Gå til innhold

Tips til ansiktsrens hos Kicks

Sniff76

Anbefalte innlegg

Hei.

Er langt unna noen Kicks-butikker nå, ellers kunne jeg dratt innom for tips. Pga 20 % rabatt hos Kicks ut uka tenkte jeg å bestille fra nettsiden.

Vil prøve en ny ansiktsrens (til daglig bruk) og peeling/eksfoliering. Nettopp gått tom for en skumrens fra Cosmica. Den har fjernet sminke og vasket ansiktet men forbedrer ikke huden.

Huden min nærmer seg 50 år og jeg har linjer rundt øynene. Litt ujevn overflate. Hudormer på nesen. Uren og litt fet hud på haken. Har ikke sensitiv hud. Kombinasjonshud. Bruker serum innimellom og ansiktskrem daglig (La Roche Posay for tiden). Uten serum og krem får jeg tørre partier på kinnene. Har ikke blanke partier, men fet hud i panne og hake.

Glad hvis noen kan komme med tips til ansiktsrens 😊

Lurer på å kjøpe denne:

Paula's choice 2% BHA liquid exfoliant

Hvis det ikke er andre tips til eksfoliering/peeling?

Begge må kunne bestilles på nettsiden til Kicks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er begrenset hvor mye en rens kan forbedre huden, ettersom den ligger for kort tid på huden til at pleiende ingredienser vil ha effekt. Det viktigste er at rensen er skånsom og ikke "stripper" huden for fukt, samtidig som den er effektiv nok til å fjerne rester av solkrem og sminke. Det er derfor ikke nødvendig å legge mye penger i et renseprodukt. Jeg har selv moden, kombinert hud med fet t-sone, og for min del fungerer en skånsom renselotion best. Mange som er plaget med uren hud, opplever at oljerens er effektivt og hjelper til å "løse opp" urenhetene. 

En god og rimelig rens med bra ingredienser er f.eks. Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser. En annen god, skånsom, effektiv og fuktighetsbevarende renselotion er Skincity Skincare Milky Lotion Cleanser.

Om du vil forsøke oljerens, er Klair's Gentle Black Fresh Cleansing Oil et godt valg (vet flere som sverger til den). En annen renseolje du kan forsøke, er f.eks. Dr Ceuracle Pro Balance Pure Deep Cleasing Oil.

BHA-eksfolieringen fra Paula's Choice er et godt valg. En annen svært god eksfoliering er Elementrè Exfoliating Night Gel, som inneholder en kombinasjon av BHA, glycolsyre og melkesyre. Husk at du ikke trenger å eksfoliere mer enn et par ganger i uka. Husk solkrem med høy faktor på dagtid, ettersom bruk av aktive ingredienser gjør huden mer solsensitiv. Solkrem er også det mest effektive for å forhindre for tidlig hudaldring, 

Du sier ikke noe om hvilket serum du bruker, men ettersom du har kombinert hud, vil jeg foreslå at du prøver et serum med niacinamide (vitamin B3) som hjelper til med å balansere talgproduksjonen. Et godt serum som inneholder flere andre gode ingredienser i tillegg til niacinamide, er Skincity Skincare First Concentrate.

Ettersom jeg i likhet med deg har kombinert hud (minus urenhetene, som jeg har blitt kvitt over tid med god hudpleie), vil jeg også dele to av de beste hudkremene jeg har brukt, som virkelig har gjort en forskjell for huden min:

Ole Henriksen Strength Trainer Peptide Boost Moisturizer

Elementrè Lifting Cream 8% Peptides & HA Complex

Disse kan brukes både morgen og kveld, og kombineres med solkrem på dagtid.

Håper dette kan være til hjelp :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen millioner takk for at du tok deg tid til å skrive så mye tips og forslag! ❤️

Jeg skal lese om de forslagene til rens. Har ikke hatt oljerens før, kanskje det er en ide å prøve 👍

Er begge disse eksfolierene slik at jeg bør bruke solkrem hver dag selv om jeg eksfolierer en gang pr uke (evt 2)? (Sett bort fra at solkrem generelt er bra mot alderstegn osv.)

Tusen takk, nå skal jeg lese om alle ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Roci, eller om andre har tips:

Kan jeg spørre om en ting til? Hva hadde du valgt av rens og evt peeling/eksfoliering til en 14 åring med mye kviser +fet hud i pannen? Kan vel ikke bruke samme produkter som til voksen hud. Og det er urealistisk at hun smører med solkrem hver dag med mindre det er knallsol, en del aktive ingredienser utgår da. Hun bruker Cerave foaming cleanser to ganger om dagen (populært produkt blant vennene) men jeg lurer på om et annet produkt er bedre. Vet at kvisene er pga hormoner og at de antagelig kommer allikevel uansett hudpleieprodukter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (6 timer siden):

Tusen millioner takk for at du tok deg tid til å skrive så mye tips og forslag! ❤️

Jeg skal lese om de forslagene til rens. Har ikke hatt oljerens før, kanskje det er en ide å prøve 👍

Er begge disse eksfolierene slik at jeg bør bruke solkrem hver dag selv om jeg eksfolierer en gang pr uke (evt 2)? (Sett bort fra at solkrem generelt er bra mot alderstegn osv.)

Tusen takk, nå skal jeg lese om alle ❤️

Både PC BHA og Elementrè er eksfolierende, ja🙂 Når det gjelder akkurat BHA, gjør ikke den huden solsensitiv i samme grad som andre syrer, men ettersom all eksfoliering fjerner litt av det beskyttende laget av døde hudceller, er det en god tommelfingerregel å være nøye med solkrem når man bruker syrer🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniff76 skrev (På 10.8.2024 den 8.57):

Kan jeg spørre om en ting til? Hva hadde du valgt av rens og evt peeling/eksfoliering til en 14 åring med mye kviser +fet hud i pannen? Kan vel ikke bruke samme produkter som til voksen hud. Og det er urealistisk at hun smører med solkrem hver dag med mindre det er knallsol, en del aktive ingredienser utgår da. Hun bruker Cerave foaming cleanser to ganger om dagen (populært produkt blant vennene) men jeg lurer på om et annet produkt er bedre. Vet at kvisene er pga hormoner og at de antagelig kommer allikevel uansett hudpleieprodukter 😊

Uren tenåringshud har andre behov enn en voksen hud der man kanskje ønsker å forebygge for tidlig hud- aldring, men mange merker har gode produkter som fint kan brukes av tenåringer. 

CeraVe har mange fine produkter for ung hud, bl.a. den rensen datteren din bruker. Jeg vil foreslå at hun forsøker Q + A Zinc PCA Serum(fås bl.a. hos Vita) om kvelden etter rens, det inneholder sink, en mild eksfolierende syre (PCA) og ekstrakt av shiitakesopp som er antibakteriell og hjelper til å balansere hudens talgproduksjon. På dagtid kan hun f.eks. prøve CeraVe Facial Moisturizing Lotion SPF 30. Det er en dagkrem med bl.a. niacinamide som også vil hjelpe til med å balansere talgproduksjonen, i tillegg er niacinamide antibakteriell og antiinflammatorisk, noe som også kan ha en viss effekt på kvisene. 

Kanskje hun gidder å bruke produktene hvis du sier at det vil hjelpe mot kvisene?🙂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig begrenset hva en rens kan gjøre for huden. En rens er på huden maks to minutter. Invester heller pengene i serum/krem, som er på huden hele natten/dagen.

Det aller viktigste du kan gjøre for huden din er å bruke solkrem, faktor 50 daglig. 

Anbefaler å bruke en syre, et retinolprodukt og spf. Ikke bruk syre og retinol samme kveld. Spf hver morgen.

Anonymkode: 727dd...2eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er utrolig begrenset hva en rens kan gjøre for huden. En rens er på huden maks to minutter. Invester heller pengene i serum/krem, som er på huden hele natten/dagen.

Det aller viktigste du kan gjøre for huden din er å bruke solkrem, faktor 50 daglig. 

Anbefaler å bruke en syre, et retinolprodukt og spf. Ikke bruk syre og retinol samme kveld. Spf hver morgen.

Du har rett👍👍 Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar! 👍❤️

Den fra Clinique så kjent ut og jeg mener jeg har brukt den for noen år siden. Ble ikke kjøpt om igjen, trolig ikke helt fornøyd av en eller annen grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så enig♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniff76 skrev (På 10.8.2024 den 8.57):

Har fått min 14 åring til å bruke COSRX Advanced Snail Radiance Dual Essence på kvelden. Den inneholder blandt annet Niacinamide. Bruker også CeraVe Blemish Control Gel på og rundt nesen i blandt, men ikke vær kveld da det ikke lenger er behov. Har også acne plaster fra by wishtrend. De anbefales.

På dagen bruker tenåringen ansikt solkremen eucerin oil control sun. Om vinteren når det knapt er sol byttes solkremen ut med en lett dagkrem. Sist vinter var det cosrx Oil Free Ultra Moisturizing Lotion.

Bruker kun mild rens. Mildere enn cerave sine. Huden har blitt kjempe fin. Tenåringer trenger ikke mye. 

Anonymkode: 67bc4...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fått min 14 åring til å bruke COSRX Advanced Snail Radiance Dual Essence på kvelden. Den inneholder blandt annet Niacinamide. Bruker også CeraVe Blemish Control Gel på og rundt nesen i blandt, men ikke vær kveld da det ikke lenger er behov. Har også acne plaster fra by wishtrend. De anbefales.

På dagen bruker tenåringen ansikt solkremen eucerin oil control sun. Om vinteren når det knapt er sol byttes solkremen ut med en lett dagkrem. Sist vinter var det cosrx Oil Free Ultra Moisturizing Lotion.

Bruker kun mild rens. Mildere enn cerave sine. Huden har blitt kjempe fin. Tenåringer trenger ikke mye. 

Tusen takk for svar!

Q + A Zinc PCA Serum som jeg fikk tips om over her, er på vei i posten. Skal prøve den på henne en periode først. Har notert meg den du skriver fra COSRX 👍

Andre ungdommen vår kjøpte seg den Cerave blemish control i går faktisk, så den kan vi også prøve på 14-åringen.

Er dette riktig akneplaster? Bruker jenta di dem i perioder når kvisene er ille, eller over lengre perioder for å forebygge også?Screenshot_2024-08-14-09-21-36-32_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.df62a1d3474b2567688d030bc2be0a58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (5 timer siden):

Er dette riktig akneplaster? Bruker jenta di dem i perioder når kvisene er ille, eller over lengre perioder for å forebygge også?Screenshot_2024-08-14-09-21-36-32_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.df62a1d3474b2567688d030bc2be0a58.jpg

Jepp det er den.

Klistrer den rett på kvisen. Bruker den over natten i alt fra 1 til 3/4 dager avhengig av hvor dyp/stor kvisen er. Plasteret kan sitte på i opptil 12 timer, etter det bør det byttes.

Kan også brukes på dagen men ungdommen vil skjeldent det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp det er den.

Klistrer den rett på kvisen. Bruker den over natten i alt fra 1 til 3/4 dager avhengig av hvor dyp/stor kvisen er. Plasteret kan sitte på i opptil 12 timer, etter det bør det byttes.

Kan også brukes på dagen men ungdommen vil skjeldent det.

Aha, takk👍👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...