AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Vi er et godt etablert par som har "hoppet av i svingen" i nesten ett år uten å ha havnet i uløkka. Kan dette tyde på at vi vil slite med å bli gravide hvis vi skulle prøve aktivt? Han kommer ikke inni, men utover dette er vi veldig slepphent med prevensjon (/bruker ingen). Noen med lignende erfaringer å dele? Anonymkode: 88c0b...87f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Umulig å si basert på et år med å hoppe av i svingen. Noen menn har mer forsats enn andre. Gjennomsnittlig blir snaut 30% gravide i løpet av et år med å hoppe av i svingen. Anonymkode: fa23b...ec2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 Vi har sex 3-4 ganger i uka, så det er snakk om en del hopping 😅 Anonymkode: 88c0b...87f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har sex 3-4 ganger i uka, så det er snakk om en del hopping 😅 Anonymkode: 88c0b...87f Sier fortsatt ingenting om hvor lett eller vanskelig det vil bli å bli gravid den dagen dere slutter å hoppe av i svingen. Det er jo bare en liten uke hver mnd hvor man kan bli gravid sånn sett, og igjen- menn produserer ulik mengde forsats, noen ikke i det hele tatt. Anonymkode: fa23b...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 Det sier ingenting om din fertilitet. Noen lykke med å hoppe av i svingen i årevis uten graviditet - andre blir gravid første ubeskyttet sex de har. Har man ubeskyttet sex rundt eggløsning så har alle en sjanse for å bli gravid. Noen har flaks, andre ikke. Ca 30 av 100 stk blir gravid ved å hoppe av iløpet av 1 år. Hver syklus har en kvinne ca 20% sannsynlighet for å bli gravid. Så nei - dette sier ingenting om din/deres fertilitet. Det å benytte hopp av i svingen som prevensjon dersom man ikke ønsker barn er som russisk rulett og fryktelig dum idé generelt sett. Anonymkode: ad574...453
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 Vi har hoppet av i svingen i ca 4 år, de to gangene vi har prøvd å bli gravide har det gått på første forsøk. Anonymkode: f9360...f03 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 Har hoppet av i svingen i 10+ år uten å bli gravid, men ble gravide på første runden begge gang vi prøvde, så her har ikke det hatt noe å si for fertiliteten i alle fall. Er visst veldig individuelt hvor mye sæd det er i precum. Noen menn kan hoppe av i svingen i åresvis, andre kan gjøre noen gravide på første forsøk. Grunnen til at vi var «uforsiktige» så lenge som vi var var fordi vi visste at vi ønsket oss barn på sikt uansett. Så anbefaler det ikke til de som vil ha sikker prevensjon. Anonymkode: 1d25c...f58 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Noen blir lett gravide med å hoppe av i svingen (precum, eller ligger noe igjen fra sist, eller har dårlig kontroll). Og noen kan bruke dette som metode fast over tid. Generelt er det ikke en "metode" man bruker med mindre graviditet ikke er en krise. Anonymkode: 03337...94e
Ny Bruker Skrevet 9. august 2024 #9 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi er et godt etablert par som har "hoppet av i svingen" i nesten ett år uten å ha havnet i uløkka. Kan dette tyde på at vi vil slite med å bli gravide hvis vi skulle prøve aktivt? Han kommer ikke inni, men utover dette er vi veldig slepphent med prevensjon (/bruker ingen). Noen med lignende erfaringer å dele? Anonymkode: 88c0b...87f Å hoppe av i svingen er jo prevensjon. Så det er ikke et tegn på infertilitet.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #10 Skrevet 9. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Har hoppet av i svingen i 10+ år uten å bli gravid, men ble gravide på første runden begge gang vi prøvde, så her har ikke det hatt noe å si for fertiliteten i alle fall. Anonymkode: 1d25c...f58 Har samme erfaring, bare vi har hoppet av i svingen i tre år og har ett barn. Men det barnet ble unnfanget på første forsøk da vi slutta å hoppe av, og heller fullføre svingen. ☺️ Anonymkode: 9f53e...088 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #11 Skrevet 9. august 2024 Vi hoppet av i svingen i flere år fordi jeg ikke ville bruke hormonprevensjon og vi ønsket oss barn, men ville helst vente til begge var ferdige med utdanning. Jeg ble ikke gravid, og det ble jeg heller ikke da vi sluttet å hoppe av. Vi fikk barn vha. IVF. Men legen vi gikk til under behandlingen sa at vi ikke skulle telle tiden med hopping i svingen med når vi regnet hvor lenge vi hadde prøvd. For det var som regel rimelig god prevensjon, selv om man ikke kan anbefale å bruke det som prevensjon. Flertallet som får barn når de hoppet av i svingen, hoppet av litt etter svingen, i følge denne legen. Anonymkode: 2468a...dd8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #12 Skrevet 9. august 2024 Men jeg bare ikke forstår. Vi har vært steril i 18 år her. Men er det ikke godt å ha sex «hele» veien? Altså at han kommer inni dere? Jeg elsker å kjenne at han kommer. Hadde ikke klart derre med å hoppe av hver gang han kommer. All ære for dere som synes det er greit. Anonymkode: c838e...301 1
Katrin94 Skrevet 9. august 2024 #13 Skrevet 9. august 2024 Hoppet av i svingen i 2 år uten «uhell». Ble gravid på andre syklus etter vi startet å prøve.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #14 Skrevet 9. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Men jeg bare ikke forstår. Vi har vært steril i 18 år her. Men er det ikke godt å ha sex «hele» veien? Altså at han kommer inni dere? Jeg elsker å kjenne at han kommer. Hadde ikke klart derre med å hoppe av hver gang han kommer. All ære for dere som synes det er greit. Anonymkode: c838e...301 Selvsagt er det diggere. Men dersom man er fruktbar og mannen skal komme inni, må man gå på hormonell prevensjon. Det er det kkke alle som ønsker. Anonymkode: 9f53e...088 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #15 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 23.56): Men jeg bare ikke forstår. Vi har vært steril i 18 år her. Men er det ikke godt å ha sex «hele» veien? Altså at han kommer inni dere? Jeg elsker å kjenne at han kommer. Hadde ikke klart derre med å hoppe av hver gang han kommer. All ære for dere som synes det er greit. Anonymkode: c838e...301 Det er mye diggere å sprute på partner enn inni 😇 Anonymkode: 88c0b...87f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #16 Skrevet 13. august 2024 Erfaringsmessig: nei, det betyr det ikke. Hoppet av i svingen i 8 år. Blitt gravid to ganger, veldig planlagt på forsøk 2 og 4:) Anonymkode: 41147...26a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #17 Skrevet 13. august 2024 Hoppet av i svingen i 8 år og så kom "uhellet"👶😆 Anonymkode: 378b8...b77
Alvea Skrevet 13. august 2024 #18 Skrevet 13. august 2024 Vi hoppet av i tre år uten uhell. Hadde ikke vært krise om det ble barn, men gikk ikke inn for det. Da vi først prøvde gikk det på andre eller første forsøk (tre barn) ☺️ Jeg var også redd for at vi skulle slite, men det var det ingen grunn til
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #19 Skrevet 20. august 2024 Nei. Tror ikke det har en sammenheng altså! Hoppet av i svingen i mange år jeg, men ble gravid med en gang da vi planla de to vi har:) Anonymkode: a14a9...ad2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #20 Skrevet 21. august 2024 Hoppet av i svingen i 4 år uten å bli gravide. Har også følgt med på syklus når vi må være ekstra forsiktige. Blitt gravid på første forsøk to ganger. Anonymkode: 2287d...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå