreve å sjekke vedkommendes mobil en gang i uka. Enten har man tillit og er sammen, eller så har man det ikke og gjør det slutt. Begge deler er greit. Men mellomløsninger er etter mitt syn ikke bærekraftig. Endret 9. august 2024 av isw 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 Hvorfor skal det fungere? Det er jo bare å utsette forholdet for to smeller, i stedet for bare en. Hvis du tråkker i en bæsj, tenker du da at det blir utlignet om du kjører hånden i den i tillegg liksom? Jeg kan til en viss grad se "logikk" hevnperspektiv, men da gjør du som et stort fuck you og for å komme videre. Ikke for å reparere. De parene jeg kjenner til hvor det "fungerer", er par som egentlig burde gjort det slutt, og noen hvor det har blitt det også. Jeg snakker om hvor begge er utro mot hverandre og vet den andre er det. Ikke som i at de har åpent forhold og full tillatelse, de skjuler det for hverandre, og det smeller om en av dem blir tatt av den andre. Men begge vet og bruker det at den andre gjør det, som unnskyldning for å selv gjøre det. Ond sirkel. Anonymkode: 57fd7...322
Forvirret23 Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 Vet om et par som har gjort dette, de er nå så opptatt av å pleie deres forhold så ungene går for lut og kaldt vann. Tror ikke dette er løsningen. Jeg ville gjort det slutt på dagen.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dersom en part i et forhold har vært utro, kan det hjelpe dersom den andre også har et sidesprang? Eller vil dette bare gjøre vondt verre og starten på en ond runddans? Vil gjerne høre fra noen med erfaring. Anonymkode: 30e86...48e Øye for øye? Tja, er jo du også plutselig en som er utro, og det kan du aldri gjøre om på. "Once a cheater always a cheater.." vil du ha det som en del av din historie resten av livet, at du har vært utro? Anonymkode: 9ed39...590 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): For noen vil det sikkert funke. Jeg ville aldri tilgitt meg selv om jeg hadde sunket så lavt... Det å være utro som hevn er for meg på grensen til å være enda mer smålig enn den som var utro i utgangspunktet... Anonymkode: d1358...6d8 Dette. Enig. Anonymkode: 9ed39...590
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #9 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dersom en part i et forhold har vært utro, kan det hjelpe dersom den andre også har et sidesprang? Eller vil dette bare gjøre vondt verre og starten på en ond runddans? Vil gjerne høre fra noen med erfaring. Anonymkode: 30e86...48e Nei det vil ikke hjelpe. To feil lager ikke en rett... Anonymkode: 44d54...072 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #10 Skrevet 9. august 2024 Jeg tenker det kan være vært å prøve. Aldri vært i en sånn situasjon, da. Men man har kanskje ingenting å tape? Men hvis begge ønsker sex med andre så er det kanskje ingen vits å være sammen? Anonymkode: 56fcb...a2d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #11 Skrevet 9. august 2024 Jeg kjennet til en case der det funket. Han var utro, og hun tok igjen (uten å fortelle det til ham). Det hjalp på selvfølelsen hennes og gjorde at hun greide å leve med hans svik, på en eller annen merkelig måte. De er fortsatt sammen og har det bra nå etter det jeg vet. Anonymkode: 16bfa...986 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #12 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjennet til en case der det funket. Han var utro, og hun tok igjen (uten å fortelle det til ham). Det hjalp på selvfølelsen hennes og gjorde at hun greide å leve med hans svik, på en eller annen merkelig måte. De er fortsatt sammen og har det bra nå etter det jeg vet. Anonymkode: 16bfa...986 Kunne vært meg, men om det fungerer og vi forblir sammen er uvisst enda. For meg var det en nødvendighet for å i det hele tatt kunne komme videre. Spørsmålet er om jeg får forbi og går fra, for å si det litt klønete. Anonymkode: 9f566...053
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #13 Skrevet 10. august 2024 Ikke for hevn, men jeg er skrudd sammen slik at jeg ikke helt ser behovet for monogame forhold. Det er jo bare sex liksom. Jeg lever monogamt for min kjæres skyld, men har vært ærlig om at dersom jeg tar ham i utroskap er det ikke sikkert at jeg forteller ham det, men da anser jeg løftet om å leve monogamt som opphevet. Opphevet av ham, så det kan han ikke akkurat si noe på. Dette er for min del bare ærlige tanker, men min partner er sjalu av seg og det at han vet at jeg tenker slik får ham til å være veldig nøye på å ikke gå over noen grenser. Han tror nok på dette og frykter dette mer enn en trussel om å gå fra han ved utroskap hadde medført samme påpasselighet, for det tror han nok egentlig ikke på. At jeg hadde gått fra ham om han var utro. Dette tror han imidlertid på, og vil ikke risikere. Det er ærlig at jeg ikke ville sagt noe, for jeg hadde tatt hensyn ved å ikke gni det inn, men det hadde jo vært han som oppløste løftet om å være trofast, så jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet heller. Jeg som er polygam av natur hadde på en måte blitt satt fri til å være det dersom han var utro. Ikke lenger sett noen vits i å holde et løfte som er viktig for ham, når han selv brøt det. Opphever han monogamiet vi har blitt enige om oppheves det for oss begge. Det synes jeg er rett og rimelig. Anonymkode: 32795...f34
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #14 Skrevet 10. august 2024 Kjenner noen som prøver det ut, han var utro, hun gjorde det samne. Rimelig ferskt, så fortsatt uvisst om det var rett. Mest sannsynlig er det gjeld og barn som holder de sammen. Personlig hadde jeg ikke gjort det. Er mannen utro, fyker han ut, uansett. Jeg tenkte ikke sånn når barna var små, men nå trenger jeg ikke ta sånne hensyn lenger. Jeg tenker at dersom jeg hadde gjort det samme, ville jeg mistet muligheten til å kunne adressere problemer til hans utroskap. Jeg kunne aldri brukt sviket hans, mot han. Den fordelen skulle han ikke fått! Anonymkode: 48d9a...b62 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #15 Skrevet 10. august 2024 On 8/9/2024 at 4:41 PM, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt? Hvorfor vil man ha sex med en annen en kjæresten sin? Selv mistet jeg all lyst og alle følelser for eks-samboeren min samme sekund jeg fant ut av hennes utroskap. Jeg kastet henne ut på dagen, slettet og blokkerte henne i alle kanaler og har ikke snakket med henne siden. Hennes eventuelle «forklaringer» etc ville vært irrelevant og uinteressant. Man har vel forskjellige måter å håndtere utroskap og svik på 🤷🏼♂️ Anonymkode: fffab...c6a Hvorfor man har lyst å ha sex med andre enn kjæresten sin? Vel, fordi sex er gøy og det finnes en haug med attraktive mennesker der ute? Anonymkode: 6f5e5...206
mannor Skrevet 10. august 2024 #16 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 14.20): Dersom en part i et forhold har vært utro, kan det hjelpe dersom den andre også har et sidesprang? Eller vil dette bare gjøre vondt verre og starten på en ond runddans? Vil gjerne høre fra noen med erfaring. Anonymkode: 30e86...48e Svaret på det er nei
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #17 Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor man har lyst å ha sex med andre enn kjæresten sin? Vel, fordi sex er gøy og det finnes en haug med attraktive mennesker der ute? Anonymkode: 6f5e5...206 Det er vel bare å bli singel, så kan man ha sex med hvem man vil som også vil. Anonymkode: 01f39...14c
Maskinfører Skrevet 10. august 2024 #18 Skrevet 10. august 2024 Tviler på det utroskap er noe dritt jasså er det det hun prøver på altså takk for lærdom om nytt ord idag utligne utroskap heter det
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #19 Skrevet 10. august 2024 Det er et ordtak som heter "Two wrongs don't make a right". Anonymkode: 01f39...14c
Gjest kvinne guiden Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 Nei, det er ikke en konkurranse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå