Gå til innhold

Menn som har uflaks og dating. Daten er sur fordi jeg må kansellere for fjerde gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen mennesker har jo bare mer uflaks i perioder enn andre. Jeg opplever derimot at mange ikke aksepterer det. 

Av ulike grunner så har jeg nå avlyst fire dater med hun jeg dater. Det har skyldtes alt fra at noen krasjet i bilen  min til hjerteinfarkt hos naboen til dårlig mat på jobben som gjorde meg syk før et planlagt resturantbesøk. Daten mener jeg ikke er interessert nok i henne og svarer med å bli irritert. Det har jeg opplevd flere ganger før og. Hva gjør man i sånne situasjoner? Jeg er lei av å stadig vekk legge meg flat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan ikke du gå på date fordi naboen din har hjerteinfarkt? Bilkræsjet og dårlig mage er en ting, men virker som du leter etter unnskyldninger for å ikke gå på date :vetikke:

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Å avlyse 4 ganger er jo mye da. Kan fort bli at man får inntrykk av at du ikke er såå interessert 

Anonymkode: 9b77a...2bc

• Liker 11
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver du har opplevd det flere ganger før. Det er jo veldig spesielt at akkurat du er så sinnsykt uheldig at du må avlyse date etter date. 
klart folk blir irritert når dere har en avtale og du avlyser gang på gang. 

Anonymkode: fe233...651

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet

Fire ganger avlyst? OJ, da hadde jeg også tenkt at du ikke var så interessert... kommer du med forslag til nye dater da? 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Måneskinn skrev (1 minutt siden):

Fire ganger avlyst? OJ, da hadde jeg også tenkt at du ikke var så interessert... kommer du med forslag til nye dater da? 

Jeg kommer med forslag til nye dater med en gang jeg får summet meg 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skriver du har opplevd det flere ganger før. Det er jo veldig spesielt at akkurat du er så sinnsykt uheldig at du må avlyse date etter date. 
klart folk blir irritert når dere har en avtale og du avlyser gang på gang. 

Anonymkode: fe233...651

Noen har jo mer uflaks enn andre. Noen brekker nakken og havner i rullestol mens andre har små drypp av uflaks 

Sola de skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kan ikke du gå på date fordi naboen din har hjerteinfarkt? Bilkræsjet og dårlig mage er en ting, men virker som du leter etter unnskyldninger for å ikke gå på date :vetikke:

Noen må passe hundene. Bor også i en annen by enn daten

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å avlyse 4 ganger er jo mye da. Kan fort bli at man får inntrykk av at du ikke er såå interessert 

Anonymkode: 9b77a...2bc

Men jeg prøver å unngå hvite løgner for alt det er verdt. Da er det irriterende å bli mistenkt for å ikke være interessert. Flere har fortalt at de blir usikre pga tidligere erfaringer med andre menn, men det er jo noe som heter fortid er fortid? Hvordan kan jeg berolige?

Skrevet

Hele tiden noe som er viktigere :vetikke: Da fremstår du uinteressert.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skjønner godt at de blir usikre - det hadde jeg blitt og. Tidligere  (dårlige) erfaringer kan være vanskelig å riste av seg. Det er utrolig mange der ute av arten hankjønn som flyr rundt og ødelegger. 

Du kan berolige på den måten at du fortsetter å være ærlig, og så må du trygge dem i mellomtida - snakke ordentlig om det. Hadde det vært meg, ville jeg hatt masse bekreftelse på hvorfor du vil fortsette å date meg og hvorfor jeg evt skal vente på at det kommer dager da du er mer heldig... :P  men helt ærlig, du hadde nok rygget et par plasser bakover, for det du nevner i HI er litt "rare" ting å ikke gå på date for. Sykdom og kræsj unntatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en veldig uheldig person så trenger du nok et usedvanlig tålmodig og rolig individ ved din sine. Så kanskje ikke denne dama passer deg helt? 

Anonymkode: b7d92...3e9

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (22 minutter siden):

Noen mennesker har jo bare mer uflaks i perioder enn andre. Jeg opplever derimot at mange ikke aksepterer det. 

Av ulike grunner så har jeg nå avlyst fire dater med hun jeg dater. Det har skyldtes alt fra at noen krasjet i bilen  min til hjerteinfarkt hos naboen til dårlig mat på jobben som gjorde meg syk før et planlagt resturantbesøk. Daten mener jeg ikke er interessert nok i henne og svarer med å bli irritert. Det har jeg opplevd flere ganger før og. Hva gjør man i sånne situasjoner? Jeg er lei av å stadig vekk legge meg flat

Det handler litt om prioritering  og kommunikasjon.  Hvis du ikke på andre måter viser at du er interessert så viser du jo at du ikke er interessert.  Når du avlyser feks. Er det også du som må ta initiativ til å planlegge neste gang. 

Å avlyse 4 ganger er ikke egentlig problemet.  Det er alt rundt det

Anonymkode: ce220...f8f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Avlyse 4 dater på rad? Et under at du ikke er blokkert enda. 

Anonymkode: 572f6...b57

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du sagt at du er homofil i flere tråder? :klo:

Anonymkode: 7b03b...ad3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og interessert i kvinner selv, i fall det har betydning.

Skjønner uansett disse damene godt. Man kan selvfølgelig ha veldig uflaks, men at du er "lei av å legge deg flat" er en helt håløs og temmelig irrasjonell tilnærming. Det er forhold på din side som kommer i veien, og du må beklage samme hvor lite du kan for dem. Vi lever ikke i noen gammeldags æreskultur, akkurat, det gjør ikke noe å si sorry når man er den som må avlyse selv om man strengt tatt ikke er skyld i hindringen. Så får man vanligvis et "uff, neinei, det kan du jo ingenting for" tilbake, men neppe fjerde gangen på rad det samme skjer. Det er helt naturlig og umulig å komme seg unna.

Man har også grunn til å forvente at terskelen for avlysning blir høyere for hver avlysning. Jo flere ganger dette skjer, jo mer må man beklage og jo mer misnøye tilbake må man akseptere. Blir ikke terskelen merkbart høyere, og beklagelsene kraftigere, er det helt naturlig at man ikke gidder mer. Og til slutt gidder man jo ikke uansett.

Anonymkode: 31903...6a2

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Troll.

Anonymkode: d9aa1...de9

• Nyttig 1
Skrevet

Shit happens. Jeg er dame og har avlyst flere dater selv pga plutselig pass av nevøer, sykdom og andre små kriser. 
Tar han det personlig selv om jeg sier unnskyld og kommer med nye forslag oppfatter jeg det som veldig selvsentrert. Hvis han blir tydelig sur for noe som er utenfor min kontroll bare fordi det selvfølgelig har høyere prioritert enn han (som ikke tilhører min nærmeste sfære ennå)  så for all del, bare furt i vei. 
Har blitt både utsatt og avlyst selv av andre og ser bare på det som ekstra-tid til å gjøre noe annet, en bonuskveld med tid og timer jeg ikke visste jeg hadde. 

Til hennes forsvar: Det er fullt mulig dette minner om andre som har avlyst og så droppet helt ut, så på fjerde avlysning kan det godt tenkes at hun tror det er dette mønsteret som også vil gjelde fremover. Det er kjedelig å prøve å bli kjent med noen, men aldri komme noen vei for så å bli droppet på startstreken. 

Skrevet

Hvis du stadig, med flere forskjellige damer, har måttet avlyse flere dater på rad med til dels underlige forklaringer ("naboen fikk hjerteinfarkt, så jeg måtte passe hundene" høres både ut som en konstruert unnskyldning og et varsel om hvor lite viktig hun er) og ikke skjønner hvorfor det leder til irritasjon hos dem, er det på tide å se på både hvordan du prioriterer og hvilke valg du tar, og hvordan du kommuniserer. Det er begrenset hvor mye man kan skylde på uflaks og omstendigheter. Du sier at du er lei av å legge deg flat - tror du ikke disse damene er minst like lei av ar du stadig avlyser på kort varsel? Jeg ville tenkt at du antagelig ikke var så interessert, og uansett ikke verdt tiden min, når så mye annet er mer verdt din tid enn meg.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kan faktisk ikke huske å ha avlyst en date, eller at noen har avlyst med meg. Har blitt forsinket et par ganger men sa fra så fort jeg kunne.

Jeg skulle tålt en avlysning fint, men fire? Da hadde jeg både vurdert om jeg var vente-kandidat mens du testet andre. Eller ikke var engasjert nok, eller hadde et veeldig hektisk eller rotete liv. Og alt sammen er bad news. Så da hadde jeg sagt takk for meg før jeg utsatte meg selv for å bli betatt.

Litt sneversynt å bli sur synes jeg. Har du aldri fått kunnskap om hvor mye førsteinntrykk har å si, og hvor mye det betyr for en person å føle seg ønsket/likt/sett ifm dating? Fire avslag er det motsatte, uansett om det er OK årsaker. Og her var et par av de litt snåle.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske respektløst å avlyse i siste liten for det ene og det andre. 

Jeg har datet litt de siste årene og uten unntak er de som avlyser over en lav sko useriøse og selvopptatte. 

Anonymkode: db314...532

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det der hadde ikke jeg giddet.

Anonymkode: 022a2...a0b

Skrevet

4 avbrutte dater? Og du lurer på hvorfor hun virker irritert?

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...