AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Jeg sliter med at BH'ene jeg bruker liksom dras oppover sånn at bøylen plutselig har havnet midt på puppen. Da forsvinner jo hele poenget med å bruke BH 😅 Er det fordi den ikke er stram nok rundt? Jeg har målt og utifra målene så "skal" størrelsen være rett. Kjøpte også nettopp ny BH etter å ha målt, så det er sykt irriterende at den ikke passer... Anonymkode: a82bd...983
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Skulle man hatt en bh som ikke rørte på seg når kroppen rører på seg i løpet av en dag, ville den måttet sitte så trangt som en skruestikke og det ville vært svært ubehagelig å gå med. I likhet med at sokker rører på seg og må dras opp, bukser siger og må dras opp og en genser dras ned i blant fordi den rynker seg oppover, så må bh-er også i blant dras ned, fordi de beveger seg når man beveger kroppen. Helt normalt, og umulig å unngå. Jeg hadde aldri orket å gå med en pinetrang bh hele dagen. Får pustebesvær bare av tanken. Anonymkode: fbe55...c78
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 Enten er cup-en forliten eller så har du veldig små byster.. Anonymkode: ce405...409
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 Det må jo være en kombinasjon av at den ikke sitter stramt nok rundt, og at stroppene er for korte. Hadde prøvd å forlenge stroppene og gått for strammere rundt kroppen. Det er etter min mening ikke vanskelig å finne en bh som sitter fint og blir værende der den skal hele dagen, uten at den blir ubehagelig stram. Da har du ikke riktig bh. Og ikke kjøp bh på nettet, prøv den. Anonymkode: 309e3...fed 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 Har aldri opplevd at den flytter seg slik nei. Hadde ikke giddet det heller. Den må holde seg på plass altså. De skal sitte godt rundt, for det er der vekten skal ligge (ikke henge i skulderstroppene). Anonymkode: c06bc...a75 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skulle man hatt en bh som ikke rørte på seg når kroppen rører på seg i løpet av en dag, ville den måttet sitte så trangt som en skruestikke og det ville vært svært ubehagelig å gå med. I likhet med at sokker rører på seg og må dras opp, bukser siger og må dras opp og en genser dras ned i blant fordi den rynker seg oppover, så må bh-er også i blant dras ned, fordi de beveger seg når man beveger kroppen. Helt normalt, og umulig å unngå. Jeg hadde aldri orket å gå med en pinetrang bh hele dagen. Får pustebesvær bare av tanken. Anonymkode: fbe55...c78 Nei, men det må jo være noe feil når den går opp HELE tiden. Det har jo ikke vært sånn tidligere. Anonymkode: a82bd...983 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det må jo være en kombinasjon av at den ikke sitter stramt nok rundt, og at stroppene er for korte. Hadde prøvd å forlenge stroppene og gått for strammere rundt kroppen. Det er etter min mening ikke vanskelig å finne en bh som sitter fint og blir værende der den skal hele dagen, uten at den blir ubehagelig stram. Da har du ikke riktig bh. Og ikke kjøp bh på nettet, prøv den. Anonymkode: 309e3...fed Stroppene er vertfall ikke for korte. BH'en dras opp uansett om de er slakke eller stramme. Da for jeg heller prøve å gå ned en størrelse rundt. Den må jo sitte skikkelig.. Anonymkode: a82bd...983
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Da har du for stor str på omkretsen. En bh skal nesten føles for liten rundt kroppen når du kjøper den. Og i motsetning til hva første svarer sier over her så sitter en rett tilpasset bh godt uten å røre seg og uten å føles som en skrustikke. Få noen til å måle deg, jeg fikk et helt nytt bh-liv da jeg lot meg overtale til å teste Change. Dyre, men verdt det. Kjøper dessuten bare på tilbud, så da blir det ikek så ille. Anonymkode: 211ce...f6d 3 1 3
svartkatt Skrevet 9. august 2024 #9 Skrevet 9. august 2024 Hva er det du gjør når det skjer? Løfter du armene mye? Kanskje du ikke trenger bh?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #10 Skrevet 9. august 2024 Det høres ut som for liten cup i det minste, puppene dine sliter seg ut av dem. Husk at cup-størrelse endres når du endrer omkrets rundt - en 75B har mindre cup enn 80B, så hvis man går fra f.eks. 80 til 75 må man kanskje også gå fra B til C. Har du gått ned størrelse rundt men glemt å øke størrelsen cup? Anonymkode: e5a9b...2e9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #11 Skrevet 9. august 2024 svartkatt skrev (3 minutter siden): Hva er det du gjør når det skjer? Løfter du armene mye? Kanskje du ikke trenger bh? Nei, det skjer uansett om jeg ikke gjør noe spesielt. Men må jeg gå opp en størrelse i cupen om jeg går ned en størrelse rundt? Anonymkode: a82bd...983
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #12 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men må jeg gå opp en størrelse i cupen om jeg går ned en størrelse rundt? Anonymkode: a82bd...983 Som regel må man det ja. Men husk at selv om noe skal stemme pga målene så passer det ikke hvis det ikke sitter godt☺️ Kropper er forskjellige, en pupp er ikke en pupp, så man kan godt måtte avvike fra det som standardstørrelsene sier. Anonymkode: e5a9b...2e9 1
Amy71 Skrevet 9. august 2024 #13 Skrevet 9. august 2024 Beste BH-ene på Change, der får du god hjelp òg😊 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #14 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg sliter med at BH'ene jeg bruker liksom dras oppover sånn at bøylen plutselig har havnet midt på puppen. Da forsvinner jo hele poenget med å bruke BH 😅 Er det fordi den ikke er stram nok rundt? Jeg har målt og utifra målene så "skal" størrelsen være rett. Kjøpte også nettopp ny BH etter å ha målt, så det er sykt irriterende at den ikke passer... Anonymkode: a82bd...983 Da bruker du feil str i bh. Enten i cup eller rundt. Eventuelt for stramme stropper over skuldrene i tillegg som drar den opp. Bra at man måler, men målene er individuelle fra merke til merke. Anonymkode: 14b82...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #15 Skrevet 9. august 2024 Må være feil størrelse, det der har jeg aldri opplevd. Anonymkode: ae342...b15
Daisy-love Skrevet 9. august 2024 #16 Skrevet 9. august 2024 Det har jeg opplevd ved vekttap. Den ble for stor rundt, og gled opp, selv på innerste hakket. Strammet det jeg kunne på stroppene i tillegg som jo gjør at det er mer skuldrene som bærer, og ikke rundt ryggen. Løsningen var ny bh i mindre størrelse rundt. Små bryst kan selvsagt også være en grunn, men båndet rundt skal være passe. Ikke for stramt, og følge kroppen, men uten at det blir for løst og glir opp, og vekten legges på skuldrene. 1
GrønnNellik68 Skrevet 9. august 2024 #17 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sliter med at BH'ene jeg bruker liksom dras oppover sånn at bøylen plutselig har havnet midt på puppen. Da forsvinner jo hele poenget med å bruke BH 😅 Er det fordi den ikke er stram nok rundt? Jeg har målt og utifra målene så "skal" størrelsen være rett. Kjøpte også nettopp ny BH etter å ha målt, så det er sykt irriterende at den ikke passer... Anonymkode: a82bd...983 Sports bh mye behageligere å ha på
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #18 Skrevet 9. august 2024 Dette kommer nok av en kombinasjon av feil størrelse rundt ryggen, feil størrelse på cup - og ikke minst også feil modell til din kropp. En god bh skal sitte nok til at den ikke sklir opp bak på ryggen, og cup'en må være riktig størrelse. Mange undervurderer også modelltypen, og det kan få en bh i riktig størrelse til å bli helt feil i praksis. Når du har en god bøyle-bh som i modell passer til din kropp skal bøylene foran i midten ligge inn mot brystbenet. Hvis de ikke gjør det får du ikke god nok støtte, og bøylene får også mulighet til å skli opp på brystene, spesielt om str. rundt og i cup heller ikke er riktig. Jeg vet at flere har gode erfaringer med Change sine bh'er, men de fleste som jeg kjenner som har det har ikke særlig store bryst, og har derfor heller ikke samme utfordringer som man får med større bryst. Personlig har jeg gitt opp Change, de greier aldri å tilpasse bh'er til meg. De blir enten feil i størrelse rundt eller i cup, og dessverre alltid feil i modell. I tillegg bruker de et silikonlignende stoff på mange av sine bh'er for at den skal sitte bedre på rundt ryggen og ikke skli - men dette stoffet får jeg kjempemye eksem av (jeg får ikke eksem av noe som helst annet!). Det beste merket jeg vet om er Primadonna. De kurser også de som selger merket, og der får man langt bedre hjelp. Jeg gikk til Det Lille Under i Oslo i mange år. Her jeg bor nå har en butikk også begynt å selge Primadonna, og de ansatte har tydeligvis fått veldig god opplæring. Ingen slår de som startet Det Lille Under, som lærte meg alt jeg trenger for å finne riktige bh'er, men jeg ser at de som jobber med Primadonna her er blitt veldig gode. Vi har også Change her, men jeg vet at det er mange som går over på Primadonna-bh'er istedenfor av samme erfaringer som jeg har hatt. Twist, Fantasy og MaryJo er også greie merker, mener både Twist og MaryJo er utviklet av Primadonn, er litt billigere enn Primadonna, god til noen, men ingen slår Primadonna! Anonymkode: 78db2...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #19 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, men det må jo være noe feil når den går opp HELE tiden. Det har jo ikke vært sånn tidligere. Anonymkode: a82bd...983 For korte stropper, for slapp strikk rundt brystkassen og for liten cup. Brystene endrer seg "hele" livet. Anonymkode: 195c0...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #20 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette kommer nok av en kombinasjon av feil størrelse rundt ryggen, feil størrelse på cup - og ikke minst også feil modell til din kropp. En god bh skal sitte nok til at den ikke sklir opp bak på ryggen, og cup'en må være riktig størrelse. Mange undervurderer også modelltypen, og det kan få en bh i riktig størrelse til å bli helt feil i praksis. Når du har en god bøyle-bh som i modell passer til din kropp skal bøylene foran i midten ligge inn mot brystbenet. Hvis de ikke gjør det får du ikke god nok støtte, og bøylene får også mulighet til å skli opp på brystene, spesielt om str. rundt og i cup heller ikke er riktig. Jeg vet at flere har gode erfaringer med Change sine bh'er, men de fleste som jeg kjenner som har det har ikke særlig store bryst, og har derfor heller ikke samme utfordringer som man får med større bryst. Personlig har jeg gitt opp Change, de greier aldri å tilpasse bh'er til meg. De blir enten feil i størrelse rundt eller i cup, og dessverre alltid feil i modell. I tillegg bruker de et silikonlignende stoff på mange av sine bh'er for at den skal sitte bedre på rundt ryggen og ikke skli - men dette stoffet får jeg kjempemye eksem av (jeg får ikke eksem av noe som helst annet!). Det beste merket jeg vet om er Primadonna. De kurser også de som selger merket, og der får man langt bedre hjelp. Jeg gikk til Det Lille Under i Oslo i mange år. Her jeg bor nå har en butikk også begynt å selge Primadonna, og de ansatte har tydeligvis fått veldig god opplæring. Ingen slår de som startet Det Lille Under, som lærte meg alt jeg trenger for å finne riktige bh'er, men jeg ser at de som jobber med Primadonna her er blitt veldig gode. Vi har også Change her, men jeg vet at det er mange som går over på Primadonna-bh'er istedenfor av samme erfaringer som jeg har hatt. Twist, Fantasy og MaryJo er også greie merker, mener både Twist og MaryJo er utviklet av Primadonn, er litt billigere enn Primadonna, god til noen, men ingen slår Primadonna! Anonymkode: 78db2...5e1 Hvilken type bh er viktig!!! Jeg kan ikke bruke sån balconette type. Dey som sitter best og ser penest ut (jeg glemmer hele bh-en) er t-shirt bra i riktig str. Det er stor forskjell på de ulike typene. Så du må finne DIN type, ts😊 Anonymkode: 195c0...6cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå