Gå til innhold

Når strikkefastheten ikke stemmer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal strikke med Dale Alpakka Forte, og strikkefastheten er 26m på pinne 3. 

Jeg fikk 20 masker på pinne 3. Og 22 masker på pinne 2,5. Kan nesten ikke gå ned til pinne 2, for da har jeg ingenting å strikke vrangborden med. 

Kan jeg da strikke på pinne 2,5 og i tillegg strikke 1 størrelse mindre enn jeg egentlig skal strikke? Selvfølgelig med riktige mål på lengde. 

Anonymkode: de409...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da ville jeg strikket en størrelse mindre, ja, med den pinnestørrelsen du synes gir det peneste resultatet. Men følg litt ekstra nøye med underveis, og eventuelt legg til noen rader mellom hals og underarm, så det ikke blir for kort. Hvis det er en Dalegenser med mye mønster kan der være lurt å gå opp en halv pinnestørrelse på mønsterpartier og ned til «vanlig» pinne på ensfargede partier.

Anonymkode: 9cb44...a17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da ville jeg strikket en størrelse mindre, ja, med den pinnestørrelsen du synes gir det peneste resultatet. Men følg litt ekstra nøye med underveis, og eventuelt legg til noen rader mellom hals og underarm, så det ikke blir for kort. Hvis det er en Dalegenser med mye mønster kan der være lurt å gå opp en halv pinnestørrelse på mønsterpartier og ned til «vanlig» pinne på ensfargede partier.

Anonymkode: 9cb44...a17

Takk for svar! 

Ja, det var noen lure tips, tusen takk for hjelpa! 

Da går jeg i gang med genseren. 

Anonymkode: de409...a95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...