Gå til innhold

Kan diagnoser bli slettet uten videre? Finner ikke i journalen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 
Jeg har alltid slitt med regulering av følelser og diverse. Når jeg var 18-20 var jeg helt ekstrem og fikk henvisning til utredning (for 9-10 år siden) og var da på kun to-tre timer hos DPS. Fikk da beskjed om at det var sannsynlig at jeg hadde BPD. Etter det fulgte jeg ikke opp selv og ble heller ikke fulgt opp videre, så det har gått i "glemmeboken" over mange år.

Problemet nå er at jeg opplever/sliter veldig med det samme som da. Dette har gått sterkt utover samlivet mitt over flere år og nå begynner det å "ta meg igjen" på jobb også, så jeg vil be om henvisning til utredning igjen. Problemet mitt er at jeg finner ingenting om den tidligere henvisningen eller timene på DPS i journalen min. Så for meg ser det ut som at: Enten ble dette fjernet eller ble ikke skrevet inn i det hele tatt (?), noe jeg syns virker merkelig. Det skal også sies at jeg har flyttet et lite stykke, så vet ikke om det har noe å si. 

Noen som har erfaring med dette/opplevd det samme? 
Har uansett tenkt å be om henvisning, men føler liksom det er litt "lettere å forsvare" hvis det er notert inn i journalen min når jeg ikke har oppsøkt hjelp på så lenge. 

Anonymkode: e3b50...7ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken journal leser du i? Journalen din fra aktuelle DPS, eller fra en annen plass? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
rinne skrev (1 minutt siden):

Hvilken journal leser du i? Journalen din fra aktuelle DPS, eller fra en annen plass? 

Ser inne på helsenorge, trodde "alt" lå der

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser inne på helsenorge, trodde "alt" lå der

Nei, vi har enda ikke fått én fullverdig journal per person i Norge. Du har én hos fastlegen din, én hos eventuelt tidligere fastlege, én på hvert helseforetak du har vært, én hos eventuelle privat aktør du har vært hos osv. 

Du kan kontakte aktuelle DPS, og be om utskrift av journalen din. Notatene fra den gang ligger nok der. Evt har fastlegen din fått epikrise (oppsummering) fra den gang, og kan oversende til deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
rinne skrev (51 minutter siden):

Nei, vi har enda ikke fått én fullverdig journal per person i Norge. Du har én hos fastlegen din, én hos eventuelt tidligere fastlege, én på hvert helseforetak du har vært, én hos eventuelle privat aktør du har vært hos osv. 

Du kan kontakte aktuelle DPS, og be om utskrift av journalen din. Notatene fra den gang ligger nok der. Evt har fastlegen din fått epikrise (oppsummering) fra den gang, og kan oversende til deg. 

Okei det forklarer jo en del, takk 🫶

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...