AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Det er ikke så mye info om det på norske sider og finner ikke noe på helsedirektoratet eller noe sånt som sier man ikke skal drikke aloe vera juice, men på engelsk står det at det må unngås grunnet fare for spontanabort fordi det kan gi sammentrekninger i livmor. Drakk noen super for over en time siden, og så drakk jeg litt mer nettopp (så tilsammen 250 ml), men jeg brekte meg med vilje så jeg spydde det opp igjen da jeg googlet og fant ut at det er farlig. Så kanskje 100 ml av flasken ble tatt opp i magen min. På flasken står det at det er 14% aloe vera juice og 6% gel, så det er jo aller mest andre ting enn aloe vera. Får ikke tak i jordmor og vet ikke hva jeg skal gjøre. Enn så lenge kjenner jeg den lille sparke og har det tilsynelatende som normalt der inne. Er 18 uker på vei. Anonymkode: db93a...c42
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Ta kontakt med fastlegen din Anonymkode: 8a8d4...842
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 Noen super skader ikke. Norske helseråd sier ingenting om slik drikke. Vi har helt andre regler, tilsetningsstoffer etc i hva som er lov i vår drikke enn andre land har. Forhold deg til norske retningslinjer - ikke resten av verden. Det kommer garantert til å gå helt fint. Anonymkode: b9293...bb7 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 Kan føre til betyr ikke at det gjør det. Uansett ikke noe du får gjort noe med nå, og det har mest sannsynlig gått helt fint 😊 Anonymkode: a41a6...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ta kontakt med fastlegen din Anonymkode: 8a8d4...842 Fastlegen min har ferie. Og jeg får ikke time hos vikar der nå etter kl 12:30 på en fredag, så da må jeg evt ringe legevakta som jeg føler er litt i overkant å gjøre for dette. Det er vel ikke så mye legevakta kan hjelpe meg med uansett. Anonymkode: db93a...c42
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 Så lite tror jeg ikke er noe problem, ellers hadde dette vært et kjent hjemmeabort-middel Anonymkode: dea3d...434 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen super skader ikke. Norske helseråd sier ingenting om slik drikke. Vi har helt andre regler, tilsetningsstoffer etc i hva som er lov i vår drikke enn andre land har. Forhold deg til norske retningslinjer - ikke resten av verden. Det kommer garantert til å gå helt fint. Anonymkode: b9293...bb7 Tusen takk! Fant en svensk side der det står: "Att dricka det en gång innebär ingen särskild risk. Följ våra råd under resten av graviditeten" https://fragor.livsmedelsverket.se/org/livsmedelsverket/d/aloe-vera-under-graviditet/ Jeg krysser fingrene for at det går bra Anonymkode: db93a...c42
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tusen takk! Fant en svensk side der det står: "Att dricka det en gång innebär ingen särskild risk. Följ våra råd under resten av graviditeten" https://fragor.livsmedelsverket.se/org/livsmedelsverket/d/aloe-vera-under-graviditet/ Jeg krysser fingrene for at det går bra Anonymkode: db93a...c42 Forhold deg til Norske helsemyndigheter råd så lenge du er og oppholder deg i Norge. Ikke la deg kaver opp av utenlandske råd og anbefalinger - med mindre du er i det gjeldende landet. De har helt annet innhold i mat og drikke, regler, reguleringer for hva som er lovlig og ikke i mat og drikke enn vi har i Norge. Anonymkode: b9293...bb7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå