Gå til innhold

Mann nøler med å møtes etter flere måneders dating

sminkeveska

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en i 8 mnd hvor vi har en langdistanse (2 timer å kjøre) og derav ikke møttes mer enn 1-2 ganger i mnd. Til nå har vi enda ikke møtt felles venner eller familie, men gjort div. andre ting sammen. Vi har frem til forrige helg hatt et 2 mnd opphold, hvor jeg gjorde klart at jeg ikke ønska å fortsette siden han ikke tar noe initiativ og har avvist flere av de gangene jeg foreslår å finne på noe i lag. Det som derimot har holdt meg på «kroken» er at han har daglig vært flink til å ringe. Jeg har likevel savnet at han viser interesse og er «på» foruten den ringingen. Etter at jeg sa at jeg har fått nok og at han ikke viser særlig interesse til å møtes så synes jeg ikke han kjempa noe særlig for å holde oss gående, han lot det bare gå - inntil 1-2 uker senere hvor han sa han savna meg og at han hadde mer følelser for meg enn det han visste. Samt at han kan se for seg en fremtid med meg. Jeg har jo fått følelser for denne fyren jeg og, men sa at han var nødt til å ta initiativ om jeg skal orke å bruke mer tid på det her. Han forklarte at han har vanskelig for å åpne seg og få følelser, noe som er helt ok - men følelser kommer nå hvertfall ikke om vi ikke møtes. Han kom til meg nå i helga, vi hadde det fint. Han spurte i forrige uke om vi skulle på tur i lag i dag siden jeg har fri, men han valgte å ta den turen etter han hadde vært hos meg og sa jeg kan gå dit alene om jeg hadde så lyst til å dra dit på fridagen min. Jeg føler litt på det samme igjen - ingen spørsmål om hva man skal nå til helga eller når vi skal møtes neste gang slik at det ikke går så alt for lang tid mellom hver gang. Møtes vi ikke i helga så blir det på nytt 1 mnd (vi skal på hver vår festival og jeg har enda en helgevakt i mellom der) til neste gang vi møtes, og nå bor vi ikke så langt unna hverandre at det må gå så lang tid.  Jeg har sagt til han at jeg ikke ønsker at det går så lang tid mellom hver gang vi møtes, for går det i denne hastigheta så rekker vi aldri å bli godt kjent.

Er jeg for naiv? Burde jeg bare avslutte dette? Kommer han til å få følelser for meg senere? Er det sånn at han holder døra oppe for å møte nye?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må få kommunisert og planlagt, ellers er det ikke noen vits. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver at dere er i et langdistanse forhold (to timer), men så skriver du at dere ikke bor så langt unna hverandre?

Hvorfor kan dere ikke møtes i ukedagene om dere ikke bor langt unna hverandre?

Så lenge dere ringer hverandre og har daglig kontakt, så burde du klare å vente en mnd? 

Og hva mener du med at han valgte å ta den turen etter han var hos deg? Så skriver du at han sa du skulle gå alene? Tok han turen alene? 

Du skriver at han sa han hadde følelser for deg og at han ser for seg en fremtid med deg, så spør du avslutningsvis om han kommer til å få følelser for deg senere? 

Du stiller mange spørsmål dere på slutten som ingen her på KG vet svaret på. Det er det bare han som gjør - du må snakke med han. 

Dette høres dessuten svært umodent ut. Hvilken aldersgruppe tilhører dere? 

Anonymkode: f2e30...50a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal stresse så mye, bare la det gå. Kanskje være litt laid back å se hvor det fører? Jo mer du stresser og styrer jo verre blir det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
miSs. skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke du skal stresse så mye, bare la det gå. Kanskje være litt laid back å se hvor det fører? Jo mer du stresser og styrer jo verre blir det. 

Helt vanlig i avstandsforhold at man, når man møtes, planlegger neste møte. 

Anonymkode: fc561...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada, men det hjelper ikke at den ene vil planlegge neste møte mens den andre sitter å klør seg i hodet. Hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man trenger da ikke nødvendigvis det. Kan være man ønsker alenetid, kanskje man vil være åpen å møte en venn etc. Man kan da planlegge det etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man trenger da ikke nødvendigvis det. Kan være man ønsker alenetid, kanskje man vil være åpen å møte en venn etc. Man kan da planlegge det etter hvert. 

Nemlig, visse folk skal ha full kontroll og planlegge alt hele tiden. Kanskje fyren liker å ta det som det kommer. Hva er vitsen med å stresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miSs. skrev (6 minutter siden):

Jada, men det hjelper ikke at den ene vil planlegge neste møte mens den andre sitter å klør seg i hodet. Hvis du skjønner?

Det er jo det jeg mener, at det er rimelig at begge planlegger sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miSs. skrev (2 minutter siden):

Nemlig, visse folk skal ha full kontroll og planlegge alt hele tiden. Kanskje fyren liker å ta det som det kommer. Hva er vitsen med å stresse?

Det er uærlig å framstiller det som et kontrollønske. Faktum er at hvis en ikke planlegger å møtes i et avstandsforhold, skjer det ikke, eller ihvertfall sjeldent. Det skal jo passe for begges jobber og fritid. Ts jobber jo tom helg innimellom, jeg antar at det er i helger de kan møtes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden):

Det er jo det jeg mener, at det er rimelig at begge planlegger sammen. 

Jo men om fyren ikke liker å planlegge ting på forhånd, så må hun gi han litt tid og space slik at han kan ta ting i sitt eget tempo. Jeg oppfatter det som ts er skikkelig keen mens han tar ting i sitt eget tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miSs. skrev (1 minutt siden):

Jo men om fyren ikke liker å planlegge ting på forhånd, så må hun gi han litt tid og space slik at han kan ta ting i sitt eget tempo. Jeg oppfatter det som ts er skikkelig keen mens han tar ting i sitt eget tempo.

Når han får lyst til å treffes, er dama kanskje på jobb eller hobby. Da blir det ikke møte. Hva er vitsen med å date om man ikke sees? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden):

Når han får lyst til å treffes, er dama kanskje på jobb eller hobby. Da blir det ikke møte. Hva er vitsen med å date om man ikke sees? 

Personlig er jeg ikke noe fan av avstandsforhold, men noen velger jo det. Utifra det jeg leser skjønner jeg at de er ganske ulike, da det virker som han ikke har behov for å møtes like ofte som henne. Så da.. må de nok finne ut av hva de vil først begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som om dere 1. ikke greier å kommunisere godt sammen og 2. har litt for ulike behov når det kommer til hvor ofte møtes/nærhet/avtaler.

Veldig merkelig at dere sist dere møttes avtalte at dere skulle dra på en tur i dag, din fridag, men at han så bare tar den turen alene uten deg, og når du snakker om turen så sier han bare at du får ta den alene en annen dag om du vil. Dette får røde flagg til å poppe opp for meg. Det naturlige ville vært at han snakket med deg om det på forhånd og at dere da heller fant på noe annet på din fridag, eller at han opprettholdt avtalen med deg, inkl. turen, selv om han var på samme tur for få dager siden uten deg. Han høres ikke særlig forelsket ut, spør du meg.

Dere har datet i åtte måneder, nå vært sammen i to måneder, og tross at det har vært tatt opp tidligere, så velger han å bryte en avtale med deg uten å gjøre en ny avtale. Det er på ingen måter holdbart i min bok.

Jeg hadde ønsket ham lykke til videre...

Anonymkode: 17423...1a1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skriver at dere er i et langdistanse forhold (to timer), men så skriver du at dere ikke bor så langt unna hverandre?

Hvorfor kan dere ikke møtes i ukedagene om dere ikke bor langt unna hverandre?

Så lenge dere ringer hverandre og har daglig kontakt, så burde du klare å vente en mnd? 

Og hva mener du med at han valgte å ta den turen etter han var hos deg? Så skriver du at han sa du skulle gå alene? Tok han turen alene? 

Du skriver at han sa han hadde følelser for deg og at han ser for seg en fremtid med deg, så spør du avslutningsvis om han kommer til å få følelser for deg senere? 

Du stiller mange spørsmål dere på slutten som ingen her på KG vet svaret på. Det er det bare han som gjør - du må snakke med han. 

Dette høres dessuten svært umodent ut. Hvilken aldersgruppe tilhører dere? 

Vi bor to timer unna hverandre, men jeg synes ikke det er langt nok til at det er nødt til å gå ganske lang tid mellom hvert møte eller ha langhelg for å møtes. Jeg har en del seinvakter i ukedagene, så er som oftest kun helgene som går. Jeg har ikke det inntrykket at han har særlige sterke følelser for meg, for jeg vil tro han hadde tatt mer initiativ til å møtes jevnligere. Har vært i to avstandsforhold tidligere, hvor i det ene møttes vi hver andre uke (3 timers avstand) og det andre en gang i måneden (jeg studerte i utlandet med obligatorisk skole). Så er vel kanskje erfaring som sier at ved stor interesse så burde det gå å møtes oftere. Er i den alderen nå at jeg ikke orker situationship, da jeg har lyst å slå meg til ro. Og ja, han tok turen alene - og vi møttes ikke i dag på fridagen min. 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Høres ut som om dere 1. ikke greier å kommunisere godt sammen og 2. har litt for ulike behov når det kommer til hvor ofte møtes/nærhet/avtaler.

Veldig merkelig at dere sist dere møttes avtalte at dere skulle dra på en tur i dag, din fridag, men at han så bare tar den turen alene uten deg, og når du snakker om turen så sier han bare at du får ta den alene en annen dag om du vil. Dette får røde flagg til å poppe opp for meg. Det naturlige ville vært at han snakket med deg om det på forhånd og at dere da heller fant på noe annet på din fridag, eller at han opprettholdt avtalen med deg, inkl. turen, selv om han var på samme tur for få dager siden uten deg. Han høres ikke særlig forelsket ut, spør du meg.

Dere har datet i åtte måneder, nå vært sammen i to måneder, og tross at det har vært tatt opp tidligere, så velger han å bryte en avtale med deg uten å gjøre en ny avtale. Det er på ingen måter holdbart i min bok.

Jeg hadde ønsket ham lykke til videre...

Anonymkode: 17423...1a1

Vi har en god kommunikasjon (eller jeg som spør til jeg får svar), men vil tro det er forskjellig behov ja. Og det er akkurat den følelsen jeg og får, at han ikke virker særlig forelsket ut - får av og til en følelse om at han vil holde meg varm. Det at han ikke foreslår et nytt møte, som gjør at jeg ikke føler meg særlig verdsatt (det er han klar over også, har tatt opp flere ganger med han). Vi har ikke vært sammen i 2 mnd, men hatt opphold i 2 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet har jeg ikke orka å stresse over det, men man er nødt til å prioritere tid på hverandre om det skal utvikle seg noe som helst. Jeg er nok også ekstra observant når jeg satte en strek på hele greia, men jeg nå har gitt han en sjanse til å vise at han faktisk vil bruke tiden sin på meg av egen motor. Tidligere har vi jo møttes så og si kun på mitt initiativ. Synes egentlig hele situasjonen er rar, for han ringer meg flere ganger daglig. Jeg igjen har ikke behov for å ringes så ofte igjen. Og som noen sier så kommer det aldri til å klaffe om ikke man planlegger i en slik situasjon, og jeg har heller ikke tenkt til å avvente å sette andre planer frem til samme fredag for å se om han foreslår noe. Jeg er spontan av meg og har ikke behov å planlegge ukesvis frem i tid - se bort i fra slike situasjoner som det her hvor jeg vet at de neste helgene er vi begge opptatte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Alenetid i et avstandsforhold, hahahahaha. Fy flate så mye piss folk har ut av seg her. Bagatellisering, gaslighting, bortforklaringer etc etc. 

Han er rett og slett "not that much into you". 

Anonymkode: e7b17...dae

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når man er i et avstandsforhold er nesten all tid alenetid. 

Hvis man vil sette nesten all tid åpen, kan man ikke være i et avstandsforhold hvor man møtes regelmessig. Det er faktisk så enkelt når begge i forholdet jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når man er i et avstandsforhold er nesten all tid alenetid. 

Hvis man vil sette nesten all tid åpen, kan man ikke være i et avstandsforhold hvor man møtes regelmessig. Det er faktisk så enkelt når begge i forholdet jobber.

Er det vel ikke? Er vel mange avstandsforhold hvor man møtes hver helg. Da har man ikke alenetid. Men jeg er ikke kjent med et sånt type forhold. Tenker man ikke har noe imot alenetid, iallfall - om man velger å date en person som bor milevis unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...